OT GSM bomen en bos

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Dragon

Re:OT GSM bomen en bos

Berichtdoor Dragon » 18 Sep 2012, 15:59

RHV schrijft:
De S3 heeft standaard de applicatie 'polaris office' er op staan. Hiermee kun je word, excel, ppt en andere bestanden openen, bewerken en opslaan.

Ook is het mogelijk om complete PDF bestanden op te slaan en in volledigheid te lezen.

Het is inderdaad zo dat de S3 heel erg op een tablet lijkt, met natuurlijk een qwerty toetsenbord.
Door het grote scherm is dat zelfs met mijn grote handen goed te bedienen.

Standaard uitgerust met 16Gb geheugen, maar uit te breiden met 64Gb naar 80Gb (wel duur, beter 32Gb kaartje erin steken, meer dan genoeg)

Ik zou zeggen, ga naar een telefoonwinkel en vraag een demonstratie :)

groet, Ruben.
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

Disco RonL

Berichtdoor Disco RonL » 18 Sep 2012, 17:00

Dragon schrijft:
[
Het is inderdaad zo ... met natuurlijk een qwerty toetsenbord.

je bedoeld hier een on-screen-toetsenbord neem ik aan?
en geen echt toestenbord dan uitschuifbaar is zoals mijn HTC touch pro2 dat heeft.
The difference between men and boys is the price of their toys ;)

Groetjes Ronald - Disco 300TDi 97 (verkocht)
Disco 2 TD5 2004

robb

Berichtdoor robb » 18 Sep 2012, 17:04

Ik heb ook zo'n veegmobiel.....een Galaxy X-cover.handig want die is stoot en krasvast en ook nog een beetje waterdicht. Hij is al een paar keer gestuiterd en blijft het doen, scherm blijft ook heel..........al met al goed tevreden en ook inderdaad voldoende apps.
Robb

\\\\\\\\\\\\\\\"Auwguwuk\\\\\\\\\\\\\\\"

blaat het niet, dan schaapt het niet
Wees vooral vriendelijk.....

RHV

Berichtdoor RHV » 18 Sep 2012, 21:08

Qwerty toetsenbord op het scherm inderdaad, en natuurlijk draait dat mee met hoe je het toestel houd (rechtop of dwars).

Als je kijkt naar het Android besturingssysteem zal deze voorzien in de eisen die je stelt aan de telefoon.

Verschillen met iOS(apple), veel applicaties die bij android gratis zijn moet in de apple store voor betaald worden. Het zijn geen grote bedragen maar je moet wel creditcard gegevens invullen of gift cards (tegoedbonnen) kopen. Zo'n kaart van bijvoorbeeld €10,- is dan ook maar 6 maanden geldig. Dit kan soms wat onhandig zijn.

Daarnaast is het toestel ook wat persoonlijker te maken doordat je de beginschermen zelf helemaal kunt indelen.

Als de Android software je wat lijkt heb je ook nog genoeg keuze. Samsung, HTC, Sony en LG maken hier gebruik van. De high end Aindroid toestel zijn momenteel de Samsung Galaxy S3, HTC One X, LG Optimus 4x HD en de Sony Xperia S.

Sony's hebben nog wel eens problemen met vast lopen van de software. LG is over het algemeen wel goed, maar verkoopt gewoon niet zo snel.

De Samsung Galaxy S3 en HTC One X zijn goed verkopende toestellen en zeer aan elkaar gewaagd.

Voordelen HTC: goed geluid door Beats Audio techniek. Goede en hele snelle camera (4 foto's per seconde met een maximaal aantal van 99). Een stevige behuizing, de behuizing is uit een stuk materiaal gemaakt (vacuum) en accu e.d. kun je niet verwijderen (kan voor en nadeel zijn).

De S3 heeft een heel erg mooi scherm en ook een goede camera.

Camera's van deze 2 toestellen zijn vergelijkbaar, htc net wat robuuster. S3 net iets scherper scherm naar mijn mening.

Nadeel van HTC is wel dat ze HTC Sense, software van HTC, hebben draaien over het android. Het geeft een iets ander uiterlijk en mogelijkheden als bij bijvoorbeeld de S3 maar het is ook wat zwaarder voor de telefoon. Beide zijn het toestellen met een quad-core processor maar de software op de htc vraagt dus net iets meer.

