R1200C schrijft:
Luke schrijft:
IS de infrastructuur van de spoorwegen verbetert? Bevriezen de wisseltjes niet meer bij een koude dag? Glijden de treintjes niet meer door op de herfstblaadjes? Is de punctualiteit verbeterd of het comfort en hoeveelheid van het materieel? Het antwoord op dit alles is nee, en de overheid maar blaten en het als argument gebruiken om de duimschroeven van de automobilist nog verder aan te kunnen draaien.
BLA BLA BLA :X
Hoewel ik geen treinlover ben zoals sommigen hier (neeee, niet verder op ingaan) vind ik het toch bijzonder dat iemand dit soort ongefundeerde onzin loopt te verkondigen. Weet jij welke beschikbaarheidspercentages het spoor haalt? Precies. Hou dan op met dit soort onzin te blaten.
5 minuten zoekwerk leverde dit op. Denk dat niemand hier deze percentages had verwacht. Ik in ieder geval niet. Ga er maar van uit dat de gemiddelde automobilist langer dan 40 uur kwijt is geweest met in de file staan in 2011...
Het is zo verrekte makkelijk om af te geven op zaken waar je de ballen verstand van hebt en je je mening alleen hebt laten vormen door halve informatie. Als je denkt dat het beter kan DOE het dan!
Oftewel: verbeter de wereld begin bij jezelf. Ik ben al aan de rest van de wereld toe. :woohoo:
Toch wel heel apart dan dat , ik meen bij de laatste strenge winter, de regering nog overwoog om de NS te straffen voor wanprestatie....
Je beroept je, met heel erg veel bla bla en wijzend vingertje naar mij op een uitreksel van de rijksbegrotting van 2012
Blijkbaar besteedt jij je koude winteravonden in nederland aan het opzoeken en doorlezen daarvan , en niet aan het volgen van de actuele situaties.
Ik refereer daar nl wel in algemene zin aan.
De NS is al een fiks aantal jaren in gebreke gebleven met het uitvoeren van haar gebruikelijke dienstregeling tijdens herfst of extreme winterse omstandigheden.
Maar om even op jou naar voren geschreeuwde linkje terug te komen?
Heb je ook de klanttevredenheids kengetallen bekeken? poe poe wat een structurele verbeteringen sinds 2007 ;)
En in het zelfde uitrekseltje staat ook een indicator van streefwaarden reisteid, ook een hartverzakkende verbetering van jawel maar liefst 3% sinds 2007
Het feit is en blijft dat ondanks wellicht toegenomen investeringen in infrastructuur die niet evenredig mee is gegroeid met de belasting van diezelfde infrastructuur, en en autorijdend nederland daar dus dubbel onevenredig voor op moet hoesten, immers de opbrengsten waar jan met de korte achternaam al sturend de schatkist mee vult zouden dus geherinvesteerd moeten worden in de infrastructuur en dat is helaas niet het geval
Begrotingsuitrekseltjes zijn leuk, maar de realiteit is dat jij wel 1,5 uur doet over een stukje wat 1 uur mag duren volgens datzelfde uitrekseltje.
Het is maar net wat je als overheid als aanvaardbaar criterium stelt he ;) En hoe minder hoog je als overheid de lat legt hoe makkelijker vervolgens het falen goed te lullen en te relativeren is
Wellicht moet je iets minder heftig reageren ook al ben je het niet met argumenten eens, en ook eens iets kritischer kijken naar de criteria die gesteld worden in zo'n uitrekseltje
met zeer veel respecterende groet,
Blatende Luke,
(die in zuid amerika al behoorlijk tijdje bezig is op beperkte schaal de wereld te verbeteren :) )
NB bescheidenheid siert de mens, als je zelf al vindt dat je perfect bent en dus de volgende fase in kan gaan om de rest van de wereld te verbeteren.
Hoewel ik mijn steentje bijdraag aan de rest van de wereld, werk ik toch ook nog op dagelijks basis aan mijzelf ;)