Ander idee: Alleen vrijstelling voor 1 klassieker als er ook een MRB-plichtige auto op je naam staat, desnoods met als toevoeging 'in de zelfde gewichtscategorie'. Dit laatste om te voorkomen dat mensen een 10 jaar oude Panda als MRB-plichtige auto ongebruikt neer zetten.
Duh, dan kun je net zo goed MRB gaan betalen voor je klassieker. Hoef je geen puma er naast te zetten...
tim schrijft:
Dus als ik een groter huis wens met bijbehorend gasverbruik en installatie met krachtigere en dus duurdere vervangingsonderdelen, moet m'n OZB aanslag maar verminderd worden?
Prima voorstel! Richt een politieke partij op en mijn stem heb je! :woohoo:
Maar zonder dollen: ondanks dat iedereen ideetjes te over heeft zit overal een randje met "onhaalbaarheid" aan. De kosten van het registreren, controleren en handhaven zullen hoger zijn dan de huidige situatie handhaven of compleet afschaffen.
Het enige wat echt pay-per-use kan afdwingen zonder alle rompslomp is volgens mij het via de brandstof te regelen. MRB in zijn geheel afschaffen en mensen meer aan de pomp laten betalen...