De auto zal er in ieder geval niet zo uitzien als

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
R1200C

De auto zal er in ieder geval niet zo uitzien als

Berichtdoor R1200C » 01 Okt 2012, 20:14

De auto zal er in ieder geval niet zo uitzien als de DC100 Concept

Misschien wel de leukste woorden van vandaag als het gaat om de opvolger van de Defender. Maar ja, hoe gaat hij er dan wel uit zien?
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Landmarcs

Re:De auto zal er in ieder geval niet zo uitzien als

Berichtdoor Landmarcs » 01 Okt 2012, 20:20

R1200C schrijft:
De auto zal er in ieder geval niet zo uitzien als de DC100 Concept

Misschien wel de leukste woorden van vandaag als het gaat om de opvolger van de Defender. Maar ja, hoe gaat hij er dan wel uit zien?

Wat mij betreft zijn het de leukste woorden die ik rond de DC100 heb mogen lezen.

Mag ik een gokje wagen . . . . . Wat dacht je ervan als de opvolger van de Defender er uit zal zien als een Defender ?

In principe ziet ie er al meer dan 50 jaar uit, ook al was het eerst nog geen Defender en begon het gewoon als de Series 2 (en toen wisten we niet eerst dat er een Series 3 zou volgen (en de Stage 1), en daarna de permanent 4x4 ninety & one-ten die dan later de naam Defender krijgen.

Groeten MarcS

Dixo

Berichtdoor Dixo » 01 Okt 2012, 20:45

Misschien wordt `ie wel gebouwd bij NedCar?

Hoorde op de radio dat Jaguar-Land Rover naast BMW met Mini een klant gaat worden bij NedCar.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 01 Okt 2012, 21:35

jammer.....tenzij het DC100-ontwerp gebruikt wordt voor een nieuwe telg van Landrover, of bijvoorbeeld als de freelander3.... vind het een leuk model.

en dat ie niet op de DC100 gaat lijken kan ook betekenen dat ie nog meer de verkeerde kant op gedesignd wordt...
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 01 Okt 2012, 21:41

Roger B. schrijft:
en dat ie niet op de DC100 gaat lijken kan ook betekenen dat ie nog meer de verkeerde kant op gedesignd wordt...

De enige verkeerde kant die nog openstond was op z'n kop. Het kan eigenlijk alleen maar een betere kant op (of het wordt zo iets rampzaligs dat niemand het als een opvolger van de Defender zal zien/accepteren).

Roger B., jij bent uiteindelijk sowieso geen Defender-doelgroep, althans zo kom je bij mij over, vlgs mij ben je een verstokt Disco-type, wel eentje die soms even liebaugelt naar een Defender, maar na een oogknippering weer terug keert naar de Disco.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 01 Okt 2012, 21:50

Landmarcs schrijft:
Roger B. schrijft:

De enige verkeerde kant die nog openstond was op z'n kop. Het kan eigenlijk alleen maar een betere kant op (of het wordt zo iets rampzaligs dat niemand het als een opvolger van de Defender zal zien/accepteren).

Roger B., jij bent uiteindelijk sowieso geen Defender-doelgroep, althans zo kom je bij mij over, vlgs mij ben je een verstokt Disco-type, wel eentje die soms even liebaugelt naar een Defender, maar na een oogknippering weer terug keert naar de Disco.

Groeten MarcS

Juist, dat verklaard ook waarom ie 2 Range Rovers heeft. :P :P
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 01 Okt 2012, 21:57

Edward schrijft:
Landmarcs schrijft:
Roger B. schrijft:

Groeten MarcS

Juist, dat verklaard ook waarom ie 2 Range Rovers heeft. :P :P

Tja, ik wou niet al te stigmatiserend uitroepen dat ie een Range-Rover-type was.
(Want Range-Rover-rijders doen me direct aan een Engels raadsel-grapje denken .... )

Of vond Roger B. de onderkant van de Disco niet mooi en die van een Range-Rover mooier ?

Groeten MarcS

tim

Berichtdoor tim » 01 Okt 2012, 22:05

Landmarcs schrijft:

Of vond Roger B. de onderkant van de Disco niet mooi en die van een Range-Rover mooier ?

Groeten MarcS

Nee,mooi had er niets mee te maken, bij een range p-38 is de sleutelvriendelijkheid qwa onderzijde signifikant beter als bij een disco 2 .., als in :silly: ..
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 01 Okt 2012, 22:17

ik vind een defender prachtig, maar die discussie hebben we al een paar keer gehad, ik vind hem het geld niet waard (absurde tweedehandsprijzen) en ik rij te vaak lange afstanden snelweg....en daar is een defender gewoon niet fijn voor want ik hoor niet bij de club van negentig....mijn DSE gekocht uit "jeugd"sentiment... altijd gezegd dat ik zoeen nog wel eens zou willen hebben...

de HSE kruiste mijn pad... nouja, werd er door Edward op geworpen.... en was dusdanig aantrekkelijk geprijsd dat ik hem niet kon laten staan... en het zou natuurlijk prachtig zijn als straks blijkt dat ie het stukken beter zou doen dan een defender...

voor 1000 euro koop je geen defender, series of ninety/one-ten ongeacht leeftijd of staat.... en deze Range van 99 met Thor V8 is zelfs nog in redelijke staat.....
gone

Dixo

Berichtdoor Dixo » 01 Okt 2012, 22:20

Roger B. schrijft:
voor 1000 euro koop je geen defender, series of ninety/one-ten ongeacht leeftijd of staat...

Is niet onmogelijk hoor, komen elk jaar wel een paar 90s en 110s voorbij rond die prijs. Motorproblemen of laswerk zorgen er vervolgens voor dat sommige verkopers ze onderwaarderen in prijs. En dan moet je snel zijn.

Terug naar “Kroeg”