"One Piece at a Time" absolutely brilliant :D
Rob
Op een dag rij ik weg bij Jager in een Discovery II, 3, 4. ;) :P
"One Piece at a Time" absolutely brilliant :D
Rob
RobStewart schrijft:
"One Piece at a Time" absolutely brilliant
Rob
Op een dag rij ik weg bij Jager in een Discovery II, 3, 4. ;) :P
Thomas,
Tegen de tijd dat LandRover de Disco 5 aankondigt breng jij je Disco 5.5 net weg om hem als Disco 6.0 weer op te halen.
Groeten MarcS
Landmarcs schrijft:
Thomas,
Tegen de tijd dat LandRover de Disco 5 aankondigt breng jij je Disco 5.5 net weg om hem als Disco 6.0 weer op te halen.
Groeten MarcS
Misschien als eerste een SDV6 erin lepelen. ;)
Wat ik toch leuk blijft vinden is dat je de km-stand niet af kan zien aan de auto als je die zo ziet staan. Mensen staan altijd gek te kijken als ze de km-teller zien.
Sj@rif schrijft:
Landmarcs schrijft:
1º Het is beter je tank gewoonlijk (bijna) leeg te rijden, en niet steeds bij half leeg weer vol te tanken (maar als je al jaren bij half leeg tankt ... houdt het dan maar zo, en tap de tank eerst eens goed af, want als er een bodem water in staat dan wil je die niet "oprijden" :blush: ).
Kan dat echt zo erg worden, MarcS? Ik ging er van uit dat de pomp opvoert vanaf 'het putje', dus dan zou het water meegaan en in het waterscheiderfilter blijven, en daar zit bij mij nooit water in (zolang ik op de weg blijf)...
Of het "zo erg" wordt weet ik niet.
Evenwel omdat de diesel een retour-circuit kent, en omdat die retour redelijk wordt opgewarmd krijg je bij een bijna lege tank een aardige opwarming van die tank.
Als je dan tankt verdrijf je de lucht uit de tank en die lucht is dan maximaal verzadigd met waterdamp (aangenomen dat er toch een restje water in de tank zit).
Door met een zekere regelmaat leeg te rijden en daarna weer helemaal vol te tanken verdrijf je dus maximaal water uit de tank. Zit er geen water in dan is er niks te verdrijven, je mag evenwel aannemen dat er met name in voor- en najaar met wisselende temperaturen en zo nu en dan hoge luchtvochtigheid wel enig condenswater in je tank zal zitten. Daarom dus het advies om de tank liever (bijna) leeg te rijden en daarna weer goed vol te gooien. Zet je de auto wat langer weg dan is een volle tank sowieso aan te bevelen omdat je daarmee de kans op condens tijdens stilstand verkleint.
Dat laatste bodempje water zal waarschijnlijk niet opgezogen worden, of anders weggevangen worden door de waterafscheider maar .... een klein bodempje water is nodig voor de vermeerdering van de beruchte "diesel-bacterie" (die "diesel-bacterie" of ook wel "diesel-alg" is in werkelijkheid meestal een schimmel, maar in ieder geval goeit dergelijk ongemak alleen in met water vervuilde diesel).
Bijkomend voordeel van het (bijna) leegrijden is dat je eventuele aangroei van ongewenste organismen minimaliseert: door de tank leeg te rijden en daarna weer vol te vullen verklein je de kansen op aangroei.
Groeten MarcS
PS Het is opvallend, en ook gelukkig, dat de diesel-beestjes de laatste tijd weinig meer in het nieuws zijn. Gelukkig is het omdat veel van de verhalen vooral op broodje Aap gebaseerd waren en voor zover er start-problemen waren meestal terug te voeren waren op vervuilde filters/waterafscheiders.
Goedemiddag Ruben,
Als je nog FF doorrijdt na het lampje "Tank-bijna-leeg" denk ik dat je optimistisch bent mbt de 10 resterende liters – hoewel ik de individuele afwijkingen in de meters, en zeker de 90-meter niet ken.
En tankje met 5 liter reserve heb ik wel altijd bij me, en soms gebruik ik het zekerheidshalve. (Het kan daarbij geen kwaad de oude voorraad zo nu en dan op te rijden.) Is direct een "handvat" voor de brandstof-meter-aanwijzing ... hoever kan ie zakken en hoever klimt ie met die 5 liter (en gaat het "tanken-lampje" uit.
Anyway, met de oude 110Td5 heb ik zo al eens 1000 km op een tank gereden.
Groeten MarcS
PS We hebben goedkopere tankstations genoeg in de buurt, dus het loont nog wel eens om niet bij de eerste de beste pomp een noodstop te maken.
vjaahaaa,,,want bij 2cent verschil scheelt dar maar liefst 1euro20 op een tank van 60 liter,,,
Als je,7km moet omrijden loont het al niet!;-)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten