Maar goed, als we elkaar dan toch geen voordeeltje meer gunnen, dan ook campers de volle mep laten dokken, en vaarbelasting voor de pleziervaart, en apk plicht voor brommers, motoren en aanhangers.
geduld.....komt er vanzelf....
Maar goed, als we elkaar dan toch geen voordeeltje meer gunnen, dan ook campers de volle mep laten dokken, en vaarbelasting voor de pleziervaart, en apk plicht voor brommers, motoren en aanhangers.
Quink schrijft:
retep schrijft:Je maakt gewoon gebruik vd regeling die er is, dus wat is daar nou mis mee?
Strikt genomen niks. Maar, voor zover mij bekend, is men er van uit gegaan dat verreweg de meeste old timers hoofdzakelijk op zon- en feestdagen gebruikt worden, en relatief weinig km's maken. Maar blijkbaar worden er ook veel old timers ingezet voor dagelijks vervoer. En daarom wordt de regeling aangepast.
En als je toch dagelijks gebruik maakt van je old timer, waarom zou je dan geen MRB betalen? Waarom jij niet, en iemand die minder km's rijdt in een nieuwere auto wel?
Het eerlijkst, imo, zou zijn om, zoals al eerder is gezegd, e.e.a. te verrekenen in de brandstof. Rij je meer, betaal je meer. Rij je 500 km/jaar, betaal je ook weinig.
als men er vanuit ging dat er maar weinig gereden zou worden, dan hadden ze dat gewoon meteen wettelijk moeten dichttimmeren met die voorwaarden. Dat hebben ze niet gedaan, en zijn er zo bedrijven ontstaan die oldtimers compleet restaureren die voor dagelijks gebruik geschikt gemaakt zijn, en toen had de overheid meteen moeten ingrijpen, en niet nu dat er een heuse subeconomie is ontstaan dankzij de groeiende populairiteit en vraag naar oldtimers.
Maar goed, ze hebben gewoon poen nodig, dus vind ik dat met het idee van het kwarttarief bets te leven zou zijn, maar verder geen gezeur over dagelijks gebruik, want ik weet zeker dat het maar om een heel klein deel gaat die een oldtimer als eerste en enige auto heeft en daar dagelijks mee rijd, en het merendeel een oldtimer als 2e auto heeft, dus gaat het nergens over. Maar goed, als we elkaar dan toch geen voordeeltje meer gunnen, dan ook campers de volle mep laten dokken, en vaarbelasting voor de pleziervaart, en apk plicht voor brommers, motoren en aanhangers.
Hetzelfde geldt voor de MRB vrijstelling. Ooit bedoeld om een oldtimer wat aantrekkelijker te maken voor een grotere groep mensen die geen 2000 euro per jaar kunnen/willen betalen om een paar dagen per jaar rond te rijden in hun hobby auto. Niet om iedereen in een oud barrel de dagelijkse file in te sturen.
Maar elk weldenkend mens had dat natuurlijk zelf ook kunnen bedenken. Zeker als die de inspanningen van de overheid er bij neemt om electrische en hybride mormels te promoten.
Misschien eens wat minder denken dat alles wat niet verboden is per definitie mag maar meer denken in de richting van waarom zou een regel zijn ontstaan?
Een vriend van me heeft twee auto's, een Serie 3 en een Engels sporthok waarvan ik de naam altijd vergeet. MG geloof ik.
Beide zijn oldtimer en de Serie is de auto waarmee hij dagelijks naar zijn werk gaat. Ik ken niemand die meer liefhebber is dan hij! Maakt hij misbruik van een regeling?
:huh: :huh:
Maar goed, de regel is er, wordt gebruikt naar eigen inzicht en kan gewoon worden aangepast door de regering als ze dat nuttig/nodig vinden...
iemand die elke dag zijn woon-werk verkeer met zijn oldtimer rijdt, dat zijn geen recreatie kilometers (of dat er nu 3 of 100 per dag zijn doet er niet toe) en daar mag dus gewoon belasting geheven worden. Voor zulk gebruik vind ik dat oldtimer of niet, de auto gewoon belast moet worden zo als ieders auto belast wordt.
Roger B. schrijft:
iemand die elke dag zijn woon-werk verkeer met zijn oldtimer rijdt, dat zijn geen recreatie kilometers (of dat er nu 3 of 100 per dag zijn doet er niet toe) en daar mag dus gewoon belasting geheven worden. Voor zulk gebruik vind ik dat oldtimer of niet, de auto gewoon belast moet worden zo als ieders auto belast wordt.
Ja dat is eigenlijk het criterium: Oldtimer mag niet gebruikt worden voor woon-werkverkeer. Dus iedereen aan de rittenadministratie! Alleen de vriend van Edward is dan met 1 auto wel de Sjaak.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten