@Ron63,
Heb je voor jezelf wel eens een heel eerlijk optelsommetje gemaakt hoeveel autokilometers je rijdt voor hobby dingetjes? alles bij elkaar opgeteld dan en zonder smokkelen... pas op, want je zou zomaar kunnen schrikken ;-)
Einde voor belansting vrij landrover rijden??
-
Lucas van Lierop
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 05 Sep 2009, 12:01
Re:Einde voor belansting vrij landrover rijden??
Dus belast je ook het milieu en de weg...
fenix2 schrijft:
fenix2 schrijft:
@Ron63,
Heb je voor jezelf wel eens een heel eerlijk optelsommetje gemaakt hoeveel autokilometers je rijdt voor hobby dingetjes? alles bij elkaar opgeteld dan en zonder smokkelen... pas op, want je zou zomaar kunnen schrikken ;-)
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:Einde voor belansting vrij landrover rijden??
Lucas van Lierop schrijft:
Kijk uit, voor je het weet wordt je als Groen Links activist afgeschilderd .... hoewel GL tegenwoordig niet meer zo Groen en niet meer zo Links is sinds Sap aan het roer staat.
Groeten MarcS
Dus belast je ook het milieu en de weg...
Kijk uit, voor je het weet wordt je als Groen Links activist afgeschilderd .... hoewel GL tegenwoordig niet meer zo Groen en niet meer zo Links is sinds Sap aan het roer staat.
Groeten MarcS
Re:Einde voor belansting vrij landrover rijden??
Net de kinderen weg gebracht basketbal en toneelles 5km geen hobby km.
2 weken geleden wat spullen weg gebracht 4000km geen hobby km
Vorige week familie weekend 650km vind ik hobby, gister reunie 300km vind ik geen hobby km.
Alle km met de 130 gereden en natuurlijk met even veel plezier gereden :laugh:,
Groet Ron
Ps: Wie weet is je werk ook je hobby kom je aan de 60,000km :side:
2 weken geleden wat spullen weg gebracht 4000km geen hobby km
Vorige week familie weekend 650km vind ik hobby, gister reunie 300km vind ik geen hobby km.
Alle km met de 130 gereden en natuurlijk met even veel plezier gereden :laugh:,
Groet Ron
Ps: Wie weet is je werk ook je hobby kom je aan de 60,000km :side:
110-Td5 X-tech 2006
Re:Einde voor belansting vrij landrover rijden??
ja, net zoals alle voertuigen met willekeurig welke verbrandingsmotor
De vervuiler betaald is een prima principe en zodra er een systeem is dat dat op een eerlijke manier kan regelen, heb ik er geen enkele moeite mee om mijn financiele bijdrage te leveren. Tot die tijd maak ik gebruik van regelingen zoals ze zijn.
Wie het daar niet mee eens is, nodig ik van harte uit om zitting te nemen in het kabinet om het anders te gaan regelen.
Verder wie zich een beetje heeft ingelezen op de werking van bv roetfilters, weet dat ze alleen maar de roet verplaatsen naar plaatsen waar de motor een minimaal aantal toeren kan draaien om het filter schoon te blazen (zo zie ik meer moderne diesels hun filter reinigen dan dat ik klassiekers zie rijden) of sta je elke maand bij een garage voor een doorspoelbeurt van je filter en dat de filters het schadelijkste fijnstof (de kleinste deeltjes) evengoed nog doorlaten.
Er is feitelijk maar 1 toekomst voor auto's en dat is electrisch met opwekking uit niet vervuilende bronnen (wind/zon, waterstof icm brandstofcel ed)
Als mrb vrijstelling echt op de schop gaat met millieu als doelstelling, gaat elke auto met verbrandingsmotor voor de bijl...
De vervuiler betaald is een prima principe en zodra er een systeem is dat dat op een eerlijke manier kan regelen, heb ik er geen enkele moeite mee om mijn financiele bijdrage te leveren. Tot die tijd maak ik gebruik van regelingen zoals ze zijn.
Wie het daar niet mee eens is, nodig ik van harte uit om zitting te nemen in het kabinet om het anders te gaan regelen.
Verder wie zich een beetje heeft ingelezen op de werking van bv roetfilters, weet dat ze alleen maar de roet verplaatsen naar plaatsen waar de motor een minimaal aantal toeren kan draaien om het filter schoon te blazen (zo zie ik meer moderne diesels hun filter reinigen dan dat ik klassiekers zie rijden) of sta je elke maand bij een garage voor een doorspoelbeurt van je filter en dat de filters het schadelijkste fijnstof (de kleinste deeltjes) evengoed nog doorlaten.
Er is feitelijk maar 1 toekomst voor auto's en dat is electrisch met opwekking uit niet vervuilende bronnen (wind/zon, waterstof icm brandstofcel ed)
Als mrb vrijstelling echt op de schop gaat met millieu als doelstelling, gaat elke auto met verbrandingsmotor voor de bijl...

-
Lucas van Lierop
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 05 Sep 2009, 12:01
Re:Einde voor belansting vrij landrover rijden??
Goeie, ik ben zeker geen GroenLinkser :), het enige wat mij steekt is mensen die wel de lusten maar niet de lasten willen en daarmee de belastingbetalers voor voor hun 'hobby' laten betalen en tegelijkertijd de echte old timer hobbyisten benadelen. 15000 is geen hobby meer, zoiets rijdt ik zelf nl ook en dat is dan inc. 8000 km zomervakantie.
Een harde definitie van hobby kan ik niet geven maar ik schaar daar eerder de mensen met een leuk oud cabriotje die in de zomer een tourtochtje doen onder dan mensen die met een 300tdi automaat, cruise control etc conversie en verzinkt chassis in een gemporteerde def '86 dagelijks rijden. wat verchilt zo'n auto nog van nieuwe? Oke het mag dus het is geen misbruik maar zoals al vaak gezegd zo gaat die regeling er natuurlijk aan...
Landmarcs schrijft:
Een harde definitie van hobby kan ik niet geven maar ik schaar daar eerder de mensen met een leuk oud cabriotje die in de zomer een tourtochtje doen onder dan mensen die met een 300tdi automaat, cruise control etc conversie en verzinkt chassis in een gemporteerde def '86 dagelijks rijden. wat verchilt zo'n auto nog van nieuwe? Oke het mag dus het is geen misbruik maar zoals al vaak gezegd zo gaat die regeling er natuurlijk aan...
Landmarcs schrijft:
Lucas van Lierop schrijft:
Dus belast je ook het milieu en de weg...
Kijk uit, voor je het weet wordt je als Groen Links activist afgeschilderd .... hoewel GL tegenwoordig niet meer zo Groen en niet meer zo Links is sinds Sap aan het roer staat.
Groeten MarcS
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org
Re:Einde voor belansting vrij landrover rijden??
Lucas van Lierop schrijft:
Iemand die dagelijks in een klassieker rijdt kan dit toch ook als hobby doen?
Bij ons thuis is de 110 uit '83 de tweede auto. Mijn vrouw rijdt in een Twingo waar je met goed fatsoen geen hond en een kind in mee kan nemen. In de weekeinden gaan we dus als gezin met de hobbelkoffer.
Doordeweeks doe ik 1 keer boodschappen ermee en veel meer wordt er dagelijks niet mee gereden. Maakt mij dat dan geen hobbyist?
En Rob Steward die dagelijks met zijn open lightweight (een leuk oud cabriootje) ook bij -21C naar zijn werk rijdt dan? Als hij geen hobbyist was had ie wel in een voorverwarmde stoel met de climatcontrol op 22C in de auto gezeten.
Kortom, het is voor een ander niet te bepalen wat hobbyrijden is. Voor de een is dat baggeren door de blubber in Fürstenau, voor de ander rustig rondhobbelen op 's heeren wegen.
Als je een klassiekerregeling in stand wilt houden, moet je er rekening mee houden dat er van die regeling misbruik gemaakt zal worden. Beperkingen aan het aantal dagen of kilometers betekend een beperking aan de vrijheid om zelf te bepalen waar, hoevaak en hoever je je hobby wilt uitoefenen. De enige realistische beperking is zoals nu op leeftijd.
Marc (geen groenslinkser, liberaal of socialist)
Een harde definitie van hobby kan ik niet geven maar ik schaar daar eerder de mensen met een leuk oud cabriotje die in de zomer een tourtochtje doen onder dan mensen die met een 300tdi automaat, cruise control etc conversie en verzinkt chassis in een gemporteerde def '86 dagelijks rijden. wat verchilt zo'n auto nog van nieuwe? Oke het mag dus het is geen misbruik maar zoals al vaak gezegd zo gaat die regeling er natuurlijk aan...
Iemand die dagelijks in een klassieker rijdt kan dit toch ook als hobby doen?
Bij ons thuis is de 110 uit '83 de tweede auto. Mijn vrouw rijdt in een Twingo waar je met goed fatsoen geen hond en een kind in mee kan nemen. In de weekeinden gaan we dus als gezin met de hobbelkoffer.
Doordeweeks doe ik 1 keer boodschappen ermee en veel meer wordt er dagelijks niet mee gereden. Maakt mij dat dan geen hobbyist?
En Rob Steward die dagelijks met zijn open lightweight (een leuk oud cabriootje) ook bij -21C naar zijn werk rijdt dan? Als hij geen hobbyist was had ie wel in een voorverwarmde stoel met de climatcontrol op 22C in de auto gezeten.
Kortom, het is voor een ander niet te bepalen wat hobbyrijden is. Voor de een is dat baggeren door de blubber in Fürstenau, voor de ander rustig rondhobbelen op 's heeren wegen.
Als je een klassiekerregeling in stand wilt houden, moet je er rekening mee houden dat er van die regeling misbruik gemaakt zal worden. Beperkingen aan het aantal dagen of kilometers betekend een beperking aan de vrijheid om zelf te bepalen waar, hoevaak en hoever je je hobby wilt uitoefenen. De enige realistische beperking is zoals nu op leeftijd.
Marc (geen groenslinkser, liberaal of socialist)
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
Re:Einde voor belansting vrij landrover rijden??
Wellicht dat als bezit niet belast was maar gebruik dat heel veel Land Rover rijders er een eco auto bij hadden om naar het werk te gaan. ik vind het geen plezier om met de 130 565 snelweg kilometers op de klok te zetten voor een ritje naar moeders.
Vooral omdat de km stand wel hard oploopt daardoor, zonde van de wagen. Maar een fijne snelweg wagen erbij zetten levert een, naar mijn zin, te grote kostenpost op in de vorm van mrb en verzekering.
Daarom; belast het gebruik niet het bezit. Goed voor het milieu en waarschijnlijk ook nog voor de handel.
Vooral omdat de km stand wel hard oploopt daardoor, zonde van de wagen. Maar een fijne snelweg wagen erbij zetten levert een, naar mijn zin, te grote kostenpost op in de vorm van mrb en verzekering.
Daarom; belast het gebruik niet het bezit. Goed voor het milieu en waarschijnlijk ook nog voor de handel.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Lucas van Lierop
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 05 Sep 2009, 12:01
Re:Einde voor belansting vrij landrover rijden??
Eens!, dat lost veel problemen op :-)
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:Einde voor belansting vrij landrover rijden??
Edward schrijft:
Lucas van Lierop schrijft:
Misschien zou je ook met het Zwitserse systeem al een stukje beter uit zijn.
Als ik het goed heb mag je daar je kentekenplaten ook op een "lichtere" (qua belasting) auto hangen. Zo'n systeem (bij ons dan wel anders omdat hier de platen 1:1 aan een auto/chassis-nr zijn gekoppeld) zou je in Nederland heel wat grotere, vervuilende auto's van de weg kunnen houden.
Nu is een klein goedkoop autootje erg duur als je die als "besparing" wil gaan rijden.
Groeten MarcS
Wellicht dat als bezit niet belast was maar gebruik dat heel veel Land Rover rijders er een eco auto bij hadden om naar het werk te gaan. ik vind het geen plezier om met de 130 565 snelweg kilometers op de klok te zetten voor een ritje naar moeders.
Vooral omdat de km stand wel hard oploopt daardoor, zonde van de wagen. Maar een fijne snelweg wagen erbij zetten levert een, naar mijn zin, te grote kostenpost op in de vorm van mrb en verzekering.
Daarom; belast het gebruik niet het bezit. Goed voor het milieu en waarschijnlijk ook nog voor de handel.
Lucas van Lierop schrijft:
Eens!, dat lost veel problemen op :-)
Misschien zou je ook met het Zwitserse systeem al een stukje beter uit zijn.
Als ik het goed heb mag je daar je kentekenplaten ook op een "lichtere" (qua belasting) auto hangen. Zo'n systeem (bij ons dan wel anders omdat hier de platen 1:1 aan een auto/chassis-nr zijn gekoppeld) zou je in Nederland heel wat grotere, vervuilende auto's van de weg kunnen houden.
Nu is een klein goedkoop autootje erg duur als je die als "besparing" wil gaan rijden.
Groeten MarcS
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten