Wat een zielig gejank maar weer eens. Veel te dure showrooms bla, bla, bla, dure onderdelen, boehoe,
Niet voor jouw budget bedoel je. Is een Rolls ook belachelijk omdat je die niet kunt betalen?
Vind je een dealert niks? prima, ga er dan niet naartoe. Maar dat eeuwige gejank dat ze te duur zijn of wat ook is gewoon zielig.
Ik kom graag bij een dealer, schone showroom, goeie koffie en ga zo maar door. Dat zal best wat kosten ja...... :blink: :blink:
Zo wordt Land Rover rijden wel hartverzakkend duur
Re:Zo wordt Land Rover rijden wel hartverzakkend duur
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re:Zo wordt Land Rover rijden wel hartverzakkend duur
Edward schrijft:
Prima toch als voor jou wel geldt: Toch maar liever naar de echte dealer! Zegt genoeg dat ze zo'n campagne nodig hadden.
Ik stoor me niet aan de dealer zelf (ik praat alleen over mijn eigen reactie), maar over importeurs en/of automerken die dealers in de houdgreep hebben. Ik ken van dichtbij een (aanvankelijk) treurig verhaal van een dorpsgarage die 30 jaar achter zijn automerk stond (tweede generatie) en alles deed wat de verkooporganisatie van hem verlangde. Wat Roger inderdaad zegt: dat is niet goedkoop, aankoop van allerlei marketingmateriaal, verplicht participeren in sponsoring, etc.
Tot het moment dat de beste man er zonder pardon uitgeflikkerd wordt omdat een grotere speler een regionale keten van merkdealers opzet. Beste man is noodgedwongen merkspecialist van hetzelfde merk geworden, met nagenoeg dezelfde klantenkring, verkoopt ook weer nieuwe auto's nu dat mogelijk is. En is nu eigenlijk gelukkiger dan ooit omdat hij zijn klanten een eerlijke prijs kan vragen, oa omdat hij nu een lager garagetarief kan/mag hanteren en daarbij de liefde voor 'zijn' merk kan blijven koesteren. Vraag ik me af wat de meerwaarde is van die echte dealer die zijn merkdealer-privileges (rechten en plichten) heeft overgenomen.
Wat een zielig gejank maar weer eens. Veel te dure showrooms bla, bla, bla, dure onderdelen, boehoe,
Niet voor jouw budget bedoel je. Is een Rolls ook belachelijk omdat je die niet kunt betalen?
Vind je een dealert niks? prima, ga er dan niet naartoe. Maar dat eeuwige gejank dat ze te duur zijn of wat ook is gewoon zielig.
Ik kom graag bij een dealer, schone showroom, goeie koffie en ga zo maar door. Dat zal best wat kosten ja...... :blink: :blink:
Prima toch als voor jou wel geldt: Toch maar liever naar de echte dealer! Zegt genoeg dat ze zo'n campagne nodig hadden.
Ik stoor me niet aan de dealer zelf (ik praat alleen over mijn eigen reactie), maar over importeurs en/of automerken die dealers in de houdgreep hebben. Ik ken van dichtbij een (aanvankelijk) treurig verhaal van een dorpsgarage die 30 jaar achter zijn automerk stond (tweede generatie) en alles deed wat de verkooporganisatie van hem verlangde. Wat Roger inderdaad zegt: dat is niet goedkoop, aankoop van allerlei marketingmateriaal, verplicht participeren in sponsoring, etc.
Tot het moment dat de beste man er zonder pardon uitgeflikkerd wordt omdat een grotere speler een regionale keten van merkdealers opzet. Beste man is noodgedwongen merkspecialist van hetzelfde merk geworden, met nagenoeg dezelfde klantenkring, verkoopt ook weer nieuwe auto's nu dat mogelijk is. En is nu eigenlijk gelukkiger dan ooit omdat hij zijn klanten een eerlijke prijs kan vragen, oa omdat hij nu een lager garagetarief kan/mag hanteren en daarbij de liefde voor 'zijn' merk kan blijven koesteren. Vraag ik me af wat de meerwaarde is van die echte dealer die zijn merkdealer-privileges (rechten en plichten) heeft overgenomen.
______________________________
iemand een architect nodig?
iemand een architect nodig?
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Zo wordt Land Rover rijden wel hartverzakkend duur
die meerwaarde ligt in het feit dat het "grote publiek" aan leken als vanzelf naar de "echte" dealer gaat voor een nieuwe auto of onderhoud.....
gone
Re:Zo wordt Land Rover rijden wel hartverzakkend duur
Roger B. schrijft:
Deels waar, maar je mag verwachten (ik weet: aanname) dat een merkdealer meer kennis en speciaal gereedschap heeft voor auto's van het desbetreffende merk. Als ik hoor dat een collega van me bij zijn nieuwe Megane het advies kreeg om zijn auto elke maand (!) van een nieuwe software update te voorzien kan ik me voorstellen dat je soms een echte specialist nodig hebt. En die zouden (mede) herkenbaar moeten zijn aan het dealerschap.
Wat niet wegneemt dat een niet dealer minstens zo goede service kan verlenen. Of soms zelfs beter en in de meeste gevallen ook goedkoper.
Voor de rest wordt je altijd ongelukkig als je alleen naar de prijs kijkt. Dus kijk naar het totale plaatje en kijk dan of het jou het geld waard is...
die meerwaarde ligt in het feit dat het "grote publiek" aan leken als vanzelf naar de "echte" dealer gaat voor een nieuwe auto of onderhoud.....
Deels waar, maar je mag verwachten (ik weet: aanname) dat een merkdealer meer kennis en speciaal gereedschap heeft voor auto's van het desbetreffende merk. Als ik hoor dat een collega van me bij zijn nieuwe Megane het advies kreeg om zijn auto elke maand (!) van een nieuwe software update te voorzien kan ik me voorstellen dat je soms een echte specialist nodig hebt. En die zouden (mede) herkenbaar moeten zijn aan het dealerschap.
Wat niet wegneemt dat een niet dealer minstens zo goede service kan verlenen. Of soms zelfs beter en in de meeste gevallen ook goedkoper.
Voor de rest wordt je altijd ongelukkig als je alleen naar de prijs kijkt. Dus kijk naar het totale plaatje en kijk dan of het jou het geld waard is...
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Zo wordt Land Rover rijden wel hartverzakkend duur
andersom, ik had het over de meerwaarde van dealerschap voor de garage, jij lijkt het over de meerwaarde van de dealere voor de klant te hebben....
gone
Re:Zo wordt Land Rover rijden wel hartverzakkend duur
Roger B. schrijft:
Als het geen meerwaarde voor de klant zou hebben zou het voor de garage ook geen meerwaarde hebben he B)
andersom, ik had het over de meerwaarde van dealerschap voor de garage, jij lijkt het over de meerwaarde van de dealere voor de klant te hebben....
Als het geen meerwaarde voor de klant zou hebben zou het voor de garage ook geen meerwaarde hebben he B)
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Zo wordt Land Rover rijden wel hartverzakkend duur
leken realiseren zich niet dat een dealer niet de enige optie is, DAT is een meerwaarde die alleen voor de dealer is ;-)
gone
- Thomas Td5
- Berichten: 824
- Lid geworden op: 26 Dec 2008, 12:34
Re:Zo wordt Land Rover rijden wel hartverzakkend duur
Roger B. schrijft:
Een garage die dealer is zal waarschijnlijk veel eerder toegang krijgen tot nieuwe producten van het merk. En ook trainingen voor het personeel voor het nieuwe product. Dat geeft een voordeel over de concurrentie.
R1200C schrijft:
Uiteindelijk draait het ook om gevoel. Je moet een goed gevoel hebben als je je auto achterlaat bij de garage. Zelf ben ik erg tevreden bij de dealer en ik heb niet het idee dat ik te veel betaal.
andersom, ik had het over de meerwaarde van dealerschap voor de garage, jij lijkt het over de meerwaarde van de dealere voor de klant te hebben....
Een garage die dealer is zal waarschijnlijk veel eerder toegang krijgen tot nieuwe producten van het merk. En ook trainingen voor het personeel voor het nieuwe product. Dat geeft een voordeel over de concurrentie.
R1200C schrijft:
Voor de rest wordt je altijd ongelukkig als je alleen naar de prijs kijkt. Dus kijk naar het totale plaatje en kijk dan of het jou het geld waard is...
Uiteindelijk draait het ook om gevoel. Je moet een goed gevoel hebben als je je auto achterlaat bij de garage. Zelf ben ik erg tevreden bij de dealer en ik heb niet het idee dat ik te veel betaal.
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Zo wordt Land Rover rijden wel hartverzakkend duur
ik heb nooit een goed gevoel als ik mijn (privé) auto bij een garage achterlaat..... kost me altijd te veel geld omdat ik het waarschijnlijk ook zelf zou moeten kunnen....
de lease auto is ander verhaal... meer dan olie peilen/vullen aan de motor doe ik niet, de rest kost me te veel als ik zelf eraan werk,
de lease auto is ander verhaal... meer dan olie peilen/vullen aan de motor doe ik niet, de rest kost me te veel als ik zelf eraan werk,
gone
Re:Zo wordt Land Rover rijden wel hartverzakkend duur
Roger B. schrijft:
Dan moet je heel simpel de afweging maken of het geld wat je aan de garage geeft voldoende is om jouw eigen uren te compenseren. Oftewel: is de x uur vrij/anders te besteden tijd jou het bedrag waard wat je de garage betaalt?
kost me altijd te veel geld omdat ik het waarschijnlijk ook zelf zou moeten kunnen
Dan moet je heel simpel de afweging maken of het geld wat je aan de garage geeft voldoende is om jouw eigen uren te compenseren. Oftewel: is de x uur vrij/anders te besteden tijd jou het bedrag waard wat je de garage betaalt?
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten