Hallo,
Ivm met wat olie lekkage op TB flenzen naar cardan assen even prijsje opgevraagd van de keerringen ( FTC 4939) hier in Brazilie bij de dealert.......
Tis dat ik zat toen ik belde , anders was ik wel spontaan gaan liggen vrees ik....
Keering kost hier het luttele bedrag van reais 78,00 ofterwijl € 31,00 omgerekend
Ter vergelijking....
Bij Paddock : FTC 4939 - € 2,27 ex of, in het dure geval, FTC 4939 G - € 5,62 Ex
Ding gaat gewoon (in het dure geval zelfs) 4,5 keer over de kop :silly: om het nog maar niet over het goedkope geval te hebben !
Snap ineens weer waarom ik hier ook onderdelen verkoop !
Uiteraard is het altijd zo dat je wel een berg in huis hebt maar precies hetgene wat je nodig hebt niet op voorraad hebt :(
C'est la vie (zeggen ze)
Luke
Zo wordt Land Rover rijden wel hartverzakkend duur
Zo wordt Land Rover rijden wel hartverzakkend duur
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Zo wordt Land Rover rijden wel hartverzakkend duur
FTC4939 Omschrijving: OLIEKEERRING - UITGAANDE AS Adviesprijs (incl. BTW) € 16,35
FTC4939G lijkt hier niet bekend te zijn bij landrover-onderdelen.nl
dus eerlijk vergeleken, dus dealer met dealer en niet dealer met prijsstunter is het "slechts" het dubbele
FTC4939G lijkt hier niet bekend te zijn bij landrover-onderdelen.nl
dus eerlijk vergeleken, dus dealer met dealer en niet dealer met prijsstunter is het "slechts" het dubbele
gone
Re: Zo wordt Land Rover rijden wel hartverzakkend duur
Roger B. schrijft:
Dat "G" nummer van paddock is volgens mij genuine part dus origineel LR (moet ik overigens wel ff controleren want de omschrijving van paddack bij dat g-nuummer is wat vaag)en je hebt wel een beetje gelijk door dealer met dealer te vergelijken, maar zelfs dan nog he !
Feit blijft wel dat de braziliaanse prijzen in het algemeen al wat betreft geimporteerde zooi met 66% belast worden, en dat LR brazil dealert zich geen 2 keer zeggen en denkt pik in tis winter, zelfs in de tropen
:(
Kleine kanttekening wat betreft de vergelijking....de leverancier maakt mij in dit geval kein flaus aus...ik vergelijk kwaliteit; in dit geval zou dat oem met oem zijn
Ik koop niet bij een dealer omdat ik het zo'n aardige man vindt, ik koop bij de dealer omdat er of geen goed alternatief prijstechnisch is, of omdat ik uberhaubt geen andere keus heb. Of dat nou in NL, BR of Timboektoe is!
Maar goed de discussie van vergelijkings criteria kan je wel eindeloos voortzetten...feit is dat dealer per definitie duurder is, mag van mij ook best, daar zijn ze de vertegewoordiging van een fabrikant voor, maar dat wil niet zeggen dat je een klant een poot uit kan en mag draaien. en daar zijn ze hier expert in.
Luke
FTC4939 Omschrijving: OLIEKEERRING - UITGAANDE AS Adviesprijs (incl. BTW) € 16,35
FTC4939G lijkt hier niet bekend te zijn bij landrover-onderdelen.nl
dus eerlijk vergeleken, dus dealer met dealer en niet dealer met prijsstunter is het "slechts" het dubbele
Dat "G" nummer van paddock is volgens mij genuine part dus origineel LR (moet ik overigens wel ff controleren want de omschrijving van paddack bij dat g-nuummer is wat vaag)en je hebt wel een beetje gelijk door dealer met dealer te vergelijken, maar zelfs dan nog he !
Feit blijft wel dat de braziliaanse prijzen in het algemeen al wat betreft geimporteerde zooi met 66% belast worden, en dat LR brazil dealert zich geen 2 keer zeggen en denkt pik in tis winter, zelfs in de tropen
:(
Kleine kanttekening wat betreft de vergelijking....de leverancier maakt mij in dit geval kein flaus aus...ik vergelijk kwaliteit; in dit geval zou dat oem met oem zijn
Ik koop niet bij een dealer omdat ik het zo'n aardige man vindt, ik koop bij de dealer omdat er of geen goed alternatief prijstechnisch is, of omdat ik uberhaubt geen andere keus heb. Of dat nou in NL, BR of Timboektoe is!
