De auto zal er in ieder geval niet zo uitzien als

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Luke

Re:De auto zal er in ieder geval niet zo uitzien als

Berichtdoor Luke » 01 Okt 2012, 22:23

Edward schrijft:
Landmarcs schrijft:
Roger B. schrijft:
en dat ie niet op de DC100 gaat lijken kan ook betekenen dat ie nog meer de verkeerde kant op gedesignd wordt...

De enige verkeerde kant die nog openstond was op z'n kop. Het kan eigenlijk alleen maar een betere kant op (of het wordt zo iets rampzaligs dat niemand het als een opvolger van de Defender zal zien/accepteren).

Roger B., jij bent uiteindelijk sowieso geen Defender-doelgroep, althans zo kom je bij mij over, vlgs mij ben je een verstokt Disco-type, wel eentje die soms even liebaugelt naar een Defender, maar na een oogknippering weer terug keert naar de Disco.

Groeten MarcS

Juist, dat verklaard ook waarom ie 2 Range Rovers heeft. :P :P

Whahahaha

Een disco freak, maar dan anders :P
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 01 Okt 2012, 22:29

Dixo schrijft:
Roger B. schrijft:
voor 1000 euro koop je geen defender, series of ninety/one-ten ongeacht leeftijd of staat...

Is niet onmogelijk hoor, komen elk jaar wel een paar 90s en 110s voorbij rond die prijs. Motorproblemen of laswerk zorgen er vervolgens voor dat sommige verkopers ze onderwaarderen in prijs. En dan moet je snel zijn.

als het een rot chassis met gammele body en totaal overleden aandrijflijn is, is het een wrak en geen defender/ninety/one-ten/series meer...

bij de weg..... hier staat ook een series (met (redelijk) goed chassis body en techniek voor zover ik weet) die ooit nog eens gerestaureert/opgeknapt moet worden in de carport..
gone

Dixo

Berichtdoor Dixo » 01 Okt 2012, 22:41

Roger B. schrijft:

als het een rot chassis met gammele body en totaal overleden aandrijflijn is, is het een wrak en geen defender/ninety/one-ten/series meer...

Als je goed zoekt vind je ook niet-wrakken voor die prijs. Wel snel reageren, want ze staan nooit lang te koop tegen zo'n prijs.

Edward

Berichtdoor Edward » 01 Okt 2012, 23:14

Er is nogal een verschil tussen een Def die compleet gerestaureerd moet worden en een Range die alleen een nieuwe pakking en bougies nodig heeft.

Een auto kopen is 1 ding, daarna moet je ook de centen hebben om hem te restaureren en rijdend te houden. Denk dat als de Range klaar is hij misschien 1500 euri heeft gekost. Geen roest, geen schade en een net comfortabel interieur.

Vind voor dat geld maar een Def. Daarnaast rijdt de Range dalijk iedere Def compleet zoek in het bos. Dus.....
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 02 Okt 2012, 00:04

Edward schrijft:
Er is nogal een verschil tussen een Def die compleet gerestaureerd moet worden en een Range die alleen een nieuwe pakking en bougies nodig heeft.

Een auto kopen is 1 ding, daarna moet je ook de centen hebben om hem te restaureren en rijdend te houden. Denk dat als de Range klaar is hij misschien 1500 euri heeft gekost. Geen roest, geen schade en een net comfortabel interieur.

Vind voor dat geld maar een Def. Daarnaast rijdt de Range dalijk iedere Def compleet zoek in het bos. Dus.....

Samengevat dus:
Als je het geld niet (over) hebt voor een nieuwe Defender, en als je dan ook nog eens zo ruim denkend bent dat je gerust in een Range-Rover stapt (ondanks het engelse mopje) dan kan je financieel leuk uitkomen.

Groeten MarcS

Lucas van Lierop

Berichtdoor Lucas van Lierop » 02 Okt 2012, 07:48

Ik nooit begrepen dat ze defender niet op basis van wel doorontwikkelde range/disco zijn gaan maken. Dus chassis en body van buiten zo houden maar van binnen betere zitpositie etc, comfort etc. Kan ie er van buiten nog net zo 'oer' uit zien en ook zo rijden maar toch voor langere afstanden etc geschikt zijn. Begrijp me niet verkeerd ik vind defs mooi en leuk aar waarom je nou tegen het raam moet zitten? En er b.v. Geen airbags in passen (kon in disco 1en rrc al) en je dus niet meer door keuringen komt dat vind ik bijzonder. Anywy hopelijk komen ze gewoon me zo'n tussenoplossing: loos van een def met een moderner interieur etc. (en v8 diesel :))
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org

R1200C

Berichtdoor R1200C » 02 Okt 2012, 08:31

Edward schrijft:

Moet je er wel even bij zeggen dat de Range van Roger niet echt representatief is dus of je voor dat geld er nog zo eentje zult vinden...
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Edward

Berichtdoor Edward » 02 Okt 2012, 08:36

R1200C schrijft:
Edward schrijft:

Moet je er wel even bij zeggen dat de Range van Roger niet echt representatief is dus of je voor dat geld er nog zo eentje zult vinden...

Representatief in welk opzicht? Hij ziet er super representatief uit. Een keer poetsen en wat lak bijwerken en klaar. Bijna te mooi voor een off roader. :P :P

Deze heb ik toch ook voor dit geld kunnen kopen? :huh: :huh: Zeg maar hoeveel je er wilt, ga ik wel zoeken. :blink:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

R1200C

Berichtdoor R1200C » 02 Okt 2012, 09:27

Edward schrijft:
Representatief in welk opzicht? Hij ziet er super representatief uit. Een keer poetsen en wat lak bijwerken en klaar. Bijna te mooi voor een off roader. :P :P

Deze heb ik toch ook voor dit geld kunnen kopen? :huh: :huh: Zeg maar hoeveel je er wilt, ga ik wel zoeken. :blink:

In financieel opzicht bedoel ik. Voor wat ik begrepen heb (van Roger) had de vorige eigenaar er genoeg van ivm een probleem wat jullie kennelijk vrij makkelijk op kunnen lossen en heeft hij daarom zijn Range weggedaan voor minder dan hij waard was.

Aangezien ik geen zin heb in de MRB van zo'n auto hoef je voor mij niet te gaan zoeken B)

Maar mocht ik ooit weer geld over hebben mag je zeker gaan zoeken hoor. Ik vind het niet erg om in zoiets te gaan rijden :woohoo:
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 02 Okt 2012, 09:39

Lucas van Lierop schrijft:
Ik nooit begrepen dat ze defender niet op basis van wel doorontwikkelde range/disco zijn gaan maken. Dus chassis en body van buiten zo houden maar van binnen betere zitpositie etc, comfort etc. Kan ie er van buiten nog net zo 'oer' uit zien en ook zo rijden maar toch voor langere afstanden etc geschikt zijn. Begrijp me niet verkeerd ik vind defs mooi en leuk aar waarom je nou tegen het raam moet zitten? En er b.v. Geen airbags in passen (kon in disco 1en rrc al) en je dus niet meer door keuringen komt dat vind ik bijzonder. Anywy hopelijk komen ze gewoon me zo'n tussenoplossing: loos van een def met een moderner interieur etc. (en v8 diesel :))

Ik snap niet wat er tegen het raam zitten is ... dan heb je nog een beetje ruggesteun.
Veel hinderlijker is dat je met je elleboog tegen de deur aan zit zolang je het raam niet helemaal naar beneden kan draaien, en dat je met je hoofd tegen de deurstijl stuitert als je zonder nadenken door een kuil hobbelt.

Anyway: Lange afstanden kan je best rijden met de modernere Defenders, ook zonder masochistische nijgingen, en qua zitcomfort: de actieve zithouding heeft ook voordelen (ik ken mensen met een zwakke rug die juist minder klachten hebben door de actieve zit). Maar goed, verbeteren is best mogelijk, ik zou niks tegen een 115 hebben als opvolger van de 110 ... een paar cm meer achter het stuur en een laadbak van 2 meter, daar is niks tegen.

Groeten MarcS

PS Wat eigenlijk de grootste comfort-bederver is, zelfs bij de nieuwste Defenders, is de gratis vloer/tunnel-verwarming die met name hartje zomer voluit aanstaat - de eerste 100-200 km valt dat niet zo op, maar als je nog 900 km verder moet dan wordt die vloerverwarming toch wel hinderlijk.

Terug naar “Kroeg”