Mocht je voorkeur uitgaan naar Android dan is het een kwestie van deze toestellen vergelijken in een winkel en op basis van jou voorkeur en prijstechnisch verhaal je keuze maken.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt gehad.

Luke

Berichtdoor Luke » 19 Sep 2012, 18:28

Hallo mensne,

Dank voor de reacties en uitleg.
Een en ander gelen hebbende begin ik sterk te neigen richting die Samsung S3.
Voor iemand die altijdnokia heeft gehad, met heel vroeger een uitstapje naar een paar siemens toestellen, is de overstap wel ff slikken denk ik.
Voordeel van nokia vond / vindt ik wel de gebruiksvriendelijkheid wat betreft de bediening, en das ff afwachten hoe dat is met bijv die samsung.

Volgende stap zal nu zijn dat ik me een beetje op prijzen ga orienteren in NL en Br

Jullie toelichting was in ieder geval zeer welkom en bruikbaar

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Gerard

Berichtdoor Gerard » 20 Sep 2012, 07:54

Deze week een Samsung Galaxy SIII gekocht voor mijn vrouw (ik heb zelf een Nokia N8 - Symbian Belle).
Is een fantastisch ding, super snel, zeer mooi beeldscherm, maar ik vind hem wel wat groot.
Ik was er wel snel op "thuis", maar ik heb een Samsung tablet en dat werkt vrijwel hetzelfde.

Mijn ervaring is dat apps vrijwel altijd beschikbaar zijn voor Apple en Android, af en toe voor Win en vrijwel nooit meer voor Symbian.

Gerard

Luke

Berichtdoor Luke » 21 Sep 2012, 03:28

Dank je wel voor de aanvullende info Gerard, de keuze lijkt steeds makkelijker te worden :)

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 24 Sep 2012, 22:43

Luke schrijft:

Ron heeft een voor mij belangrijk punt van de office aplicaties als Word , Excel, En PDF bestanden, Voor mij zakelijk gezien van belang.

Dan kan je kijken naar een Windows Phone toestel. Windows Phone kan standaard office documenten openen. Tevens heb je integratie met Sky Drive om bestanden te delen.

Ik zou dan wel even wachten tot Windows Phone 8 uit komt. 7.5 kan niet geupgrade worden en het is zonde veel geld in een oud toestel te steken.

Zowel Nokia als HTC werken nu aan WP 8 toestellen.

Gerard

Berichtdoor Gerard » 25 Sep 2012, 08:39

Zowel op mijn tablet als op de Galaxy SIII, beiden Android 4.0x werk ik probleemloos met Polaris Office voor Word, Excel en Powerpoint. http://www.polarisoffice.com/en/products/androidS.asp
Voor pdf staat gewoon Adobe reader geïnstalleerd.

Gerard

Dragon

Berichtdoor Dragon » 25 Sep 2012, 16:29

Gerard schrijft:
Zowel op mijn tablet als op de Galaxy SIII, beiden Android 4.0x werk ik probleemloos met Polaris Office voor Word, Excel en Powerpoint. http://www.polarisoffice.com/en/products/androidS.asp
Voor pdf staat gewoon Adobe reader geïnstalleerd.

Gerard

Ik zie Gerard ook nog wel overstappen naar een S3 B)
Minpuntje van de S3 t.o.v. de N8 zijn de foto's en films.
Door het mooie scherm van de S3 zien de foto's er erg mooi uit.
Maar bekeken op je laptop zijn de foto's van de Nokia N8 echt veel beter.
Die 12 Mepapixel met goeie lens van de N8 mis ik wel.
Als je persee een hardwarematig qwerty toetsenbord op een S3 wil kan dat wel met Bluetooth.
Eigenlijk is een S3 een laptop in zakformaat, hij kan alles, en heel snel en is ook nog mooi.
Jammer datie geen koffie zet.

Windowsphone moet zichzelf nog bewijzen, en daar hoor ik nog geen goeie verhalen over en staat nog in de kinderschoenen.
Ik zou er niet voor kiezen.

groet, Ruben.
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

Terug naar “Kroeg”