Berichtdoor tim » 01 Nov 2012, 21:37
Even een opmerking in deze zeer levendige discussie, daar ik van mening ben dat het punt absoluut gemaakt mag/dient te worden, ook een beetje in de context van de (soms wel knap rauwe maar zeker ook wel deels terechte )bijdrage van retep;
ik pooste het al eerder; op 25 october lees ik op nu.nl dat staatssecrtaris atsma wereldkundig maakt dat de huidige mrb vrije regeling blijft zoals die is.
vervolgens een paar dagen later komt het (voorlopige) accoord "bruggen bouwen", met de mededeling dat de regeling geschrapt gaat worden per 1/1/2014.
even een zijopmerking: atsma is van de vvd en de melding van aanstaande verandering, lees opheffing , komt van eveneens vvd/pvda.
In mijn simplistische bol kom ik vooralsnog tot de conclusie dat je dit op z'n minst als onbehoorlijk bestuur kunt beschouwen.
Stel, ik ben een voorzitter van de raad van bestuur van een groot beurs genoteerd bedrijf.
Ik maak een beleidsvisie kundig naar zakenpartners, aandeelhouders, medewerkers.
5 dagen later treed er een nieuwe raad van bestuur aan in hetzelfde bedrijf die een totaal andere koers voor ogen heeft, nen part welk onderwerp.
Wat nu als die aanstaande koerswijziging (verstrekkende) negatieve effecten zal sorteren voor bovengenoemde belanghebbende?
Hoe zou dat juridisch uitpakken als bovengenoemde groepen naar de rechter zouden stappen?
En nee, dit is geen verkapt voorstel om massaal brammie in te gaan huren.
Waar denk ik goed, waar denk ik verkeerd, waar ligt eventueel een middenweg?
Doodgewoon een open bijdrage aan het onderwerp, waarvan ik zelf niet een kant en klaar ABC antwoord op heb.
Voor retep:
ben je nou wel of niet recent een klassieker garagebedrijf begonnen?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is