Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Edward

Re:Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg

Berichtdoor Edward » 02 Nov 2012, 12:54

TomVooges schrijft:
Lucas van Lierop schrijft:
Hier in Utrecht vind momenteel een serieuze spoorverbreding plaats. Bijna naast ons huis wordt ook een station (Utrecht Vaartsche Rijn) gebouwd en dat gaat in dit geval ook ten koste van parkeerplaatsen. Dus hier zijn ze wel lekker bezig met van auto naar OV. Maar het is inderdaad wel weer de randstad, al zat daar ook wel de pijn denk ik.

Sowieso moet alles buiten de randstad een reservaat voor geksprekenden worden. Volledig laten verwilderen, geen wegenbelasting meer en alleen maar greenlanes.

Hoef ik niet te emigreren. Alleen een beetje de laatst lettergrep'n inslikk'n en ik mag ook in het reservaat kom'n won'n. Wie is vóór? :dry:

Den Haag is voor. Minister De Jager gaf al aan bij de discussie over de reiskosten vergoeding dat mensen die ver van hun werk wonen niet beloond hoeven te worden met een vergoeding voor hun reiskilometers. Tel daarbij op dat bij elke bezuinigingsronde overheidsgebouwen buiten de randstad steevast gesloten worden ten gunste van die in de randstad. Ofwel dat daar het makkelijkst werk te vinden is moeten mensen dus in de randstad op een kluitje gaan wonen. In veel dorpen is dus voor de middenstand niks meer te verdienen en zo is het kringtje rond.

Hoewel je de drukte op het platteland niet moet onderschatten. Vandaag stond ik dik in de file, wel 5 auto's vóór me bij de rotonde! :P :P
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

TomVooges

Berichtdoor TomVooges » 02 Nov 2012, 12:57

Edward schrijft:
TomVooges schrijft:
Lucas van Lierop schrijft:
Hier in Utrecht vind momenteel een serieuze spoorverbreding plaats. Bijna naast ons huis wordt ook een station (Utrecht Vaartsche Rijn) gebouwd en dat gaat in dit geval ook ten koste van parkeerplaatsen. Dus hier zijn ze wel lekker bezig met van auto naar OV. Maar het is inderdaad wel weer de randstad, al zat daar ook wel de pijn denk ik.

Sowieso moet alles buiten de randstad een reservaat voor geksprekenden worden. Volledig laten verwilderen, geen wegenbelasting meer en alleen maar greenlanes.

Hoef ik niet te emigreren. Alleen een beetje de laatst lettergrep'n inslikk'n en ik mag ook in het reservaat kom'n won'n. Wie is vóór? :dry:

Den Haag is voor. Minister De Jager gaf al aan bij de discussie over de reiskosten vergoeding dat mensen die ver van hun werk wonen niet beloond hoeven te worden met een vergoeding voor hun reiskilometers. Tel daarbij op dat bij elke bezuinigingsronde overheidsgebouwen buiten de randstad steevast gesloten worden ten gunste van die in de randstad. Ofwel dat daar het makkelijkst werk te vinden is moeten mensen dus in de randstad op een kluitje gaan wonen. In veel dorpen is dus voor de middenstand niks meer te verdienen en zo is het kringtje rond.

Hoewel je de drukte op het platteland niet moet onderschatten. Vandaag stond ik dik in de file, wel 5 auto's vóór me bij de rotonde! :P :P

Het zou voor De Jager niet zo slecht zijn om wat verder van zijn werk te wonen. Moet ie wel de fiets pakken. :silly:

iemand een architect nodig?

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 02 Nov 2012, 13:05

Harmz schrijft:
.....Schorsen is vrij makkelijk (on-line) en kost 28 Eur per keer. Groot voordeel is dat de belasting direct na de schorsing wordt stopgezet. Het is dus mogelijk de auto 22 dagen in de belasting te hebben als je hem 22 dagen in de vakantie gebruikt. Enige voorwaarde is dat tussen een schorsing en opnieuw in de belasting 3 maanden moeten zitten (ik weet niet of dit op maand nivo of dagnivo is).
.....

Als je dus maar genoeg auto's naast je huis hebt staan is het slechts een kwestie van een goede administratie.
Met een stuk of 13 kan je ieder weekend op pad, steeds een andere, en na drie maanden begin je weer met nr 1. Daarmee - stel dat het alleen om de weekenden gaat op 2/7 van de normale MRB + natuurlijk 52 x 28 €uro schorsingskosten.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 02 Nov 2012, 15:59

52x28 is al 1456 euro.....2/7 van, neem voor t gemak 2100 euro mrb is 600 euro...oh wow...12 extra auto's nemen om 44 euro aan mrb goeikoper uit te zijn .....nog ff de verzekering buiten beschouwing gelaten dan.......
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 02 Nov 2012, 16:22

Roger B. schrijft:
52x28 is al 1456 euro.....2/7 van, neem voor t gemak 2100 euro mrb is 600 euro...oh wow...12 extra auto's nemen om 44 euro aan mrb goeikoper uit te zijn .....nog ff de verzekering buiten beschouwing gelaten dan.......

Ha, Ha, dacht dacht ik ook al (maar met 3 of 4 wordt het dus wel interessant voor laten we zeggen iedere maand een weekendje), voordeel is wel dat het geen "dure" belastingvrije auto's hoeven te zijn, 't mogen gewoon auto's tegen "afbraakprijsjes" zijn.
En wat betreft de verzekeringen: die kan je ook schorsen, of als je toch fleet-owner bent een interessantere polis afsluiten.

Als je voor je alledaagse woon-werk-verkeer een lease-auto hebt (of met het OV toe kan) dan kan je met 3 of 4 auto's al gauw tegen een kwart-tarief rondrijden en dan toch heel wat weekends een auto naar keuze tot je beschikking hebben.

't Is overigens niet mijn keuze: mijn ene auto is genoeg voor mij, maar mijn auto ziet er ook een beetje uit als een jongensbroekzak, ik zou weken nodig hebben om steeds een andere weer naar mijn zin vol te storten met zooi.

Groeten MarcS

Erik Peters

Re:Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers

Berichtdoor Erik Peters » 02 Nov 2012, 20:05

Met een aantal oude auto's die je afwisselend schorst, moet je wel een beetje ruim wonen (zoals Edward), want de geschorste auto's mogen niet op of aan de openbare weg staan.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

retep

Berichtdoor retep » 02 Nov 2012, 21:07

Weet iemand toevallig wanneer we definitief te horen krijgen hoe het zit?

Edward

Berichtdoor Edward » 02 Nov 2012, 21:12

Er is geen definitief in de politiek. :blink: :blink:

Zou er vooral niet op gaan zitten wachten. Eerst moet de formatie afgerond, dan moet het kabinet over alles onderhandelen, dan moet het de tweede en eerste kamer door en dan hoor je hoe het voorlopig geregeld gaat worden. :dry: :dry:

En dan wachten op de volgende wteswijziging natuurlijk :P :P
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 02 Nov 2012, 21:28

of kabinetsval en nieuwe verkiezingen natuurlijk :lol:
gone

retep

Berichtdoor retep » 02 Nov 2012, 21:43

Ik heb, denk ik maar hoor, de oplossing voor alle 4x4 rijders die geen mrb willen betalen.
http://static.autoblog.nl/images/wp2008/Brabus%20Unimog%20Black%20edition.jpg
Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. B)

Terug naar “Kroeg”