Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Ray vd Velden

Re:Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg

Berichtdoor Ray vd Velden » 29 Okt 2012, 22:32

En we deden allemaal net als of onze neus bloede en niet wisten dat dit een keer ging gebeuren.....kilometer heffing van de baan en dan scheuren we gewoon een andere zak open. :whistle:
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

hsp

Berichtdoor hsp » 29 Okt 2012, 22:44

Ja, het is tricky, maar schijnt wel mogelijk te zijn; volgens mij moet je eerst een "ruling" van de belastingdienst moeten zien te krijgen, deze http://www.opwielen.nl/chris/laro/camper-gebeuren/camper-intro.htm Lukte het wel.

Maar goed, laten we maar hopen dat dit onzinnige plan genuanceerd wordt....en verzacht wordt voor bestaande gevallen

tim

Berichtdoor tim » 29 Okt 2012, 22:58

ernsts schrijft:
tim schrijft:
Hoe kan dat nou??
Vanmiddag pakweg 1400uur las ik op nu.nl dat juist de mrb werd ontzien voor oldtimers , maar dat gemeentes wel het recht kregen om milieu zones te gaan instellen voor sterk vervuilende auto's, lees de vertaling naar oldtimers.
Schiet mij maar lek.

Timing is bijzonder, maar wat op NU.nl stond was een uitspraak van de huidige minister. En over pak hem beet ee nkleine week zit er een ander kabinet. En de formateurs daarvan vinden bljkbaar wat anders, zie regeerakkoord....

Klopt, het bericht bleek van 25/10 te zijn..

afijn, binnen een week het zogenaamde behoorlijke bestuur down de gamma drain..

en dat die camperoptie?

crises, kap nou, je gaat toch niet met zo'n lola ferrari lookalike spoiler rijden?
ziet er toch niet uit?!
ik koop wel een fiets, met hulpdefendermotor erin..

moet ik alleen effe de kickstarter aanpassen
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 29 Okt 2012, 23:24

dan toch wel verlengd naar 130" die fiets :)
110-Td5 X-tech 2006

tim

Berichtdoor tim » 29 Okt 2012, 23:27

Jazeker, handig als je met kastjes aan het slepen bent! ;)
110 HT 200 Tdi 1989.

TomVooges

Berichtdoor TomVooges » 30 Okt 2012, 00:19

Dit gebeurt zomaar niet.

iemand een architect nodig?

Frankvandenberg

Berichtdoor Frankvandenberg » 30 Okt 2012, 00:35

Het is nog totaal onduidelijk hoe de afschaffing vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers er straks uit gaat zien. Het antwoord zal dan ook nog wel even op zich laten wachten en dan moet het ook nog door de Eerste Kamer.

Ik weet uit communicatie met de ANWB dat hun voor handhaving van de huidige regeling zijn. Als er een club is die bij de politiek nog druk kan uitoefenen zijn hun dat.

Helaas vrees ook ik dat straks hier het forum vol zal staan met 'koopjes' omdat liefhebbers de zware auto niet meer kunnen betalen. Daarnaast zal het de handelaren van oldtimers nu al gaan raken omdat niemand meer aankoopt. Ook zal het de Landroverclub zelf kunnen gaan raken, omdat leden 'niet op de fiets komen' als het echt einde regeling is.

Laten we hopen dat de huidige voertuigen die belastingsvrij rondrijden dat in ieder geval kunnen blijven doen. Zo niet dan vrees ik zelfs dat de oldtimerverzekeringen ook snel omhoog zullen schieten (vervallen) omdat dan niemand zich meer houdt aan de 5 of 10.000 gestelde max kilometers per jaar.

Het is nu ook aan het bestuur van de LRCH om een vuist te maken richting de politiek nu er nog geen concrete duidelijkheid is en het nog door de Eerste Kamer moet. Zo niet dan blijft een elite clubje over die na jaren wel weer uit het dal klimt.

TomVooges

Berichtdoor TomVooges » 30 Okt 2012, 00:38

Frankvandenberg schrijft:
Het is nog totaal onduidelijk hoe de afschaffing vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers er straks uit gaat zien. Het antwoord zal dan ook nog wel even op zich laten wachten en dan moet het ook nog door de Eerste Kamer.

Ik weet uit communicatie met de ANWB dat hun voor handhaving van de huidige regeling zijn. Als er een club is die bij de politiek nog druk kan uitoefenen zijn hun dat.

Helaas vrees ook ik dat straks hier het forum vol zal staan met 'koopjes' omdat liefhebbers de zware auto niet meer kunnen betalen. Daarnaast zal het de handelaren van oldtimers nu al gaan raken omdat niemand meer aankoopt. Ook zal het de Landroverclub zelf raken, omdat leden 'niet op de fiets komen'.

Laten we hopen dat de huidige voertuigen die belastingsvrij rondrijden dat in ieder geval kunnen blijven doen. Zo niet dan vrees ik zelfs dat de oldtimerverzekeringen ook snel omhoog zullen schieten (vervallen) omdat dan niemand zich meer houdt aan de 5 of 10.000 gestelde max kilometers per jaar.

Het is nu ook aan het bestuur van de LRCH om een vuist te maken richting de politiek nu er nog geen concrete duidelijkheid is en het nog door de Eerste Kamer moet. Zo niet dan blijft een elite clubje over die na jaren wel weer uit het dal klimt.

Ik denk dat je het goed omschreven hebt, Frank. Vergeet de Fehac niet, die heeft in het verleden heel succesvol gehandeld.

iemand een architect nodig?

tim

Berichtdoor tim » 30 Okt 2012, 00:47

Uiteraard is het nog te vroeg om definitieve conclusies te trekken, niemand heeft een glazen bol.
Maar is het qwa tijdgeest inmiddels niet te laat, lees de almaar toenemende publieke opinie / druk die eist van de politiek omwille van de welbekende drogmilieu redenenen dat het dit keer menus is?
Window dressing is zeker geen onbekend verschijnsel immers uit Den Haag.

En ja, al die benzjes hebben de genade(milieu)klap gegeven, en daar zal met name naar gewezen worden, en persoonlijk gesproken ook wel terecht.
110 HT 200 Tdi 1989.

Frankvandenberg

Berichtdoor Frankvandenberg » 30 Okt 2012, 00:52

De Fehac wil ik zeker niet vergeten. Ook daar heb ik overleg mee, zelfs vandaag nog mee gehad om ze te wijzen op het regeerakkoord dat ik in mijn postbak kreeg. Ook met politieke partijen, de Bovag en LandRover Nederland heb ik de afgelopen tijd gesprekken gevoerd. Gelukkig ben ik financieel in staat om mijn bolide op de weg te houden, maar heb mij ingezet voor alle liefhebbers die het financieel niet kunnen ophoesten. Nu is het aan juristen en anderen.

Terug naar “Kroeg”