Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
TomVooges

Re:Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg

Berichtdoor TomVooges » 03 Nov 2012, 23:47

Als mijn hobby dan echt moet eindigen (en ik ga er heel erg vanuit dat het allemaal wel los zal lopen), dan misschien zoiets: http://www.yamaha-motor.eu/nl/producten/atv/utility/yfm700wan.aspx

Op een trailer achter de saab en lekker toeren waar het leuk is. Nog meer gevoel met je omgeving, lijkt mij. Vakanties lijken me ook mogelijk; tentje en andere spullen passen er makkelijk op.

Maar waar laat ik mijn dochter?

iemand een architect nodig?

Luke

Berichtdoor Luke » 04 Nov 2012, 02:24

TomVooges schrijft:
Als mijn hobby dan echt moet eindigen (en ik ga er heel erg vanuit dat het allemaal wel los zal lopen), dan misschien zoiets: http://www.yamaha-motor.eu/nl/producten/atv/utility/yfm700wan.aspx

Op een trailer achter de saab en lekker toeren waar het leuk is. Nog meer gevoel met je omgeving, lijkt mij. Vakanties lijken me ook mogelijk; tentje en andere spullen passen er makkelijk op.

Tom, is leuk speelgoed inderdaad, dingen zijn hier super populair, hoewel niet goedkoop wel erg leuk
Alleen toch best wel spartaans. maar je kan er leuk in het zand mee spelen, das een feit, iets wat ik dan ook regelmatig gedaan heb.
Overigens heb je hier ook de lightweigt versies die dan weer een stuk minder leuk zijn , andere wieltjes, hoog op zijn pootjes en extreem geveerd, ik heb nooit echt begrepen wat het objectief van die dingen was.
Overigens is hier vooral de honda quad populair, yamaha nooit gezien hier.
Hey is hier zelfs zo populair dus de rijke fieguren hier in het weekend een trailer achter hun disco 3 of 4 hangen, met daarop dan soms wel eens 4 van die dingen (overdwars anders passen er geen 4 op)

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

tim

Berichtdoor tim » 04 Nov 2012, 09:51

TomVooges schrijft:

Gewoon achterap, dwz; bij het vorige model met het 660 blok kon dat wel.
Een maat van me heeft zo'n ding en zijn 8 jarige dochter kon gewoon mee achterop.

Als ik naar de huidige 700 kijk en naar het door jou meegestuurde plaatje zie ik wel een probleem ivm de kunstof spatboordranden.

1 ding, wil geen spelbreker zijn, maar zoals luke al omschrijft, ze zijn spartaans,in het terrein zal je dat ws niet merken, maar rijden met dat ding op de openbare weg is een crime!

Het viel me zwaar tegen, ze zijn gaaf, absoluut, maar voor vervoer gewoon op de weg is het ( op termijn) dermate back to basic, dat je er snel klaar mee bent.
Vooral het nemen van bochten is , laat ik zeggen uitdagend..
Die grizzly is gewoon dusdanig hard geveerd , dat een "meegaand"apparaat in de bocht niet van toepassing is, dus jij gaat voor de bocht er al vast in hangen maar dat ding blijft gewoon kaarsrecht rechtop de bocht door.
Nou ben ik ook een brommerman, dus ergens verwacht je ook het bijbehorende gedrag van een 1sporig voertuig, nou , met de grizzly kun je dat surbiet vergeten.War ook volstrekt logisch is, daar niet van.

Mooi gaaf compleet ding, qwa meganiek vergelijkbaar als een landrover, een uberbewezen motorblok, maar alleen gaaf en nuttig in het terrein.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 04 Nov 2012, 10:23

denk dat tom ook bedoeld ding (of twee)op een trailer mee naar het land waar je vakantie gaat vieren, daar met die quad trekken door het gebied dat je bezoekt en eind van de vakantie weer op de trailer terug
gone

tim

Berichtdoor tim » 04 Nov 2012, 10:28

Voor recreatief lokaal weggebruik is die vast gaaf en leuk om te gebruiken, dat zeker.
110 HT 200 Tdi 1989.

TomVooges

Berichtdoor TomVooges » 04 Nov 2012, 10:42

Mijn dochter is nog wel erg jong voor dit soort voertuigen.

Naast de onmogelijkheid om op de snelweg te rijden, vind ik het verbruik nogal tegen vallen, 1:14 bij normaal gebruik, lees ik op een forum. Dat is qua brandstofkosten bijna net zo duur als een landrover met tdi.. En dan zouden we er twee nodig hebben.

Maar dat vind ik bij motoren ook. Mijn broertje heeft een kawasaki 1000cc adventure motor, die doet woon-werk ook 1:15. Je zou verwachten dat dat flink zuiniger moet rijden dan een gemiddelde auto.

tim

Berichtdoor tim » 04 Nov 2012, 10:52

Motoren maken in de regel aanzienlijk meer toeren dan autoblokken, het specifieke vermogen ligt op een aanzienlijk hoger niveau in de vergelijking.
Een 4 takt motormotorblok draait op topvermogen in de 1000 cc plus catagorie zo 10/110000 toeren.
Ik heb oa een zzr1100 d uit 94, bij vollast draai je gewoon 1:8/ 9 , bij rustig rijden gaat dat terug naar 1: pakweg 16/17.
Nou is deze uiteraard inmiddels ook gedateerd, maar je hebt het nog steeds over 147 pk uit 1050 cc.
Dat vraagt gewoon brandstof.

De grizzly, dat eene cilindertje moet best nog wel wat gewicht in gang brengen, vergis je niet.
110 HT 200 Tdi 1989.

Edward

Berichtdoor Edward » 04 Nov 2012, 10:53

TomVooges schrijft:
Mijn dochter is nog wel erg jong voor dit soort voertuigen.

Naast de onmogelijkheid om op de snelweg te rijden, vind ik het verbruik nogal tegen vallen, 1:14 bij normaal gebruik, lees ik op een forum. Dat is qua brandstofkosten bijna net zo duur als een landrover met tdi.. En dan zouden we er twee nodig hebben.

Maar dat vind ik bij motoren ook. Mijn broertje heeft een kawasaki 1000cc adventure motor, die doet woon-werk ook 1:15. Je zou verwachten dat dat flink zuiniger moet rijden dan een gemiddelde auto.

Als je broer met die motor net zo zou rijden als met de gemiddelde auto kan dat ook veel zuiniger. Een 1240 cc Harly doet 1:24 puur omdat die geen toeren draait en niet uitnodigt tot sportief rijden. Ik rij met diezelfde Harly 1:14 omdat ik zelfs met mijn trekker sportief probeer te rijden.
(ik doe met de Bandit gem 1:10)
Een quad moet je van houden. Ik heb er heel veel gereden, puur omdat mijn neef erin handelt en ik vind het helemaal niks. Alleen met de echte cross quads kun je leuk spelen, maar dan moet je wel bij een baas werken zodat je op zijn kosten in de ziektewet kan....

Naast aanschaf en verbruik moet je het onderhoud niet vergeten, dat gaat ook errug hard oplopen. Om de 20.000 een nieuwe zuiger ipv alleen olie.....
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

TomVooges

Berichtdoor TomVooges » 04 Nov 2012, 10:59

Helder, bedankt!

Edward

Berichtdoor Edward » 09 Nov 2012, 21:00

http://www.nu.nl/economie/2954937/klassiekers-mogelijk-toch-mrb-vrij.html

Net zo concreet als het regeerakkoord, maar het is een positief geluid. :P :P