Aargh wat mooi!

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Roger B.

Re:Aargh wat mooi!

Berichtdoor Roger B. » 03 Okt 2012, 21:21

Edward schrijft:
Landmarcs schrijft:
Edward schrijft:
Weet je wat irritant is? Dat die ovale uitlaat zo mooi rolt in die clip, dat wil bij mij in de werkplaats nou nooit nie lukken nie!! :angry: :angry:

Kijk, zo'n irritante ovale uitlaat, die blijft hangen .... en dat wil de reclameman ... iets dat blijft hangen.

MarcS

Yup, net als "even Apeldoorn bellen" maar ik weet echt nie welke verzekeraar daar nou bij hoort.... :P :P

centraal beheer.......

en zo was er nog zo'n verzekeraar..... gelukkig heb ik meer verstand van verzekeren / ik durf het bijijijijna niet te vragen (Victoria Vesta/ RVS)

en nog een.... Foutjuh....bedankt! (reaal)
gone

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 05 Okt 2012, 00:46

Landmarcs schrijft:

Tja, dan moet een LandRover het wel heel erg goed doen. Veel irritante piepjes, rammeltjes, lekkages en heviger klachten ... dat moet wel blijven hangen ....

MarcS

Vindt je?

Okay een Land Rover maakt wel wat geluidjes maar over het algemeen gaat het wel. Of ik ben er al aan gewend. :laugh:

tim

Berichtdoor tim » 05 Okt 2012, 09:15

Thomas Td5 schrijft:

Reclamebureau's zetten vooral in op irritant omdat het dan beter blijft hangen bij mensen. Tja, als je zo je klanten moet krijgen. :dry:

Maar vertaald zich dat dan ook naar verkoop?
Je kunt ook de andere kant op redeneren, juist het product omwille van de irritatie NIET kopen..
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

R1200C

Berichtdoor R1200C » 05 Okt 2012, 09:34

tim schrijft:
Thomas Td5 schrijft:

Reclamebureau's zetten vooral in op irritant omdat het dan beter blijft hangen bij mensen. Tja, als je zo je klanten moet krijgen. :dry:

Maar vertaald zich dat dan ook naar verkoop?
Je kunt ook de andere kant op redeneren, juist het product omwille van de irritatie NIET kopen..

Het gaat bij de meeste TV reclames niet om het product maar juist om de naamsbekendheid. Denk je nou echt dat de consument er warm van wordt om te horen dat een wasmiddel nu nog witter dan wit was? Neuh, het gaat er om dat de consument er onbewust aan herinnerd wordt dat wasmiddel x nog steeds bestaat.

Komt het vaak op TV en blijft het hangen zullen mensen als ze op zoek gaan naar een nieuwe doos wasmiddel of een verzekering "weten" dat het bestaat en pakken ze sneller dat pak uit de schappen dan het door dezelfde fabrikant gemaakte inhoudelijk hetzelfde maar uiterlijk iets andere en goedkopere product wat er naast staat.

Van huis uit heb ik een voorkeur voor bepaalde merken auto's maar met de tsunami van reclames van andere merken viel me op dat ik laatst zat te denken dat ik daar ook eens naar zou moeten kijken als ik mijn volgende leasebak mag bestellen...
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

tim

Berichtdoor tim » 05 Okt 2012, 09:43

Aannemelijk verhaal, reclamejongens zullen wel halve psychologen zijn.
Pak de massa, en je draait winst oid.
Iedere keer weer opmerkelijk , de omvang van de hoeveelheid mensen die voor zich laten denken..
Beetje beangstigend eigenlijk wel.
110 HT 200 Tdi 1989.

Edward

Berichtdoor Edward » 05 Okt 2012, 10:11

tim schrijft:
Aannemelijk verhaal, reclamejongens zullen wel halve psychologen zijn.
Pak de massa, en je draait winst oid.
Iedere keer weer opmerkelijk , de omvang van de hoeveelheid mensen die voor zich laten denken..
Beetje beangstigend eigenlijk wel.

Niet een beetje, dat is heel eng. Kijk maar in de VS naar de verkiezingen, men is het erover eens dat de inhoud ondergeschikt is, het gaat om likeability????

Als een bedrijf maar hard genoeg schreeuwt dat ie goedkoop is dan geloven mensen dat ook. Mijn nichtje van 14 gaat er blind vanuit dat ze bij Mediamarkt de beste deal krijgt. Dat dat niet zo is heb ik haar 5x aangetoond, maar da maakt nie uit nie??

Voor mijn bedrijf is het reclamebudget €0,=. Al 13 jaar wordt er voor mij reclame gemaakt. Mocht dat ophouden, dan voorzie ik duidelijk niet meer in een behoefte en stop ik meteen en ga ik iets anders doen. :P :P
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

tim

Berichtdoor tim » 05 Okt 2012, 10:26

Een beetje in dat kader van likebillity inderdaad,

met het risico op een hoop ruiten ingooien:
die gekte rondom dat merk apple.
ik snap er werkelijk geen drol van.
Als fabrikant natuurlijk een geweldige prestatie dat je een eigen cult hebt weten te crieeren, t/m mensen die letterlijk snachts in een slaapzak voor de deur gaan liggen om als 1 van de eersten jou product hopen te bemachtigen.
Vindt het een mooi voorbeeld hoe mensen te besturen zijn. De waan ten top.
Nou heb ik geen bal verstand van die dingen, anders dan dat die i phone best wel prijzig zijn, ( afhankelijk uiteraard wat je er aan aan product voor terug krijgt) en dat ik te vaak heb mogen vernemen dat die dingen op termijn nou niet bepaald probleemloos schijnen te zijn.
Daarnaast schijnt het ook nog eens te zijn dat garantieaanspraken doodleuk worden afgewimpled.
Nogmaals, van horen zeggen, uit derde persoon en dergelijke.

Vraag de gemiddelde naar een fraaie sportauto en het antwoord komt van italie.
Dat een C-7 ook een dijk van een car is die 1/3 of iets dergelijks kost van zo'n rood renpaard, daar lullen we dan niet over.
Inderdaad, imago doe it all.
110 HT 200 Tdi 1989.

R1200C

Berichtdoor R1200C » 05 Okt 2012, 11:27

Ach, hoe makkelijk mensen te besturen zijn heeft een oostenrijkse-duiter een jaar of 80 geleden al aangetoond. Marketing mensen gaan hier alleen iets anders mee om.

Neem als voorbeeld het spotje waar dit topic mee begon. Kan iemand vertellen wat de reclamemaker hier mee wil verkopen?

Juist: alleen een goed gevoel over een merk. Geen enkel product komt langs met de intentie van "koop mij nu". Wel gaan mensen nu denken dat dit een bekend merk is met een lange historie en dat het daarom betrouwbaar is etc.
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

tim

Berichtdoor tim » 05 Okt 2012, 11:54

Alleen een goed gevoel is te breed, maar ook te kort.

Mijn inziens:
spotje 1

De etalering van een merk wat op vele gebieden over een lange(re) periode thuis is, waaruit je de conclusie mag trekken dat het z'n bestaansrecht heeft verworven, omwille van de kwaliteit en all-round know how die opgebouwd en aanwezig is.

Spotje 2
Het op een creatieve wijze benadrukken van nauwkeurigheid/deskundigheid die leidt tot een eindproduct waarin deze elementen te samen komen.

maw: spotjes die recht doen aan het merk/product.
want ja, een merk als honda heeft z'n sporen verdiend, globaal genomen.
110 HT 200 Tdi 1989.

Sj@rif

Berichtdoor Sj@rif » 05 Okt 2012, 20:32

Om ook nog een duit in het zakje te doen:

Reclamefilmpjes als deze worden gemaakt door creatieven die door het reclamegeld mooiere dingen kunnen maken/bedenken dan zonder... En dat zie je dan bijvoorbeeld weer terug in films, clips enzo.
Een beetje te vergelijken met de oorlogsindustrie, daar bedenken ze de laatste snufjes, die dan later weer in de burger (auto!) industrie terecht komen, tsja... Behalve bij Landrover natuurlijk, die is gemaakt van left-overs ;)
Grrr, Sj@rif; 110 TD5 1999

Terug naar “Kroeg”