R1200C schrijft:
Landmarcs schrijft:
Zelfs al stapt maar een beperkt percentage van die klerken in het OV ... dan is de weg ineens een heel stuk leger voor ons en die anderen die wel een goede reden hebben om in de auto te stappen.
Natuurlijk. Dus wel roepen dat anderen (lekker stigmatiserend "klerken" genoemd overigens) hun auto uit moeten maar zelf gewoon in de auto blijven zitten.
Verbeter de wereld begin bij jezelf!
Ik ben overigens al aan de rest van de wereld toe...
Ha, Ha, :cheer: :laugh: :woohoo: Je hoeft maar een hengeltje uit te werpen en direct al iemand die hapt :laugh: .
Wie mij beter kent die weet dat ik graag, en soms zelfs tegen beter weten in, in de trein stap.
Ik had dat
ons welbewust gebruikt omdat naar mijn idee maar iets te vaak gezegd wordt dat het OV geen alternatief is terwijl dan diegene die dat zegt zich baseert op bijv. die ene dag dat er zoveel sneeuw valt dat hij/zij zelf niet met de auto wil rijden. Zulke lieden zeggen dan: Nee, het OV is niks voor
mij.
Ik ken ook van die kantoorklerken die een parkeerplaats claimen omdat zij carpoolen ... en dan als je navraagt blijkt dat ze met hun wederhelft carpoolen tussen Zoetermeer en Den Haag en dus op grond van dit carpoolen recht hebben op een gesubsidieerde parkeerplaats (als er nu ergens vlot en zinvol OV rijdt dan is het wel tussen Zoetermeer en Den Haag). En ja hoor, het gaat hier gewoon om "kantoorklerken", dwz werkzaam op een kantoor en daar vooral bezig met schuiven van papier en/of het bezighouden van collega's. (Ik heb me ook wel eens met dit soort klerkenwerk beziggehouden.)
En ja, ik ken ook de uitslag van een OV-stimulerings-traject met duur ingehuurde externen (die vast met de auto kwamen). Voor een brave ambtenaar die langzaamaan 99% van de tijd met de trein kwam omdat het traject Abcoude - Den Haag ipv 45 minuten vaak anderhalf uur of langer nam was het advies ...... Ja, Ja, je raad het al: Er is geen alternatief, reis met de auto, er zijn geen carpoolers. En dat terwijl de trein-reis Abcoude - Den Haag ± een uur neemt, zowel heen als terug, en dat er bovendien indertijd een doorgaande trein reed van Abcoude naar Den Haag.
Groeten MarcS