400.000km

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Thomas Td5

Re:400.000km

Berichtdoor Thomas Td5 » 07 Okt 2012, 20:41

RobStewart schrijft:
"One Piece at a Time" absolutely brilliant :D

Rob

Op een dag rij ik weg bij Jager in een Discovery II, 3, 4. ;) :P

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 07 Okt 2012, 20:52

Thomas Td5 schrijft:
RobStewart schrijft:
"One Piece at a Time" absolutely brilliant

Rob

Op een dag rij ik weg bij Jager in een Discovery II, 3, 4. ;) :P

Thomas,

Tegen de tijd dat LandRover de Disco 5 aankondigt breng jij je Disco 5.5 net weg om hem als Disco 6.0 weer op te halen.

Groeten MarcS

tim

Berichtdoor tim » 07 Okt 2012, 20:59

Mooi om een liefhebber te zien, die er ook nog eens niet als eerste een prijskaartje aan wenst te hangen.
Op naar de volgende 4 ton!

Succes.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 08 Okt 2012, 09:38

Landmarcs schrijft:

Thomas,

Tegen de tijd dat LandRover de Disco 5 aankondigt breng jij je Disco 5.5 net weg om hem als Disco 6.0 weer op te halen.

Groeten MarcS

Misschien als eerste een SDV6 erin lepelen. ;)

Wat ik toch leuk blijft vinden is dat je de km-stand niet af kan zien aan de auto als je die zo ziet staan. Mensen staan altijd gek te kijken als ze de km-teller zien.

Ray vd Velden

Berichtdoor Ray vd Velden » 08 Okt 2012, 12:53

Thomas Td5 schrijft:
Landmarcs schrijft:

Thomas,

Groeten MarcS

Misschien als eerste een SDV6 erin lepelen. ;)

Wat ik toch leuk blijft vinden is dat je de km-stand niet af kan zien aan de auto als je die zo ziet staan. Mensen staan altijd gek te kijken als ze de km-teller zien.

Lepel dan mijn koets er maar op dan willen ze de kilometer teller al helemaal niet meer zien ondanks die 2.5 ton :whistle:
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

Dragon

Berichtdoor Dragon » 08 Okt 2012, 17:38

Landmarcs schrijft:
Sj@rif schrijft:
Landmarcs schrijft:

1º Het is beter je tank gewoonlijk (bijna) leeg te rijden, en niet steeds bij half leeg weer vol te tanken (maar als je al jaren bij half leeg tankt ... houdt het dan maar zo, en tap de tank eerst eens goed af, want als er een bodem water in staat dan wil je die niet "oprijden" :blush: ).

Kan dat echt zo erg worden, MarcS? Ik ging er van uit dat de pomp opvoert vanaf 'het putje', dus dan zou het water meegaan en in het waterscheiderfilter blijven, en daar zit bij mij nooit water in (zolang ik op de weg blijf)...

Of het "zo erg" wordt weet ik niet.
Evenwel omdat de diesel een retour-circuit kent, en omdat die retour redelijk wordt opgewarmd krijg je bij een bijna lege tank een aardige opwarming van die tank.
Als je dan tankt verdrijf je de lucht uit de tank en die lucht is dan maximaal verzadigd met waterdamp (aangenomen dat er toch een restje water in de tank zit).
Door met een zekere regelmaat leeg te rijden en daarna weer helemaal vol te tanken verdrijf je dus maximaal water uit de tank. Zit er geen water in dan is er niks te verdrijven, je mag evenwel aannemen dat er met name in voor- en najaar met wisselende temperaturen en zo nu en dan hoge luchtvochtigheid wel enig condenswater in je tank zal zitten. Daarom dus het advies om de tank liever (bijna) leeg te rijden en daarna weer goed vol te gooien. Zet je de auto wat langer weg dan is een volle tank sowieso aan te bevelen omdat je daarmee de kans op condens tijdens stilstand verkleint.

Dat laatste bodempje water zal waarschijnlijk niet opgezogen worden, of anders weggevangen worden door de waterafscheider maar .... een klein bodempje water is nodig voor de vermeerdering van de beruchte "diesel-bacterie" (die "diesel-bacterie" of ook wel "diesel-alg" is in werkelijkheid meestal een schimmel, maar in ieder geval goeit dergelijk ongemak alleen in met water vervuilde diesel).

Bijkomend voordeel van het (bijna) leegrijden is dat je eventuele aangroei van ongewenste organismen minimaliseert: door de tank leeg te rijden en daarna weer vol te vullen verklein je de kansen op aangroei.

Groeten MarcS

PS Het is opvallend, en ook gelukkig, dat de diesel-beestjes de laatste tijd weinig meer in het nieuws zijn. Gelukkig is het omdat veel van de verhalen vooral op broodje Aap gebaseerd waren en voor zover er start-problemen waren meestal terug te voeren waren op vervuilde filters/waterafscheiders.

Oooww, Daarom gaat mijn ER ZIT WATER IN DE DIESEL lampje nooit branden.....
Ik ga gewoon tanken als het U HEEFT TE WEINIG DIESEL lampje gaat branden, en dan rijdt ik nog FF door.
Ook wel spannend hoor....moet je weer afwachten of je het volgende pompstation gaat halen!
Nee, ik heb geen tankje diesel achterin voor als die te ver weg blijkt B)
Ik rijdt 1:10 tankinhoud 60 ltr, dus 600 Km??? :dry:
Dus als ik 500 km gereden heb ga ik tanken :P
DWZ dat er dus 10 ltr water + een beetje diesel in mijn tank staat, TOCH?

Ik ga een tankje diesel achterin zetten en hem helemaal leegrijden, kijken hoever ik dan kom :woohoo: :woohoo: :silly:

met groot respect voor 400.000Km
Maar ja, het is een LaRo :unsure:

groet, Ruben
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 08 Okt 2012, 18:25

Goedemiddag Ruben,

Als je nog FF doorrijdt na het lampje "Tank-bijna-leeg" denk ik dat je optimistisch bent mbt de 10 resterende liters – hoewel ik de individuele afwijkingen in de meters, en zeker de 90-meter niet ken.

En tankje met 5 liter reserve heb ik wel altijd bij me, en soms gebruik ik het zekerheidshalve. (Het kan daarbij geen kwaad de oude voorraad zo nu en dan op te rijden.) Is direct een "handvat" voor de brandstof-meter-aanwijzing ... hoever kan ie zakken en hoever klimt ie met die 5 liter (en gaat het "tanken-lampje" uit.

Anyway, met de oude 110Td5 heb ik zo al eens 1000 km op een tank gereden.

Groeten MarcS

PS We hebben goedkopere tankstations genoeg in de buurt, dus het loont nog wel eens om niet bij de eerste de beste pomp een noodstop te maken.

Edward

Berichtdoor Edward » 08 Okt 2012, 18:30

Landmarcs schrijft:
Goedemiddag Ruben,

Als je nog FF doorrijdt na het lampje "Tank-bijna-leeg" denk ik dat je optimistisch bent mbt de 10 resterende liters – hoewel ik de individuele afwijkingen in de meters, en zeker de 90-meter niet ken.

En tankje met 5 liter reserve heb ik wel altijd bij me, en soms gebruik ik het zekerheidshalve. (Het kan daarbij geen kwaad de oude voorraad zo nu en dan op te rijden.) Is direct een "handvat" voor de brandstof-meter-aanwijzing ... hoever kan ie zakken en hoever klimt ie met die 5 liter (en gaat het "tanken-lampje" uit.

Anyway, met de oude 110Td5 heb ik zo al eens 1000 km op een tank gereden.

Groeten MarcS

PS We hebben goedkopere tankstations genoeg in de buurt, dus het loont nog wel eens om niet bij de eerste de beste pomp een noodstop te maken.

Een Puma kun je leeg rijden tot het lampje gaat randen, dan tot de nul op de meter en dan tot ver onder de nul op de meter. Hoever weet ik nie, want ik heb geen zin in fietspomponluchtingsellende. :P :P
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 08 Okt 2012, 18:30

vjaahaaa,,,want bij 2cent verschil scheelt dar maar liefst 1euro20 op een tank van 60 liter,,,

Als je,7km moet omrijden loont het al niet!;-)
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 08 Okt 2012, 18:42

Roger B. schrijft:
vjaahaaa,,,want bij 2cent verschil scheelt dar maar liefst 1euro20 op een tank van 60 liter,,,

Als je,7km moet omrijden loont het al niet!;-)

En bij 15 cent per liter dus € 9,– per 60 liter !! (En een 110 lust wel 70-75 liters.)
Als ik naar de prijzen hier in de buurt (en dat is ook de buurt van Ruben) kijk is die 15 cent per liter verschil geen sprookje.

Groeten MarcS

PS Nu je rangeRover rijdt laat je het kennelijk ook verder "breed hangen".

Terug naar “Kroeg”