Absoluut off topic. Welke laptop

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Thomas Td5

Re:Absoluut off topic. Welke laptop

Berichtdoor Thomas Td5 » 13 Aug 2012, 22:19

Roger B. schrijft:
destijds (2003) gewoon zakelijk gekocht geen idee of ie uit een zakelijke lijn kwam

Inspiron is voor particulieren, maar wordt ook via Dell zakelijk verkocht.

De zakelijke laptops heten Vostro (budget modellen) en Latitude (luxere exemplaren).

Overigens de recente Inspirons gaan ook makkelijk uit elkaar, ik had er laatste eentje van iemand om te fixen. Demontage was makkelijk en niets afwijkends kunnen vinden aan aansluitingen.

Een voordeel van de Latitude lijn is ook dat de garantie zelf sleutelen dekt. ;) Voor mij en bedrijven erg handig.

TomVooges

Berichtdoor TomVooges » 13 Aug 2012, 22:19

Roger B. schrijft:
ja, en als je voor je werk bij de klant in het netwerk moet docken, zoals ingrid, en die klant met windows werkt, dan heb je dus voorkeur voor een windows laptop (wat Ed heel duidelijk aangaf...)

en dan draait het toch zoals altijd weer op appelgepush uit.... en alleen al doordat appelgebruikers menen elke windowsgebruiker er van te moeten overtuigen dat ie eigenlijk een fruitmachine wil, maakt mij dan weer anti appel (dat, en nogal wat programma's en interfaces die ik gebruik werken niet op een fruitmachine)

Ik ben nog nooit een netwerk tegen gekomen waar je niet met een Apple op kon. Het probleem begint volgens mij pas bij software die echt alleen voor windows ontwikkeld is.

Appelgepush: gewoon mensen met een genotservaring die ze willen delen met de wereld. Net hippies. Of land rover rijders. :P

iemand een architect nodig?

Edward

Berichtdoor Edward » 13 Aug 2012, 22:26

Het is best mogelijk om met een apple op de systemen van de klant te komen. Alleen als er wat is krijgt ze geen ondersteuning. Aangezien een computer voor Ing puur gereedschap is en geen religie wil ze dus gewoon een Windows machine.

Tijd geleden vroeg een maat van me of een Toyota blok in een Defender past, mijn antwoord: '"tuurlijk, zal alleen wel wat meer werk zijn dan de Td5 vervangen". :huh: :huh:

Uiteindelijk is het een klus geworden van dik twee weken met laswerk aan het chassis, bakken vervangen, computers overzetten inclusief de hele draadboom, assen wisselen want difflockers en ga zo maar door. :blush: :blush:

Moraal: als het je hobby, beroep of passie is kan alles. Maar aangezien wij niks met ps's hebben willen we een goed apparaat dat het gewoon doet zonder gedoe. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 13 Aug 2012, 22:35

TomVooges schrijft:

Ik ben nog nooit een netwerk tegen gekomen waar je niet met een Apple op kon. Het probleem begint volgens mij pas bij software die echt alleen voor windows ontwikkeld is.

Appelgepush: gewoon mensen met een genotservaring die ze willen delen met de wereld. Net hippies. Of land rover rijders. :P

hier thuis, maar das niet apple probleem, maar gewoon meerdere computers... de windows 7 machines zijn niet zichtbaar vanaf alle computers, en de mac's niet vanaf alle windows machines (xp en 7) ;) :p nu weet ik wel dat daar oplossingen voor zijn, maar die ken ik niet en heb ik ook nooit gezocht

en ik ben landroverrijder, zelfs redelijk enthousiast, maar iemand een landrover opdringen... nee. Landrover moet je kiezen omdat je een landrover wil, niet omdat je "een" 4x4 wil kopen

een aantal jaren terug vroeg een vriend me wat voor defender hij moest kiezen, ik heb eerst gevraagd of ie een terreinwagen zocht, of een landrover... want iemand die niet echt een landrover wil moet je geen landrover aanpraten, daar komen alleen maar negatieve verhalen over landrover van in de wereld
gone

TomVooges

Berichtdoor TomVooges » 13 Aug 2012, 23:50

Roger B. schrijft:
TomVooges schrijft:

hier thuis, maar das niet apple probleem, maar gewoon meerdere computers... de windows 7 machines zijn niet zichtbaar vanaf alle computers, en de mac's niet vanaf alle windows machines (xp en 7) ;) :p nu weet ik wel dat daar oplossingen voor zijn, maar die ken ik niet en heb ik ook nooit gezocht

en ik ben landroverrijder, zelfs redelijk enthousiast, maar iemand een landrover opdringen... nee. Landrover moet je kiezen omdat je een landrover wil, niet omdat je "een" 4x4 wil kopen

een aantal jaren terug vroeg een vriend me wat voor defender hij moest kiezen, ik heb eerst gevraagd of ie een terreinwagen zocht, of een landrover... want iemand die niet echt een landrover wil moet je geen landrover aanpraten, daar komen alleen maar negatieve verhalen over landrover van in de wereld

Dat laatste, daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb het nog nooit aangedurfd om iemand over te halen zo'n auto aan te schaffen. Ik noem een geinteresseerde gewoon alle voors en tegens, de laatste kocht een (ook ontzettend avontuurlijke) Hyundai Santa Fé. :woohoo:

Maar weer on topic: Koop een Apple! ;)

iemand een architect nodig?

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 14 Aug 2012, 10:48

als je een fruitig tussendoortje wil :lol:
gone

Dragon

Berichtdoor Dragon » 17 Aug 2012, 12:13

Edward schrijft:
Het is best mogelijk om met een apple op de systemen van de klant te komen. Alleen als er wat is krijgt ze geen ondersteuning. Aangezien een computer voor Ing puur gereedschap is en geen religie wil ze dus gewoon een Windows machine.

Tijd geleden vroeg een maat van me of een Toyota blok in een Defender past, mijn antwoord: '"tuurlijk, zal alleen wel wat meer werk zijn dan de Td5 vervangen". :huh: :huh:

Uiteindelijk is het een klus geworden van dik twee weken met laswerk aan het chassis, bakken vervangen, computers overzetten inclusief de hele draadboom, assen wisselen want difflockers en ga zo maar door. :blush: :blush:

Moraal: als het je hobby, beroep of passie is kan alles. Maar aangezien wij niks met ps's hebben willen we een goed apparaat dat het gewoon doet zonder gedoe. ;)

Ha Edward,

Dan gaf Tom op pagina 1 het antwoord al ;)
Sony, Asus, Toshiba, in die volgorde en altijd intel, ook mijn ervaring.
Hiervoor had ik een Asus, nu een Sony, die hardwarematig toch iets beter is.

Dat je in een netwerk sommige computers niet "ziet" komt waarschijnlijk door Win7 waar je weer veel te veel aan en uit kan zetten in het netwerk gedeelte waardoor je soms door de bomen het bos niet meer ziet :blink: maar das een heel ander verhaal.

ik zou voor Sony gaan B)

groet, Ruben
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

Terug naar “Kroeg”