retep schrijft:
Wat heet goedkoop vervoer? een oldtimer vergt gewoon meer onderhoud, dus is die vrijstelling vd mrb gewoon ter compensatie voor het extra onderhoud. Ik geef dan aan best een beetje mrb te willen betalen, maar dan wil ik wel onbeperkt kunnen rijden. slechts 3% van ons wagenpark is een oldtimer, maar daarvan zal zeker 2/3 in een garage staan en nauwelijks mee gereden worden, dus blijft er welgeteld 1% over dat regelmatig tot dagelijks rondrijd, so big deal.
Jij wil vooral ZELF voordelig uit zijn...Dat de overheid het onderhoud van jouw keuze voertuig compenseren zou is natuurlijk van de zotte..... Dan zou elke landrover minder belasting moeten betalen omdat ie meer kost in onderhoud dan een golfje....absurd natuurlijk
Jij kies er voor om een oldtimer te kopen, je doet dat om belasting te ontduiken, dat is legaal, maar niet zoals de overheid de vrijstellingsregeling bedoeld heeft, en dus doet de overheid daar wat aan.
Er wordt geopteerd een 60 dagen kaart idee te hanteren, dat is prima voor de mensen die een oldtimer voor hobby en liefhebberij hebben, want die kunnen er dan wel mee rijden zonder veel te betalen voor het bezit. De "liefhebber" die goedkoper denkt te rijden mag dan net als alle andere onbeperkt rijdenden weggebruikers gewoon meebetalen aan belasting... volledig terecht in mijn optiek.
Dat het om slechts 3% waar jij dan makkelijk 1% van maakt van het wagenpark gaat, is reden te meer om weinig tot geen rekening te houden met die 1%, das een minderheid, en minderheden hebben weinig in te brengen in de democratie