what about offroad-trailers?

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Roger B.

Re:what about offroad-trailers?

Berichtdoor Roger B. » 30 Sep 2012, 21:04

overigens moet een lichte aanhanger net zo goed gekeurd worden...

van de RDW site
Een kenteken is alleen verplicht voor aanhangwagens met een toegestane maximum massa van meer dan 750 kg.
Aanhangwagens lichter dan 750 kg moeten vanaf 1 mei 2009 alleen zijn (type)goedgekeurd voor de toelating tot het verkeer op de weg. Ook de zogenaamde zelfbouwaanhangwagens moeten aan deze voorwaarde voldoen, ook al zijn ze niet kentekenplichtig.
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 30 Sep 2012, 21:09

Edward schrijft:
Roger B. schrijft:
voor offroad wordt toch voor veel landrovers 750 als max aangegeven, of vergis ik me?

1000 kg hoewel in de latere folders niet meer over een off road gewicht gepraat wordt.

Maar dat wil nog niet zeggen dat dat ook een haalbaar gewicht is voor een full size trailer. Ter vergelijk, een Conquerer en een Oryx wegen bepakt dik over de anderhalve ton. ;)

Als je met anderhalve ton echt off-road gaat moet je je afvragen of je geen aangedreven trailer moet willen, zelfs bij één ton vraag ik me al af hoeveel je gaat inleveren.
We zeggen toch niet voor niks tegen al die overlanders die alles willen meenemen dat alles wat ze thuis kunnen laten meegenomen is ... dat geldt in belangrijke mate ook voor een (niet aangedreven) trailer, al dat dode gewicht is een blok aan je been.

('t Mooiste zouden wielen met electro-naaf-motoren zijn, alleen vrees ik dat die voorlopig nog toekomstmuziek zullen zijn.)

Groeten MarcS

Zo van boven ziet dit er niet al te hevig uit,
maar helling-op met droog weer kwam het al opvallend
vaak tot voetenvegen, zelfs zonder overbodige tonnen.

ErikO

Berichtdoor ErikO » 30 Sep 2012, 21:49

Opzich vind ik dit ook wel een leuk aanhangertje, ben alleen bang dat het nogal in de duiten gaat lopen.

http://www.youtube.com/watch?v=QpauUSmtJmA :blink:

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 30 Sep 2012, 21:59

flatscreen is wel n beetje over the top natuurlijk...

die heb ik al in de auto :P
gone

Gerard

Berichtdoor Gerard » 30 Sep 2012, 22:02

ErikO schrijft:
Opzich vind ik dit ook wel een leuk aanhangertje, ben alleen bang dat het nogal in de duiten gaat lopen.
[FILMPIE]

Voor een weekendje Furstenau? In je ééntje of met vrouw en 3 kinderen? Elk weekend op stap of ... ? Alle tijd om op te zetten of "even snel" overnachten? enz. enz. enz. Natuurlijk een [strike]mooi[/strike] prachtig ding, maar voor mij zou het -los van de prijs- niet de ideale oplossing zijn!
Dat bedoel ik met vooraf inventariseren wat je behoeftes/mogelijkheden zijn ;)

Gerard

Terug naar “Kroeg”