Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Luke

Re:Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg

Berichtdoor Luke » 03 Nov 2012, 04:28

Edward schrijft:

@Luke je moet mij in een persoonlijk gesprek maar eens uitleggen hoe je een land als Nederland, wat niet deugd volgens jouw, kunt verruilen voor een land als Brazilië waar de kloof tussen arm en rijk vele malen groter is en de regering het hebben van ghetto's zelf oké vind....... Ben ik heeeel benieuwd naar. :huh: :huh:

Ed

De persoonlijke motieven zal ik je inderdaad nog wel eens een keertje in dat pers gesprek toelichten, maar neem van mij aan, ik heb gewoon 1 kut land ingeruild voor een ander kutland
Overigens henb ik nooit beweerd dat nederland niet deugd, ik zei dat er dusdanig veel rammelde dat ik er geen spijt van heb weggeaan te zijn, en nogmaals het is hier echt niet veel beter, en ook hier klaagt men steen en been, maar er is 1 zeer groot verschil met nederland.
In nederland wordt alles door de overheid gebagataliseerd en genuanceerd, en zegt men dat de situatie A is terwijl iedereen in de praktijk weet dat het B is
Hier weet je gewoon waar je aan toe bent en dat wordt ook door de overheid niet verbloemd.
Overigens is nederland wbt publieke veiligheid een paradijs tov Brazilie, van daar ook mijn eerder genoemde argument voor de klagers : besef heel goed dat het overal wel wat is. Misschien moet je gewoon een beetje gek zijn en ben ik dat ook wel om naar een land te verkassen waar volgens de VN het aantal dodelijke slachtoffers van criminaliteit dusdanig hoog is dat het land statistisch gezien in burgeroorlog verkeerden wat verkeers mentaliteit betreft hier....als je iemand echt niet mag geef je hem een motorfiets of fiatje uno cadeau :P

Luke

Die ook hier in het openbaar vervoer (stadsbus) weleens zijn bezittingen af heeft mogen geven onder bedreiging van een revolver
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

retep

Berichtdoor retep » 03 Nov 2012, 11:09

tim schrijft:
Nooit geweten dat das haus ook in brommobielen deed.
Is dat gewoon standaard 49cc?
Maar dan vast met een 22 mm mikuni carb..

maar dan wel een brommobiel met over de 1000nm koppel aan de krukas, en gaat hij verder waar een landrover muurvast komt te zitten. Voor 1 ding is hij niet geschikt, en dat is je totaal vastgereden land rover een beetje vlot uit de blubber te trekken, want met met een beetje pech
rukt hij gewoon het chassis van je land rover tussen de wielen en caroserrie vandaan. B)

Edward

Berichtdoor Edward » 03 Nov 2012, 12:23

retep schrijft:
tim schrijft:

maar dan wel een brommobiel met over de 1000nm koppel aan de krukas, en gaat hij verder waar een landrover muurvast komt te zitten. Voor 1 ding is hij niet geschikt, en dat is je totaal vastgereden land rover een beetje vlot uit de blubber te trekken, want met met een beetje pech
rukt hij gewoon het chassis van je land rover tussen de wielen en caroserrie vandaan. B)

Neem jij jezelf wel serieus??????? Laten we een Mog kopen van over een ton om een twee rooitjes mrb te ontlopen. Juist. :blink: :blink: :blink:

Daarnaast is een Mog juist niet leuk. Duur, ook in onderhoud en het grootste nadeel: het ding rijdt niet vast. Er is in de verste omstreken geen terrein te vinden waar je met een Mog een serieuze uitdaging hebt. Fürstenau, Mammut, Sclayn, etc. Allemaal doodsaai met zo'n ding. :dry: :dry:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

retep

Berichtdoor retep » 03 Nov 2012, 12:34

Edward schrijft:
retep schrijft:
tim schrijft:

Neem jij jezelf wel serieus??????? Laten we een Mog kopen van over een ton om een twee rooitjes mrb te ontlopen. Juist. :blink: :blink: :blink:

Daarnaast is een Mog juist niet leuk. Duur, ook in onderhoud en het grootste nadeel: het ding rijdt niet vast. Er is in de verste omstreken geen terrein te vinden waar je met een Mog een serieuze uitdaging hebt. Fürstenau, Mammut, Sclayn, etc. Allemaal doodsaai met zo'n ding. :dry: :dry:

Relax edje, dit is gewoon humor. En deze mog kost geen ton, maar ruim 2,5 ton.
Brabus uitvoering en zo.

Ray vd Velden

Berichtdoor Ray vd Velden » 03 Nov 2012, 12:35

Ik wacht wel ff af wat er gaat gebeuren als het zo ver is, worden ze straks wel
massaal aangeboden voor een leuke prijs. :P
Dus elk nadeel voor de ander heeft het voordeel voor een ander :whistle:
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

Edward

Berichtdoor Edward » 03 Nov 2012, 12:53

Highlander schrijft:
Ik wacht wel ff af wat er gaat gebeuren als het zo ver is, worden ze straks wel
massaal aangeboden voor een leuke prijs. :P
Dus elk nadeel voor de ander heeft het voordeel voor een ander :whistle:

Juist, net als met de grijs kenteken auto's van particulieren die toen massaal gedumpt werden door overspannen particulieren. Koud een jaar later zijn de prijzen gestabiliseerd en nu is een grijs kenteken Disco duurder dan een geel kenteken omdat ze allemaal zijn teruggebouwd. :blink: :blink:
Edward van Vugt

tim

Berichtdoor tim » 03 Nov 2012, 19:20

Edward schrijft:
nu is een grijs kenteken Disco duurder dan een geel kenteken omdat ze allemaal zijn teruggebouwd. :blink: :blink:

Dit snap ik even niet; ik neem aan dat je bedoelt dat een voormalige grijs kenteken disco terug is gebouwd naar geel kenteken, met bijbehorende kosten voor de dan huidige eigenaar, die dat vervolgens terug vertaald wilt zien in de vraag/opbrengstprijs, zoiets?

Maar als je als potentieele disco koper keuze genoeg hebt, getuige de marktsituatie, dan ga je toch gelijk voor een origineel geel kenteken disco?
Dan is toch een voormalige grijs kenteken, en nu teruggebouwde geel kenteken per definitie te duur?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 03 Nov 2012, 19:24

denk dat Ed bedoeld dat er door al die ombouwen relatief veel disco's te koop zijn in gele variant, als je een grijze zoekt is die zeldzamer en dus duurder
gone

tim

Berichtdoor tim » 03 Nov 2012, 19:27

Ik begrijp 'm, idd, die enkele eigenaar die zn grijs kenteken disco NIET ombouwde naar geel is nu 1 van de weinige aanbieders.
Okee dan.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Edward

Berichtdoor Edward » 03 Nov 2012, 19:37

tim schrijft:
Ik begrijp 'm, idd, die enkele eigenaar die zn grijs kenteken disco NIET ombouwde naar geel is nu 1 van de weinige aanbieders.
Okee dan.

Yup, ik heb echt goed moeten zoeken naar een nette D2 die origineel grijs was. Geel kwam ik ze bij bosjes tegen, maar grijze zijn dunner gezaaid en idd meer aan de prijs. ;)
Edward van Vugt

Terug naar “Kroeg”