Okay, ik heb me 13 oktober aardig nuttig gemaakt op de Military Boekelo.
Er waren de nodige voertuigen die niet van de parkeerplaats konden komen, dus vriendelijk en voorzichtig aangeboden de mensen los te slepen.
Muddy alom, maar gelukt.
Maar er is altijd baas boven baas.
Dit is er één van...
[video type=youtube]JOHw7lX3Gu4[/video]
Groeten,
DengKao
Slepen
Slepen
You dont need eyes to see, you need vision
Discovery II, 2002, Zambezi Silver, TD5, HSE
Freelander I mk1 2005, Tonga green, TD4, HSE
Range Rover L322 Vogue, Giverny Green, 2004, TD6
Discovery II, 2002, Zambezi Silver, TD5, HSE
Freelander I mk1 2005, Tonga green, TD4, HSE
Range Rover L322 Vogue, Giverny Green, 2004, TD6
Re:Slepen
Erg leuke film.
Wat mij weer eens bij 'me zelf opvalt' is dat ik dit hartverscheurend vind en dolblij ben met het happy-end....en als ik naar docu's kijk waar stoere, zichzelf overschattende avonturiers ergens gered moeten worden, mij dat veel minder doet...of ze gered worden. Is het al zo erg gesteld met mij.
Vrees trouwens dat ik de enige ben (of die ene van de gemiddeld 20 bezoekers) die hier nog op reageert. Bijna iedereen zit tegenwoordig geloof ik op die ander media-dingetjes.
groet
Wat mij weer eens bij 'me zelf opvalt' is dat ik dit hartverscheurend vind en dolblij ben met het happy-end....en als ik naar docu's kijk waar stoere, zichzelf overschattende avonturiers ergens gered moeten worden, mij dat veel minder doet...of ze gered worden. Is het al zo erg gesteld met mij.
Vrees trouwens dat ik de enige ben (of die ene van de gemiddeld 20 bezoekers) die hier nog op reageert. Bijna iedereen zit tegenwoordig geloof ik op die ander media-dingetjes.
groet
Re:Slepen
Ik had ook geen droge ogen.
Dat drafje met die stof wolkjes... Geweldig
Dat drafje met die stof wolkjes... Geweldig
You dont need eyes to see, you need vision
Discovery II, 2002, Zambezi Silver, TD5, HSE
Freelander I mk1 2005, Tonga green, TD4, HSE
Range Rover L322 Vogue, Giverny Green, 2004, TD6
Discovery II, 2002, Zambezi Silver, TD5, HSE
Freelander I mk1 2005, Tonga green, TD4, HSE
Range Rover L322 Vogue, Giverny Green, 2004, TD6
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:Slepen
Ik ben dan een andere van die 20.
Ik heb me verbaasd over de knulligheden met het touw. (Ik heb dan ook een sleeplint in de auto.)
En het happy end is natuurlijk erg prettig (vooral omdat zo'n touw ook iets minder happy kan uitpakken).
Groeten MarcS
Ik heb me verbaasd over de knulligheden met het touw. (Ik heb dan ook een sleeplint in de auto.)
En het happy end is natuurlijk erg prettig (vooral omdat zo'n touw ook iets minder happy kan uitpakken).
Groeten MarcS
Re:Slepen
Landmarcs schrijft:
Een kinetisch lint dan toch wel? Want een gewoon lint is een autosloper eerste klas!
Ik ben dan een andere van die 20.
Ik heb me verbaasd over de knulligheden met het touw. (Ik heb dan ook een sleeplint in de auto.)
En het happy end is natuurlijk erg prettig (vooral omdat zo'n touw ook iets minder happy kan uitpakken).
Groeten MarcS
Een kinetisch lint dan toch wel? Want een gewoon lint is een autosloper eerste klas!
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re:Slepen
Prachtig stukje film, inderdaad , op het eind als mini jumbo naar mams rent.
Soms ben je echt geneigd om kinderen en dieren tot de laatste onschuldigen te rekenen..
Soms ben je echt geneigd om kinderen en dieren tot de laatste onschuldigen te rekenen..
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:Slepen
Edward schrijft:
Kinetisch sensu stricto niet, maar wel met een bescheiden rek, dus qua slopen valt het wel mee.
Ik kocht het direct bij mijn eerste Defender met in het achterhoofd enkele beelden waarbij vriendelijke boeren met hun tractor assistentie verlenen ... en en dan niet anders als een staalkabel of een stuk ketting beschikbaar is.
't Is een heel triest beeld als je een tractor eerst even ziet glibberen op een beijzelde weg en daarna grip krijgt en vervolgens de bumper van een auto trekt terwijl de auto nog steeds op de zelfde ongelukkige wijze in de berm blijft staan.
Mijn broertje is wel eens door een Italiaanse rupsband-tractor losgetrokken, met tussenkomst van een stukje ketting ... dat ging gewoon goed maar was waarschijnlijk meer geluk dan wijsheid (en het voordeel van een 2CV die bijna niks weegt).
Groeten MarcS
Landmarcs schrijft:
Ik ben dan een andere van die 20.
Ik heb me verbaasd over de knulligheden met het touw. (Ik heb dan ook een sleeplint in de auto.)
En het happy end is natuurlijk erg prettig (vooral omdat zo'n touw ook iets minder happy kan uitpakken).
Groeten MarcS
Een kinetisch lint dan toch wel? Want een gewoon lint is een autosloper eerste klas!
Kinetisch sensu stricto niet, maar wel met een bescheiden rek, dus qua slopen valt het wel mee.
Ik kocht het direct bij mijn eerste Defender met in het achterhoofd enkele beelden waarbij vriendelijke boeren met hun tractor assistentie verlenen ... en en dan niet anders als een staalkabel of een stuk ketting beschikbaar is.
't Is een heel triest beeld als je een tractor eerst even ziet glibberen op een beijzelde weg en daarna grip krijgt en vervolgens de bumper van een auto trekt terwijl de auto nog steeds op de zelfde ongelukkige wijze in de berm blijft staan.
Mijn broertje is wel eens door een Italiaanse rupsband-tractor losgetrokken, met tussenkomst van een stukje ketting ... dat ging gewoon goed maar was waarschijnlijk meer geluk dan wijsheid (en het voordeel van een 2CV die bijna niks weegt).
Groeten MarcS
Re:Slepen
Met een fatsoelijke trekker heb je meer dan genoeg massa om vanuit stilstand met een strakke kabel een LaRo los te trekken. Dat geeft geen schade en gaat ook met eem ketting heel beheerst. Mijn hele jeugd gedaan op de Oirschotse Hei.
Maar als je met een LaRo een andere LaRo los wilt grekken heb je vaak het momentum van een aanloop nodig. Dat gaat gewoonweg niet zonder een kinetisch touw of lint, dan sloop je alles. Of iig is die kans erg groot.
Vandaar mijn vraag. ;)
Maar als je met een LaRo een andere LaRo los wilt grekken heb je vaak het momentum van een aanloop nodig. Dat gaat gewoonweg niet zonder een kinetisch touw of lint, dan sloop je alles. Of iig is die kans erg groot.
Vandaar mijn vraag. ;)
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:Slepen
Edward schrijft:
Niet iedere tractor-rijder is zo genuanceerd als jij.
En het voorbeeld van die bumper was 1º op een verijzelde ondergrond dus de tractor kon gewoonweg niet subtiel trekken. Eerst glibberen en dan schoksgewijze grip. Die bumper die eraf vloog was daarbij niet alleen maar inclusief het sleepoog. Nen, Nee, 't was geen LandRover en er was dus al helemaag geen sprake van JATE-rings.
Tot nog toe heb ik het lint alleen nog maar gebruikt om anderen te helpen, en tot nog toe was het steeds iets eenvoudigs: eerst lint ± strak zetten en dan voorzichtig trekken. Het engste is dan dat je eigenlijk helemaal niet voelt dat je wat voortrekt.
Groeten MarcS
Met een fatsoelijke trekker heb je meer dan genoeg massa om vanuit stilstand met een strakke kabel een LaRo los te trekken. Dat geeft geen schade en gaat ook met eem ketting heel beheerst. Mijn hele jeugd gedaan op de Oirschotse Hei.
Maar als je met een LaRo een andere LaRo los wilt grekken heb je vaak het momentum van een aanloop nodig. Dat gaat gewoonweg niet zonder een kinetisch touw of lint, dan sloop je alles. Of iig is die kans erg groot.
Vandaar mijn vraag. ;)
Niet iedere tractor-rijder is zo genuanceerd als jij.
En het voorbeeld van die bumper was 1º op een verijzelde ondergrond dus de tractor kon gewoonweg niet subtiel trekken. Eerst glibberen en dan schoksgewijze grip. Die bumper die eraf vloog was daarbij niet alleen maar inclusief het sleepoog. Nen, Nee, 't was geen LandRover en er was dus al helemaag geen sprake van JATE-rings.
Tot nog toe heb ik het lint alleen nog maar gebruikt om anderen te helpen, en tot nog toe was het steeds iets eenvoudigs: eerst lint ± strak zetten en dan voorzichtig trekken. Het engste is dan dat je eigenlijk helemaal niet voelt dat je wat voortrekt.
Groeten MarcS
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten