Einde voor belansting vrij landrover rijden??

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
fenix2

Re:Einde voor belansting vrij landrover rijden??

Berichtdoor fenix2 » 21 Sep 2012, 22:37

Met alle respect retep,

Als je 1 keer bent beroofd van een flinke som contant(bedrijfs)geld, ben je redelijk klaar met beroepsmatig contant geld hanteren. Het gaat me tever om hier het bijhorende proces verbaal te copiëren, maar het duurde 3 maanden voor ik weer normaal kalm de straat in kon waar het gebeurde.

(even als tegenwicht ;-))

Overigens is een winkel mij kwijt als klant, zodra er niet meer met contant geld kan worden afgerekend. Dan hou ik zelf de keuze om wel of niet te pinnen

Oh heerlijke spagaat van het leven. Ik zou er gek van worden als het niet zo idioot was :D
Afbeelding

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 21 Sep 2012, 22:58

en terug on-topic ...

Voor mij is landrover rijden een lange wens geweest die alleen te doen is met een oude belastingvrije diesel waar ik zelf veel aan sleutel. Elke prive kilometer die ik rij is hobby rijden en dus verantwoord om de laro voor te gebruiken. Zo hobby ik alleen wel makkelijk rond de 15000 km per jaar naast de 45000 per jaar voor mijn werk (met bedrijfsauto van de baas, een euro-5 norm diesel).
Overigens is mijn laro uit 1975, dit jaar in NL op kenteken gekomen en bij aanschaf een map erbij met bonnetjes en tax-discs teruggaand tot 1989. Tijdens de renovatie van de heaterbox vond ik nog wat onderdeel bonnetjes van toen de auto in de fabriek in elkaar gesleuteld werd. Als dat geen historie is :)
Voor de auto is van 1975 tot 2004 road-tax betaald en heeft wat mij betreft ruimschoots een belastingvrije oude dag verdiend.

Als MRB vrijstelling komt te vervallen voor klassiekers, ben ik aangewezen op niet zo piep jonge bescheiden grijze benzine muizen en kan ik alleen nog maar kijken naar het echte gereedschap.

De huidige regeling vind ik prima met een mooie overgangsregeling vanuit de oude situatie. Laat ze er in den haag nu maar lekker vanaf blijven..... go FEHAC go :D

groetjes, Fenna
Afbeelding

Edward

Berichtdoor Edward » 21 Sep 2012, 23:02

fenix2 schrijft:
en terug on-topic ...

Voor mij is landrover rijden een lange wens geweest die alleen te doen is met een oude belastingvrije diesel waar ik zelf veel aan sleutel. Elke prive kilometer die ik rij is hobby rijden en dus verantwoord om de laro voor te gebruiken. Zo hobby ik alleen wel makkelijk rond de 15000 km per jaar naast de 45000 per jaar voor mijn werk (met bedrijfsauto van de baas, een euro-5 norm diesel).
Overigens is mijn laro uit 1975, dit jaar in NL op kenteken gekomen en bij aanschaf een map erbij met bonnetjes en tax-discs teruggaand tot 1989. Tijdens de renovatie van de heaterbox vond ik nog wat onderdeel bonnetjes van toen de auto in de fabriek in elkaar gesleuteld werd. Als dat geen historie is :)
Voor de auto is van 1975 tot 2004 road-tax betaald en heeft wat mij betreft ruimschoots een belastingvrije oude dag verdiend.

Als MRB vrijstelling komt te vervallen voor klassiekers, ben ik aangewezen op niet zo piep jonge bescheiden grijze benzine muizen en kan ik alleen nog maar kijken naar het echte gereedschap.

De huidige regeling vind ik prima met een mooie overgangsregeling vanuit de oude situatie. Laat ze er in den haag nu maar lekker vanaf blijven..... go FEHAC go :D

groetjes, Fenna

Je bent een van de velen. Ik denk dat ALS de mrb compleet komt te vervallen er heel veel auto's noodgedwongen de deur uitgaan. Dat betekend een enorme waardeval omdat de markt overspoeld wordt en in NL iig nagenoeg wegvalt. Dus die vele miljoenen mrb gaan ze echt nooit binnenkrijgen......
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 21 Sep 2012, 23:16

hmm misschien een idee om als de mrb vrijstelling wegvalt met een groep laro rijders een stuk land te regelen en daar een laro museum opzetten met uiteraard een riaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaant oefenterrein om te spelen. stoppen we fijn de kentekens op schorsing ;-)
Afbeelding

forbert

Berichtdoor forbert » 22 Sep 2012, 09:14

ErwinD90 schrijft:
Toch wel jammer dat ze de rest van de Maja kalender hebben gevonden, nietwaar?
We hadden toch maar mooi van al die bemoeienis verlost kunnen zijn vanaf 21-12-12...

B)

P.S.: Ik verdenk mijn buurman van old-school spionage voor de overheid. Volgens mij doet ie maar net alsof ie gehandicapt is! Hij rijdt maar rondjes op zijn driewieler en in zijn scootmobiel om vervolgens uren achter zijn PC te zitten.

Hahahaha, ROFL!
Groets, Forbert
1993 H+ST 90- 200Tdi

retep

Berichtdoor retep » 22 Sep 2012, 20:25

Edward schrijft:
Dus die vele miljoenen mrb gaan ze echt nooit binnenkrijgen......
Daar hebben ze maling aan, want dan gooien ze het gewoon op het millieu, en dat scoort schijnbaar bij de kiezers. Dat ze een hel branche daarmee om zeep helpen, interesseert ze niks.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 22 Sep 2012, 23:33

tjongejonge wat heb je toch een zwart-wit negatieve blik op de wereld...... tuurlijk doet de overheid er alles aan om jou te dwarsbomen en niks vóór de burgers....yeah right......

ik heb het al vaker gezegd....doordat mensen anders dan bedoeld gebruik maken van voordeelregelingen worden deze regelingen (grijs kenteken, oldtimerregeling etc) aangescherpt of afgeschaft.....zonde voor de mensen voor wie de regeling in het leven geroepen is, voor de voordeelzoeker heb ik er niet zo'n probleem mee...
gone

R1200C

Berichtdoor R1200C » 23 Sep 2012, 16:17

Roger B. schrijft:
tjongejonge wat heb je toch een zwart-wit negatieve blik op de wereld...... tuurlijk doet de overheid er alles aan om jou te dwarsbomen en niks vóór de burgers....yeah right......

ik heb het al vaker gezegd....doordat mensen anders dan bedoeld gebruik maken van voordeelregelingen worden deze regelingen (grijs kenteken, oldtimerregeling etc) aangescherpt of afgeschaft.....zonde voor de mensen voor wie de regeling in het leven geroepen is, voor de voordeelzoeker heb ik er niet zo'n probleem mee...

Roger, je slaat de spijker op zijn kop. Door mijn connecties met haagse bronnen heb ik kunnen laten bevestigen dat er inderdaad bepaalde mensen getarget worden om zo veel mogelijk dwars te zitten. Er wordt alleen voor een zeer kleine groep mensen gezorgd (geloof dat het er maar iets van 16 of 17 miljoen zijn), als je wilt kan ik wel kijken of ik jou daar tussen kan krijgen. Moet je misschien wel even verhuizen...
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Frankvandenberg

Berichtdoor Frankvandenberg » 23 Sep 2012, 23:32

Wanneer partijen zo zwaar wegen aan de totale uitstoot, kan ik er met mijn pet niet bij dat vele partijen onlangs hebben besloten de snelheid op vele wegen op te schroeven naar 130 kilometer per uur.

Edward

Berichtdoor Edward » 24 Sep 2012, 01:15

Een ton is 1000 kilo, geen 100.000. :dry:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Kroeg”