Aargh wat mooi!

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
R1200C

Re:Aargh wat mooi!

Berichtdoor R1200C » 06 Okt 2012, 11:37

Sj@rif schrijft:
Een beetje te vergelijken met de oorlogsindustrie, daar bedenken ze de laatste snufjes, die dan later weer in de burger (auto!) industrie terecht komen, tsja... Behalve bij Landrover natuurlijk, die is gemaakt van left-overs ;)

Hoezo behalve? Waar kwamen die left-overs ook al weer vandaan??? :P
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Sj@rif

Berichtdoor Sj@rif » 06 Okt 2012, 12:06

R1200C schrijft:

Precies, itt tot andere auto's is de Landrover is niet met de laatste snufjes, maar van de left-overs van de oorlogsmachine gemaakt. Hoewel het tegenwoordig wel weer meevalt geloof ik :)
Grrr, Sj@rif; 110 TD5 1999

R1200C

Berichtdoor R1200C » 06 Okt 2012, 12:29

Sj@rif schrijft:
R1200C schrijft:

Precies, itt tot andere auto's is de Landrover is niet met de laatste snufjes, maar van de left-overs van de oorlogsmachine gemaakt. Hoewel het tegenwoordig wel weer meevalt geloof ik :)

De materialen die voor de Land Rover werden gebruikt danken hun bestaan toch echt aan de vooruitgang die de oorlogsindustrie in WWII heeft gemaakt, sterker nog: het grote voorbeeld is een van de technische hoogstandjes van de US oorlogsmachine. Dat het sindsdien niet veel veranderd is is natuurlijk bekend.
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Sj@rif

Berichtdoor Sj@rif » 06 Okt 2012, 19:08

R1200C schrijft:
[ Dat het sindsdien niet veel veranderd is is natuurlijk bekend.

Je hebt helemaal gelijk, en de meesten van ons zijn daar ook niet rouwig om, getuige de DC100 discussies
Grrr, Sj@rif; 110 TD5 1999

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 06 Okt 2012, 19:35

Sj@rif schrijft:
R1200C schrijft:
Dat het sindsdien niet veel veranderd is is natuurlijk bekend.

Je hebt helemaal gelijk, en de meesten van ons zijn daar ook niet rouwig om, getuige de DC100 discussies

Ja, Ja, Joost heeft gelijk, wat betreft het niet al teveel aan veranderingen (en in ieder geval de echte liefhebber is daar niet rouwig om, wie dar wel rouwig om zou kunnen zijn heeft al keuze genoeg).
Waar Joost toch wat kort door de bocht gaat is wat betreft de materialen die we zouden danken aan de vooruitgang in de periode 1939 – 1945. En ook wat betreft dat "grote voorbeeld" heb ik de nodige vraagtekens ... mij lijkt dat heel goed te verdedigen is dat de huidige Defender duidelijk verder afstaat van de Series-voertuigen als de beperkte gelijkenis tussen de eerste 80' LandRovers en de Bantam of Willys-Overland 1/4 ton 4x4 .

Groeten MarcS

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 07 Okt 2012, 10:57

R1200C schrijft:

Van huis uit heb ik een voorkeur voor bepaalde merken auto's maar met de tsunami van reclames van andere merken viel me op dat ik laatst zat te denken dat ik daar ook eens naar zou moeten kijken als ik mijn volgende leasebak mag bestellen...

Toch zijn veel autoreclames dertien in een dozijn. Allen benadrukken ze de groenheid en zuinigheid van een auto plus het feit dat je weinig bijtelling hebt. Doet me weinig verder.

Land Rover doet eigenlijk in NL weinig aan reclame. Heel zelden een reclamespotje op TV. Laatste die ik weet was van de Discovery 3.

Terug naar “Kroeg”