rest bpm
Re:rest bpm
Ook in Limbuitsland kennen ze toch Google he???
Oder die Belastungstienst?
:whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:
Oder die Belastungstienst?
:whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re:rest bpm
Wanneer het voertuig geëxporteerd wordt dan is dit mogelijk, mits de auto niet ouder is dan 100 maanden (1% per maand aan bpm afschrijven).
Zo kreeg een zwager eens meer dan ie gedacht had voor een auto die totall los was verklaard door de verzekering. Die auto werd geëxporteerd naar Polen (en daar waarschijnlijk wel weer gerepareerd). De auto was nog maar een paar jaar oud. De handelaar kon een bedrag van ± € 6000,- aan bpm terug vorderen van de belastingdienst.
Zo kreeg een zwager eens meer dan ie gedacht had voor een auto die totall los was verklaard door de verzekering. Die auto werd geëxporteerd naar Polen (en daar waarschijnlijk wel weer gerepareerd). De auto was nog maar een paar jaar oud. De handelaar kon een bedrag van ± € 6000,- aan bpm terug vorderen van de belastingdienst.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re:rest bpm
Erik Peters schrijft:
Klinkt erg onwaarschijnlijk want op het aanvraagformulier voor teruggaaf van de BPM staat de volgende tekst:
De personenauto, motor of bestelauto waarvoor ik teruggaaf aanvraag is geen schadevoertuig.
Let op! Is het motorrijtuig wel een schadevoertuig? Stop met invullen. U krijgt geen bpm terug
Óf dit was voor 1 juli 2012 anders want m.i.v. die datum is de BPM wetgeving weer gewijzigd. Op dit moment mag het kenteken van een auto waarvoor teruggaaf wordt aangevraagd ook niet vóór 16 oktober 2006 zijn afgegeven.
Rob
De handelaar kon een bedrag van ± € 6000,- aan bpm terug vorderen van de belastingdienst.
Klinkt erg onwaarschijnlijk want op het aanvraagformulier voor teruggaaf van de BPM staat de volgende tekst:
De personenauto, motor of bestelauto waarvoor ik teruggaaf aanvraag is geen schadevoertuig.
Let op! Is het motorrijtuig wel een schadevoertuig? Stop met invullen. U krijgt geen bpm terug
Óf dit was voor 1 juli 2012 anders want m.i.v. die datum is de BPM wetgeving weer gewijzigd. Op dit moment mag het kenteken van een auto waarvoor teruggaaf wordt aangevraagd ook niet vóór 16 oktober 2006 zijn afgegeven.
Rob
Re:rest bpm
Rob P schrijft:
Definieer schadevoertuig...
Een voertuig met schade is iets anders dan een schadevoertuig. En voor de verzekering is iets al snel total. Zeker bij relatief nieuwe auto's.
Erik Peters schrijft:De handelaar kon een bedrag van ± € 6000,- aan bpm terug vorderen van de belastingdienst.
Klinkt erg onwaarschijnlijk want op het aanvraagformulier voor teruggaaf van de BPM staat de volgende tekst:
De personenauto, motor of bestelauto waarvoor ik teruggaaf aanvraag is geen schadevoertuig.
Let op! Is het motorrijtuig wel een schadevoertuig? Stop met invullen. U krijgt geen bpm terug
Rob
Definieer schadevoertuig...
Een voertuig met schade is iets anders dan een schadevoertuig. En voor de verzekering is iets al snel total. Zeker bij relatief nieuwe auto's.
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Re:rest bpm
R1200C schrijft:
De definitie van een schadevoertuig is de volgende:
Een voertuig:
- waarvan de dragende carrosseriedelen ernstig zijn vervormd;
- waarvan de langsbalken van het chassis ernstig zijn vervormd;
- waarvan één of meer deurstijlen ernstig zijn vervormd;
- waarvan het dak is verwijderd of de deur- of raamstijlen zijn doorgeknipt;
- waarvan één of meer wielophangingen ernstig zijn vervormd in combinatie met één van de overige punten of;
- met ernstige brand- of waterschade, of;
- waarvan het frame ernstig is beschadigd.
Rob
Definieer schadevoertuig...
Een voertuig met schade is iets anders dan een schadevoertuig. En voor de verzekering is iets al snel total. Zeker bij relatief nieuwe auto's.
De definitie van een schadevoertuig is de volgende:
Een voertuig:
- waarvan de dragende carrosseriedelen ernstig zijn vervormd;
- waarvan de langsbalken van het chassis ernstig zijn vervormd;
- waarvan één of meer deurstijlen ernstig zijn vervormd;
- waarvan het dak is verwijderd of de deur- of raamstijlen zijn doorgeknipt;
- waarvan één of meer wielophangingen ernstig zijn vervormd in combinatie met één van de overige punten of;
- met ernstige brand- of waterschade, of;
- waarvan het frame ernstig is beschadigd.
Rob
Re:rest bpm
Rob P schrijft:
Voor total is het soms al voldoende als de airbags zijn afgegaan. Dus er is voldoende ruimte voor Polen om hiervan te profiteren...
R1200C schrijft:[b]
Definieer schadevoertuig...
Een voertuig met schade is iets anders dan een schadevoertuig. En voor de verzekering is iets al snel total. Zeker bij relatief nieuwe auto's.
De definitie van een schadevoertuig is de volgende:
Een voertuig:
- waarvan de dragende carrosseriedelen ernstig zijn vervormd;
- waarvan de langsbalken van het chassis ernstig zijn vervormd;
- waarvan één of meer deurstijlen ernstig zijn vervormd;
- waarvan het dak is verwijderd of de deur- of raamstijlen zijn doorgeknipt;
- waarvan één of meer wielophangingen ernstig zijn vervormd in combinatie met één van de overige punten of;
- met ernstige brand- of waterschade, of;
- waarvan het frame ernstig is beschadigd.
Rob
Voor total is het soms al voldoende als de airbags zijn afgegaan. Dus er is voldoende ruimte voor Polen om hiervan te profiteren...
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Re:rest bpm
R1200C schrijft:....Voor total is het soms al voldoende als de airbags zijn afgegaan.....
Als de airbags zijn afgegaan komt de definitie van een schadevoertuig al snel om de hoek kijken.
Ik neem aan dat je weet dat er in feite 2 definities zijn voor "total loss":
- technisch total loss: het voertuig auto is niet meer te repareren.
- economisch total loss: de reparatiekosten gaan de nieuw- of dagwaarde van het voertuig te boven.
Je bewering dat een voertuig al snel total loss wordt verklaard door een verzekeringsmaatschappij "zeker bij relatief nieuwe auto's" klinkt niet helemaal logisch omdat bij nieuwere auto's meestal wordt uitgegaan van de nieuwwaarde. Maar goed wanneer is een auto 'relatief nieuw' en wanneer is het een 'nieuwere'. Daar bieden de verzekeringsvoorwaarden ongetwijfeld uitkomst.
Verder is het nog van belang om te weten dat er geen sprake van essentiële gebreken is zolang het voertuig nog aan het verkeer kan en mag deelnemen m.a.w. als het nog een geldige APK heeft. Maar indien er in het kentekenregister een vermelding staat dat het voertuig bestemd is voor sloop of wacht op keuring (WOK) dan is er wél sprake van een essentieel gebrek. Problemen ontstaan als door de schade niet aan de APK eisen kan worden voldaan maar de schade nog niet zodanig is dat er een WOK melding in het kentekenregister komt te staan. Is er dan wél of géén sprake van een essentieel gebrek ? De belastingdienst heeft dat simpel opgelost door dan stomweg de definitie van een schadevoertuig van toepassing te verklaren !
Nu zal dit alles uiteraard meer problemen opleveren bij het importeren van een schadevoertuig waar nog een NL kenteken voor moet worden aangevraagd maar neem maar van me aan dat de Belastingdienst alle registers zal opentrekken om teruggaaf (export) of korting (import) van/op de BPM te voorkomen !
Rob
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:rest bpm
oke maar voor een auto uit 99 heeft het dus geen zin meer, want je krijgt niks terug ;-)
en goeguhl en dergelijke....... was onderweg toen me die vraag te binnen schoot, en om langs de weg op de foon dat op te zoeken...... dan maar lui en jullie vragen ;)
en goeguhl en dergelijke....... was onderweg toen me die vraag te binnen schoot, en om langs de weg op de foon dat op te zoeken...... dan maar lui en jullie vragen ;)
gone
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re:rest bpm
Rob P schrijft:
Dat gevalletje was zeker drie jaar geleden en het betrof echt een schadevoertuig. In hoeverre e.e.a.gewijzigd is, dat weet ik dus ook niet.
Met vriendelijke groet,
Erik.
Erik Peters schrijft:De handelaar kon een bedrag van ± € 6000,- aan bpm terug vorderen van de belastingdienst.
Klinkt erg onwaarschijnlijk want op het aanvraagformulier voor teruggaaf van de BPM staat de volgende tekst:
De personenauto, motor of bestelauto waarvoor ik teruggaaf aanvraag is geen schadevoertuig.
Let op! Is het motorrijtuig wel een schadevoertuig? Stop met invullen. U krijgt geen bpm terug
Óf dit was voor 1 juli 2012 anders want m.i.v. die datum is de BPM wetgeving weer gewijzigd. Op dit moment mag het kenteken van een auto waarvoor teruggaaf wordt aangevraagd ook niet vóór 16 oktober 2006 zijn afgegeven.
Rob
Dat gevalletje was zeker drie jaar geleden en het betrof echt een schadevoertuig. In hoeverre e.e.a.gewijzigd is, dat weet ik dus ook niet.
Met vriendelijke groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten