Slepen
Re:Slepen
mooi om te zien dat er weer een olifantje gered is geworden. Helaas slachten ze aan de andere kant er weer een paar honderd af voor hun ivoor, en zouden die stropers ter plekke neergeschoten moeten worden. Waar ik ook een hekel aan heb zijn de touristen die met auto's de wilde dieren continu lastig vallen, en zo dichtbij komen dat ze soms aangevallen worden, en dan beginnen te piepen en janken. Ik zou dan ook het liefst zien dat er een verbod kwam op dichterbij komen dan 200 meter.
He, wat, wie, :huh:
werd er nou echt om een Veterinaire opinie gevraagd hiervoor? :dry:
Ok dan, gelukkig is het kalf niet verdronken, maar ik wil best nog een oude koei uit de sloot halen (dat heb ik overigens wel regelmatig gedaan, niet met een landerover maar met de trekker van de eigenaar van de patient) zodat de put gedempt kan worden.
Als ik dit filmpje bekijk zou ik het waarschijnlijk niet anders gedaan hebben. OK een lint zou beter (veel beter) zijn geweest, maar als dit niet binnen een minuut of 20 aanwezig zou kunnen zijn, dan maar met hetgeen wel ter beschikking staat. Ook zou ik mogelijk de andere kant op hebben getrokken, omdat het kalf nu net DIE kant graag op wil. De ondergrond lijkt me aan die andere kant overigens ook niet je van het om rustig een kalf uit de put te halen!
Voor de rest: prima gedaan lijkt me. Proberen om een lint om de kont te krijgen, onder de staart anders schuift het hele zakie er zo weer overeen, en dan rustig eruit trekken, zodat de voorpoten (benen in geval van paard)zelf mee "wandelen".
In dit soort situaties (ook in de binnenlanden van Nederland, bij voorkeur in het donker en met heftige regen en storm) is het gewoon roeien met de riemen die je hebt, met erg veel ruimte voor improvisatie. Net als met landrovers eigenlijk :woohoo:
Kan de put gedempt worden? :)
groeten
Herman
werd er nou echt om een Veterinaire opinie gevraagd hiervoor? :dry:
Ok dan, gelukkig is het kalf niet verdronken, maar ik wil best nog een oude koei uit de sloot halen (dat heb ik overigens wel regelmatig gedaan, niet met een landerover maar met de trekker van de eigenaar van de patient) zodat de put gedempt kan worden.
Als ik dit filmpje bekijk zou ik het waarschijnlijk niet anders gedaan hebben. OK een lint zou beter (veel beter) zijn geweest, maar als dit niet binnen een minuut of 20 aanwezig zou kunnen zijn, dan maar met hetgeen wel ter beschikking staat. Ook zou ik mogelijk de andere kant op hebben getrokken, omdat het kalf nu net DIE kant graag op wil. De ondergrond lijkt me aan die andere kant overigens ook niet je van het om rustig een kalf uit de put te halen!
Voor de rest: prima gedaan lijkt me. Proberen om een lint om de kont te krijgen, onder de staart anders schuift het hele zakie er zo weer overeen, en dan rustig eruit trekken, zodat de voorpoten (benen in geval van paard)zelf mee "wandelen".
In dit soort situaties (ook in de binnenlanden van Nederland, bij voorkeur in het donker en met heftige regen en storm) is het gewoon roeien met de riemen die je hebt, met erg veel ruimte voor improvisatie. Net als met landrovers eigenlijk :woohoo:
Kan de put gedempt worden? :)
groeten
Herman
Well done!
De koe bij de horens vatten. Zo werkt het..kat in het bakkie.
Tja normaal dempt men de put nadat het kalf verdronken is..
Je kan er bij gaan staan en de kat uit de boom kijken...maar dit werkt prima.
Anders was het kalf mooi in de aap gelogeerd.
Ik zeg: kip ik heb je...
Goed gedaan.
BTW...dat van de 20 minuten was idd wel weer een leer puntje.
Heeft dat met name met de stress te maken van d(i)e dieren?
Grtn
DengKao
De koe bij de horens vatten. Zo werkt het..kat in het bakkie.
Tja normaal dempt men de put nadat het kalf verdronken is..
Je kan er bij gaan staan en de kat uit de boom kijken...maar dit werkt prima.
Anders was het kalf mooi in de aap gelogeerd.
Ik zeg: kip ik heb je...
Goed gedaan.
Heeft dat met name met de stress te maken van d(i)e dieren?
Grtn
DengKao
You dont need eyes to see, you need vision
Discovery II, 2002, Zambezi Silver, TD5, HSE
Freelander I mk1 2005, Tonga green, TD4, HSE
Range Rover L322 Vogue, Giverny Green, 2004, TD6
Discovery II, 2002, Zambezi Silver, TD5, HSE
Freelander I mk1 2005, Tonga green, TD4, HSE
Range Rover L322 Vogue, Giverny Green, 2004, TD6
-
Landmarcs
DengKao schrijft:
Mij lijkt toch ook een leerpuntje dat je als olifanten-reddingsbrigade beter een (breder) lint bij je kan steken.
Zo'n lint is zowel gezonder voor de "drenkeling" als ook makkelijker om het beest te draperen.
Groeten MarcS
Well done!
De koe bij de horens vatten.
....
....
Mij lijkt toch ook een leerpuntje dat je als olifanten-reddingsbrigade beter een (breder) lint bij je kan steken.
Zo'n lint is zowel gezonder voor de "drenkeling" als ook makkelijker om het beest te draperen.
Groeten MarcS
Landmarcs schrijft:
Bel ze even, hier blaten heeft geen zin want ze lezen hier gegarandeerd niet mee... :whistle:
DengKao schrijft:
Well done!
....
....
Groeten MarcS
Bel ze even, hier blaten heeft geen zin want ze lezen hier gegarandeerd niet mee... :whistle:
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
-
Landmarcs
R1200C schrijft:
Misschien helpt trompetteren ....
Landmarcs schrijft:
DengKao schrijft:
Well done!
....
....
Groeten MarcS
Misschien helpt trompetteren ....
Leerpuntje van olifanten of koeien leer?
20 minuten is een grove schatting, maar heeft inderdaad met stress te maken. Ik heb wel eens meegemaakt dat een koe of een paard er bijna zelf een einde aan zou maken door zijn (of haar) kop onder water te duwen. Het is niet hard te maken, maar het leek er verdacht veel op dat het bewuste dier de moed op gaf en er een eind aan wilde maken.
Overigens zou ik wel een lint (of een paar kortere hijsstroppen aan een touw geknoopt) in de auto gooien als ik iets dergelijks vaker tegen zou komen. In Nederland zien we met name op hete zomerse dagen meer koeien in de sloot dan anders (op zoek naar afkoeling). Dan viel het ook nog eens op dat er vaker zwarte koeien in de sloot liggen, dan hun witte soortgenoten. Aangezien we racisme kunnen uitsluiten bij koeien (lijkt me ;) )zal het met het opwarmen van het lichaam te maken hebben.
Herman
20 minuten is een grove schatting, maar heeft inderdaad met stress te maken. Ik heb wel eens meegemaakt dat een koe of een paard er bijna zelf een einde aan zou maken door zijn (of haar) kop onder water te duwen. Het is niet hard te maken, maar het leek er verdacht veel op dat het bewuste dier de moed op gaf en er een eind aan wilde maken.
Overigens zou ik wel een lint (of een paar kortere hijsstroppen aan een touw geknoopt) in de auto gooien als ik iets dergelijks vaker tegen zou komen. In Nederland zien we met name op hete zomerse dagen meer koeien in de sloot dan anders (op zoek naar afkoeling). Dan viel het ook nog eens op dat er vaker zwarte koeien in de sloot liggen, dan hun witte soortgenoten. Aangezien we racisme kunnen uitsluiten bij koeien (lijkt me ;) )zal het met het opwarmen van het lichaam te maken hebben.
Herman