Maar goed de discussie van vergelijkings criteria kan je wel eindeloos voortzetten...feit is dat dealer per definitie duurder is, mag van mij ook best, daar zijn ze de vertegewoordiging van een fabrikant voor, maar dat wil niet zeggen dat je een klant een poot uit kan en mag draaien. en daar zijn ze hier expert in.
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Zo wordt Land Rover rijden wel hartverzakkend duur
die 66% belasting op import komt niet ten goede van de dealert natuurlijk
gone
Re:Zo wordt Land Rover rijden wel hartverzakkend duur
Nee uiteraard niet, dat was de overheid hier die op die manier probeert het nationale produkt te beschermen ipv de kwaliteit van dat nationale produkt op hetzelfde niveau te brengen als het geimporteerde produkt zodat het de concurentie ermee aan kan gaan, maar goed...
Die 66% is wel een mooi argument voor de handel in het algemeen om maar een slinger aan de verkoopprijs te geven
Luke
Die 66% is wel een mooi argument voor de handel in het algemeen om maar een slinger aan de verkoopprijs te geven
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
- blauwelaro
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 29 Mar 2011, 20:08
- Locatie: Almere
Re:Zo wordt Land Rover rijden wel hartverzakkend duur
ZO, weer terug van 3 maanden werken in het buitenland.
Alles goed met de mede LR rijders :-) Heel af toe wat tijd gehad om e.a. te volgen, vaker niet.Wel weet ik dat er grote vernieuwingen aankomen qua forum, ben zeer benieuwd.
Kon niet nalaten op 't volgende te reageren.
Enneuh, waarom dan wel? Waarom moet een vertegenwoordiger dan schrikbarend duur zijn? Beter zou zijn hun eigen merk te promoten, grotere klantenkring opbouwen, geloof in het merk opbouwen, marge vergroten m.b.t. afzetmarkt en...... Ik begrijp dat niet zo. Onderdelen zijn vaak niet heel duur,maar bij dealer wel, dat weten jij en ik, waarom dan die absurde marges?
Je hoeft hier niet op te reageren, ik lees dit en het wordt als waarheid geschreven, ik weet dat het ook zo is maar.... eigenlijk is het absurd.
Greetzzz Johan
Alles goed met de mede LR rijders :-) Heel af toe wat tijd gehad om e.a. te volgen, vaker niet.Wel weet ik dat er grote vernieuwingen aankomen qua forum, ben zeer benieuwd.
Kon niet nalaten op 't volgende te reageren.
feit is dat dealer per definitie duurder is, mag van mij ook best, daar zijn ze de vertegewoordiging van een fabrikant voor
Enneuh, waarom dan wel? Waarom moet een vertegenwoordiger dan schrikbarend duur zijn? Beter zou zijn hun eigen merk te promoten, grotere klantenkring opbouwen, geloof in het merk opbouwen, marge vergroten m.b.t. afzetmarkt en...... Ik begrijp dat niet zo. Onderdelen zijn vaak niet heel duur,maar bij dealer wel, dat weten jij en ik, waarom dan die absurde marges?
Je hoeft hier niet op te reageren, ik lees dit en het wordt als waarheid geschreven, ik weet dat het ook zo is maar.... eigenlijk is het absurd.
Greetzzz Johan
Toen ik 17 jaar oud werd kocht ik m'n eerste 88", daarmee heb ik het Land Rover virus opgelopen. Weet nu, éénmaal besmet, gaat 't nooit meer over.
Re:Zo wordt Land Rover rijden wel hartverzakkend duur
Sommige prijzen liggen bij de dealert veel hoger, genoeg ook niet. Ik haal genoeg bij de dealert aan de balie ondat ik het dan meteen in handen heb en verder kan. Is ook wat waard.
Bovendien kan ik bij de dealert met een gemonteerd onderdeel dat niet lijkt te functioneren langskomen en dan wordt daarnaar gekeken. Ook kan ik een monteur ff laat meerijden om een klacht te duiden of een vermoeden te bevestigen zodat ik het goede deel vervang. Daar zijn mij nog nooit extra kosten bovenop het onderdeel voor in rekening gebracht.
Dat mag mij best wat kosten. Ook ik koop bij Paddock, Craddock, Famous Four, etc de schappen leeg, maar dat is niet altijd voordeliger dan de dealert hier........
Bovendien kan ik bij de dealert met een gemonteerd onderdeel dat niet lijkt te functioneren langskomen en dan wordt daarnaar gekeken. Ook kan ik een monteur ff laat meerijden om een klacht te duiden of een vermoeden te bevestigen zodat ik het goede deel vervang. Daar zijn mij nog nooit extra kosten bovenop het onderdeel voor in rekening gebracht.
Dat mag mij best wat kosten. Ook ik koop bij Paddock, Craddock, Famous Four, etc de schappen leeg, maar dat is niet altijd voordeliger dan de dealert hier........
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Zo wordt Land Rover rijden wel hartverzakkend duur
en buiten dat....je wil niet weten wat het een dealer per jaat KOST om dealer te mogen zijn...dat wordt oa ook uit de onderdelenmarge bekostigd.
bovendien is goedkoper spul lang niet altijd van dezelfde kwaliteit..
en bepaald dealer/importeur de aftermarket marge niet
bovendien is goedkoper spul lang niet altijd van dezelfde kwaliteit..
en bepaald dealer/importeur de aftermarket marge niet
gone
Re:Zo wordt Land Rover rijden wel hartverzakkend duur
Roger B. schrijft:
Iedereen mag toch tegenwoordig elk merk verkopen? Of is dat een naïeve gedachte van mij?
Of bedoel je al die Land Rover frutsels en tierelantijnen in die veel te dure showrooms, die mag je alleen tonen als je volgens de importeur een echte dealer bent?
en buiten dat....je wil niet weten wat het een dealer per jaat KOST om dealer te mogen zijn...dat wordt oa ook uit de onderdelenmarge bekostigd.
bovendien is goedkoper spul lang niet altijd van dezelfde kwaliteit..
en bepaald dealer/importeur de aftermarket marge niet
Iedereen mag toch tegenwoordig elk merk verkopen? Of is dat een naïeve gedachte van mij?
Of bedoel je al die Land Rover frutsels en tierelantijnen in die veel te dure showrooms, die mag je alleen tonen als je volgens de importeur een echte dealer bent?
______________________________
iemand een architect nodig?
iemand een architect nodig?
- Thomas Td5
- Berichten: 824
- Lid geworden op: 26 Dec 2008, 12:34
Re:Zo wordt Land Rover rijden wel hartverzakkend duur
TomVooges schrijft:
Je mag als autobedrijf elk merk verkopen waar je zin in hebt. Maar het verkopen wil nog niet zeggen dat je dealer bent van dat merk.
Overigens vind ik het vreemdste nog die mega-dealers. Is een bedrijf Toyota/Seat/Audi/VW/Peugeot dealer tegelijk. De VAG merken samen snap ik, maar die andere twee niet.
Er zullen ook gerust voordelen zitten aan dealer mogen zijn, anders zouden er namelijk geen dealers zijn als het alleen nadelen had.
Iedereen mag toch tegenwoordig elk merk verkopen? Of is dat een naïeve gedachte van mij?
Of bedoel je al die Land Rover frutsels en tierelantijnen in die veel te dure showrooms, die mag je alleen tonen als je volgens de importeur een echte dealer bent?
Je mag als autobedrijf elk merk verkopen waar je zin in hebt. Maar het verkopen wil nog niet zeggen dat je dealer bent van dat merk.
Overigens vind ik het vreemdste nog die mega-dealers. Is een bedrijf Toyota/Seat/Audi/VW/Peugeot dealer tegelijk. De VAG merken samen snap ik, maar die andere twee niet.
Er zullen ook gerust voordelen zitten aan dealer mogen zijn, anders zouden er namelijk geen dealers zijn als het alleen nadelen had.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten