400.000km

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Edward

Re:400.000km

Berichtdoor Edward » 08 Okt 2012, 18:42

Roger B. schrijft:
vjaahaaa,,,want bij 2cent verschil scheelt dar maar liefst 1euro20 op een tank van 60 liter,,,

Als je,7km moet omrijden loont het al niet!;-)

Het verschil tussen langs de snelweg en Tango-achtigen loopt hier op tot 9 à 10 cent per liter. Dat is 8 à 9 euro op een tank. Dat lijkt wellicht niet veel, maar op 30K per jaar is dat toch een lekker etentje voor twee! :P :P

Omrijden hoef ik er niet voor, het vraagt alleen iets meer planning en nadenken over waar en wanneer te tanken. :huh:

Bij Beilen bv kun je langs de snelweg tanken of net voor die pomp even van de weg afdraaien en bij Fieten tanken. Het verschil tussen die twee is meestal 8 cent per liter. Dan draai ik wel even van de weg af. :blush: :blush:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 08 Okt 2012, 18:47

Edward schrijft:

Een Puma kun je leeg rijden tot het lampje gaat randen, dan tot de nul op de meter en dan tot ver onder de nul op de meter. Hoever weet ik nie, want ik heb geen zin in fietspomponluchtingsellende. :P :P

Weet ik, de wijzer gaat bij de Puma heel diep en dan nog blijft ie rijden.
Daarna moet ie nog gaan inhouden .... zover ben ik nog niet gekomen.
En fietspompen-gedoe dat beperk ik ook liever tot alleen bij de fiets (en ook daar rijdt ik liever mee naar de pomp – ik heb met opzet auto-ventielen op mijn fiets).

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 08 Okt 2012, 19:26

zegt toch niemand dat je langs de snelweg moet tanken? ik zeg alleen dat voor een paar cent, een dikke euro verschil op tachtig euro, omrijden om een goedkopere pomp te nemen vaak duurder is.

en nee mark, ik tank met de Rangerover gewoon bij (een van) de goedkoopste pomp(en) in de omtrek, tinq/tango prijs, shell pomp met airmiles en op zaterdag zelfs met bediening....maar als ik daar toevallig niet in de buurt kom als de tank 3/4 of verder leeg is tank ik inderdaad gerust bij een pomp die 1 á 2 cent duurder is.

met de transporter tank ik daar waar ik langs kom als ik moet tanken....is het daar ERG duur, dan maar 10 of 20 liter zodat ik een voordeligere pomp kan nemen. tijd om om te rijden of te zoeken heb ik doorgaans niet
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 08 Okt 2012, 19:37

Daar hebben ze navigatie voor uitgevonden jongeh! Die geeft aan waar een pomp zit op jouw route. :blink: :blink:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 08 Okt 2012, 20:16

net iets te vaak bij opgedoekte pomp gestaan met bijna lege tank omdat ik in die durpjes op t platteland de hele dag geen pomp tegen kwam en toen de dichtsbij zijnde probeerde te vinden..... bovendien kan ik niet goed met die k#t pioneer overweg....

maar als ik een beetje in bewoonde wereld mag werken kom ik doorgaans wel op tijd langs een pomp
gone

Dragon

Berichtdoor Dragon » 09 Okt 2012, 15:19

Edward schrijft:

Een Puma kun je leeg rijden tot het lampje gaat randen, dan tot de nul op de meter en dan tot ver onder de nul op de meter. Hoever weet ik nie, want ik heb geen zin in fietspomponluchtingsellende. :P :P

Een TD5 ontlucht zichzelf toch?
Paar keer gaspedaal indrukken en contact aan....dan wordt de diesel rondgepompt.
Had van de zomer in zuid frankrijk na het tanken een keer last van Vapor Lock.
Zelfde procedure en rijden maar :P
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 09 Okt 2012, 15:23

Dragon schrijft:

met groot respect voor 400.000Km
Maar ja, het is een LaRo :unsure:

Toch zonder goed onderhoud kom je niet zo ver.

Voor wat betreft tanken, ik ga vrijwel altijd langs de dorpspomp. Veel goedkoper dan de snelweg. Prijzen van tankstations hier in de buurt ontlopen elkaar niet veel. Paar cent verschil her en der, maar niet iets waarvoor je een eind om gaat rijden.

Animal

Berichtdoor Animal » 10 Nov 2012, 23:44

Ook hier respect, en voor mij de drang om door te gaan. Ik sta nu op 320.000 en da's mooi ingelopen denk ik. B)

Om naar de 400 te gaan zal me toch nog 2.5 jaar kosten, dan zal ie een respectabele leeftijd van 14 jaar hebben.
Op zich niet erg want ik leer steeds meer van de auto en het onderhoud is eigenlijk niet zo heel moeilijk.

Dus gewoon door gaan met "racking up the miles" en ik zal die Toyoto's eens een poepie laten ruiken.

Marco
x

Tata-D2

Berichtdoor Tata-D2 » 12 Nov 2012, 17:27

Hallo Thomas,

Gefeliciteerd.
Ik denk over 2 jaar ook zover te zijn. Blijft lekker rije zo'n D2. B)
Wellicht dat we elkaar eens spreken, ben benieuwd bij welke kmstand je D2 bepaalde grote reparaties nodig had.
Groet, Willem

Tata-D2.
Groet, Willem
Tata-D2

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 13 Nov 2012, 10:05

Animal schrijft:
Ook hier respect, en voor mij de drang om door te gaan. Ik sta nu op 320.000 en da's mooi ingelopen denk ik. B)

Om naar de 400 te gaan zal me toch nog 2.5 jaar kosten, dan zal ie een respectabele leeftijd van 14 jaar hebben.
Op zich niet erg want ik leer steeds meer van de auto en het onderhoud is eigenlijk niet zo heel moeilijk.

Dus gewoon door gaan met "racking up the miles" en ik zal die Toyoto's eens een poepie laten ruiken.

Marco

Ik heb er ook een tijd over moeten doen. Ik heb nu de auto zo'n 5 jaar in bezit. Ik kocht deze dat die net over de 300.000 was.

De Td5 is een degelijke motor en met goed onderhoud kom je dus erg ver.

Tata-D2 schrijft:
Hallo Thomas,

Gefeliciteerd.
Ik denk over 2 jaar ook zover te zijn. Blijft lekker rije zo'n D2. B)
Wellicht dat we elkaar eens spreken, ben benieuwd bij welke kmstand je D2 bepaalde grote reparaties nodig had.
Groet, Willem

Tata-D2.

Dank je.

Mijn grootste reparaties lagen zo tussen de 320.000 en 340.000km. Toen leek er vanalles stuk te gaan. Een deel was pech, een ander deel slijtage. Daarna is het weer voornamelijk regulier onderhoud geweest.

Terug naar “Kroeg”