interessante topic, was hier zelf ook zo links en rechts al eens voor rond aan het kijken nl.. (ik bedoel dan dus de trialer, niet de al dan wel of niet spike-banden)
maar ik denk dat de voornaamste reden al begint met het gebruik, waar wil je hem echt voor gaan gebruiken? om bij de diverse treffen en off-road dagen te blijven kamperen, of om ook echt mee te gaan off-roaden? bij echt off-road gebruik zal de nadruk veel meer komen te liggen op degelijkheid om alles ook heel te kunnen houden tijdens deze hotse-knots reizen. bij de enkele overnachtingen kun je toch weer een heel stuk meer luxe in gaan bouwen denk ik zo.
zelf wil ik een trailer om gaan bouwen om ergens tussen het normale greenlanen en off-road gebruik in te gaan zitten, om dus mee te kunnen nemen op vakanties. zit hierbij te denken aan een sankey of andere legeraanhanger. deze voorzien van een paar klapdelen, waar een klein keukentje in zal zitten, en een ladensysteem voor reserve-delen en kampeerbenodigdheden. de ruimte buitenom de aanhanger zou ik dan benutten voor de "lompe" voorwerpen zoals (1 of 2) reserve wielen en mogelijke jerry-cans voor brandstof en water. ivm de kosten denk ik zelf dan wel eraan om een daktent erop te zetten, en mogelijkerwijze iets van een soort luifel om wel beschut te kunnen zitten.
ben benieuwd naar de verdere ideeën hier..
what about offroad-trailers?
Re:what about offroad-trailers?
B@rt
Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider
-
Roger B.
en dan nog de vraag of men van scratsch zelf bouwt, een bestaande aanhanger koopt of laat bouwen, of het kant en klaar wil kopen, en wat daar dan voor budget voor over zou zijn.
gone
Roger B. schrijft:
Ik heb een Hapert chassis (1800kg) gekocht met kenteken. Stuk simpeler dan een zelfgebouwde aanhanger op kenteken zien te krijgen. ;)
en dan nog de vraag of men van scratsch zelf bouwt, een bestaande aanhanger koopt of laat bouwen, of het kant en klaar wil kopen, en wat daar dan voor budget voor over zou zijn.
Ik heb een Hapert chassis (1800kg) gekocht met kenteken. Stuk simpeler dan een zelfgebouwde aanhanger op kenteken zien te krijgen. ;)
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
als je onder 750 blijft of wil blijven hoeft ie niet op kenteken
gone
Roger B. schrijft:
Succes. Voor een bagagetrailer is dat geen punt, maar ik ben al blij als ik die van mij op 1000 á 1100 kg weet te houden.
als je onder 750 blijft of wil blijven hoeft ie niet op kenteken
Succes. Voor een bagagetrailer is dat geen punt, maar ik ben al blij als ik die van mij op 1000 á 1100 kg weet te houden.
Edward van Vugt
-
Roger B.
voor offroad wordt toch voor veel landrovers 750 als max aangegeven, of vergis ik me?
gone
trouwens eigenlijk nooit echt op gelet, sankey hebben die een eigen kenteken hier in Nl of is daar makkelijk aan te komen dmv een type goedkeuring? om onder de 750 te blijven; veel suc6! lijkt me vrij lastig, om aan 1 ton gewicht te komen stelt niet veel voor met zulke projecten..
B@rt
Roger B. schrijft:
1000 kg hoewel in de latere folders niet meer over een off road gewicht gepraat wordt.
Maar dat wil nog niet zeggen dat dat ook een haalbaar gewicht is voor een full size trailer. Ter vergelijk, een Conquerer en een Oryx wegen bepakt dik over de anderhalve ton. ;)
voor offroad wordt toch voor veel landrovers 750 als max aangegeven, of vergis ik me?
1000 kg hoewel in de latere folders niet meer over een off road gewicht gepraat wordt.
Maar dat wil nog niet zeggen dat dat ook een haalbaar gewicht is voor een full size trailer. Ter vergelijk, een Conquerer en een Oryx wegen bepakt dik over de anderhalve ton. ;)
Edward van Vugt
B@rt schrijft:
Is mogelijk:
http://landrover.startpagina.nl/prikbord/read.php?1162,11052544
trouwens eigenlijk nooit echt op gelet, sankey hebben die een eigen kenteken hier in Nl of is daar makkelijk aan te komen dmv een type goedkeuring?
Is mogelijk:
http://landrover.startpagina.nl/prikbord/read.php?1162,11052544
-
Roger B.
zelfs in Duitsland krijgen ze sankeys op kenteken...en daarna heb je bij de RDW waarschijnlijk geen probleem meer
gone