Edward schrijft:
bladibla
Niet iedere tractor-rijder is zo genuanceerd als jij.
Whahahahahaha!
Goeie!
Edward schrijft:
bladibla
Niet iedere tractor-rijder is zo genuanceerd als jij.
....
Nogmaals mensen zijn van een stichting en oa dit lijkt hun dagelijkse bezigheid te zijn dus als een lint beter was geweest zouden ze dat dan niet in de auto hebben gehad?
....
Luke
Als poster van het filmpje maakt het me niet zoveel uit.
Ik heb er zelfs van geleerd!! :laugh:
1) in zo'n geval, zoek een olifant met een recovery oog ;)
Nee gekheid. Toch echt wel wat geleerd over slepen, met wat hints en aanwijzingen.
Maar eerlijk gezegd... Ik zat op youtube te zoeken naar LaRo clipjes toen ik dit tegen kwam.
Categorie...feel good.
Anyway.
Ik hoop gewoon dat jullie er net zo van 'genieten'. Als ik.
Vanuit een LaRo point of view, als van uit de hulp die de mensen hebben geboden en als hekkensluiter...het drafje van het kalf met de stof wolkjes..geweldig.
Groeten
DengKao B)
Luke schrijft:
....
Nogmaals mensen zijn van een stichting en oa dit lijkt hun dagelijkse bezigheid te zijn dus als een lint beter was geweest zouden ze dat dan niet in de auto hebben gehad?
....
Luke
Als het zo zou zijn dat iedereen van om het even welke stichting het daarom ineens goed zou weten ....
In mijn vakgebied* zie ik heel wat stichtingen en hoe goed bedoeld ook, soms werken die elkaar gewoon tegen wegens gewoon verschillende inzichten en/of goedbedoelde onkunde.
* Nee mijn vak is niet "olifanten redden"
Misschien was het olifanten-jong afslepen ook helemaal geen alledaagse bezigheid (zo dom zijn olifanten niet) en was het gebruik van het touw een "bij gebrek aan beter".
Groeten MarcS
Als die mensen het beestje met een touw ipv een lint uit die put trekken zal dat ongetweifeld een of andere reden hebben, waar ik niet aan zal tornen, en het is inderdaad evident dat het touw aan de laro zit , maar waar zie je dat dat aan de bumper zou zijn? met alle overbodige kritieken als ze trekken die bumpoer eraf etc etc
.........
En denk je ook niet als ze voor het verkrijgen van momentum een aanloop hadden genomen ze het arme beestje niet tot olie & fantje gemaakt zouden hebben?
Luke
Precies, het geeft naast wat vragen ook een boel "Feel good".
Hier in onze wereld blijven dit soort acties beperkt tot het padden overzetten en kikkervisjes redden.
Groeten MarcS
R1200C schrijft:
............is beter bezig dan mensen die maar een beetje op een forum zitten te zeveren...
nou......wat zever je hier op t forum dan nog?? :laugh: :P :laugh:
daarnaast vroeg ik me af wat voor kuil dat was. leek me niks natuurlijks, te vierkant... valkuil voor olifanten of andere dieren??

Omdat een olifant een hogere "aaibaarheidsfactor" heeft dan een pad is een pad niet minder nuttig. Sterker nog: ik vermoed dat padden een grotere bijdrage leveren aan ons ecosysteem dan die paar olifanten.
PS Wat me een tikje tegenvalt is dat er zich geen enkele veterinair geschoolde in de discussie mengt. Als er onder de onzen deskundigen zijn dan zijn zij het wel, en vlgs mij zijn er verschillende veterinairen onder ons.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten