Tja, dat ziet er wel erg interessant uit:
http://www.youtube.com/watch?v=w_F7QrR4Ur8
Iemand zin in een projectje?
Iemand zin in een projectje?
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Re:Iemand zin in een projectje?
Je bedoelt...financiële sponsor gezocht :P
You dont need eyes to see, you need vision
Discovery II, 2002, Zambezi Silver, TD5, HSE
Freelander I mk1 2005, Tonga green, TD4, HSE
Range Rover L322 Vogue, Giverny Green, 2004, TD6
Discovery II, 2002, Zambezi Silver, TD5, HSE
Freelander I mk1 2005, Tonga green, TD4, HSE
Range Rover L322 Vogue, Giverny Green, 2004, TD6
Re:Iemand zin in een projectje?
Nee, dit groeit mij een beetje te ver boven het hoofd! Ik kijk er graag naar maar zelf bouwen is niet iets waar ik nu aan zou beginnen.
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
-
Bert Spronk
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 03 Feb 2010, 20:48
Re:Iemand zin in een projectje?
mooi technisch huzaren stukje verder heeft het voor mij te weinig met een echte terrein auto vandoen
Re:Iemand zin in een projectje?
Ik heb 10 jaar geleden in Bertrix ook wel eens een leuk project met veel Citroën techniek zien rijden.
Per wiel hydraulische hoogte instelling en blokkering, voor- en achteras bestuurbaar.
Centraal te bedienen vanaf een toetsenpaneel (zie je rechts van z'n helm)
Reed moeiteloos foutloos door elke (trial)proef :D

Per wiel hydraulische hoogte instelling en blokkering, voor- en achteras bestuurbaar.
Centraal te bedienen vanaf een toetsenpaneel (zie je rechts van z'n helm)
Reed moeiteloos foutloos door elke (trial)proef :D

Re:Iemand zin in een projectje?
Bert Spronk schrijft:
Wat is dan volgens jou een echte terrein auto? Zelfs Land Rovers zijn een compromis tussen road en offroad dus geen "echte" terrein auto...
mooi technisch huzaren stukje verder heeft het voor mij te weinig met een echte terrein auto vandoen
Wat is dan volgens jou een echte terrein auto? Zelfs Land Rovers zijn een compromis tussen road en offroad dus geen "echte" terrein auto...
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Re:Iemand zin in een projectje?
R1200C schrijft:
Denk dat Bert er iig ook mee over de weg wil kunnen. :dry: Er is genoeg te vinden, ook bestaand dat terreinwaardiger is dan een LaRo, maar waar is dan de lol? Maat van me heeft een stuk of 5 Unimogs, daar vind je alleen moeilijk terrein voor in zijn werkgebied, het bos in de bergen, verder is er geen uitdaging te vinden voor dat ding.
Dan is de lol er snel af. Net als met het voorbeeld van Gerard, die zal weinig concurentie hebben om zich mee te meten.......
Bert Spronk schrijft:
mooi technisch huzaren stukje verder heeft het voor mij te weinig met een echte terrein auto vandoen
Wat is dan volgens jou een echte terrein auto? Zelfs Land Rovers zijn een compromis tussen road en offroad dus geen "echte" terrein auto...
Denk dat Bert er iig ook mee over de weg wil kunnen. :dry: Er is genoeg te vinden, ook bestaand dat terreinwaardiger is dan een LaRo, maar waar is dan de lol? Maat van me heeft een stuk of 5 Unimogs, daar vind je alleen moeilijk terrein voor in zijn werkgebied, het bos in de bergen, verder is er geen uitdaging te vinden voor dat ding.
Dan is de lol er snel af. Net als met het voorbeeld van Gerard, die zal weinig concurentie hebben om zich mee te meten.......
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re:Iemand zin in een projectje?
Edward schrijft:
Technisch vind ik beide voorbeelden erg leuk om te zien. Maar de vraag is altijd waar je zelf de lol vandaan haalt. Om je snel en makkelijk over elk terrein te kunnen vervoeren zijn er natuurlijk altijd nog betere oplossingen bedacht. Maar daar mis je gegarandeerd de lol mee die wij wel hebben in het terrein...
R1200C schrijft:
Bert Spronk schrijft:
mooi technisch huzaren stukje verder heeft het voor mij te weinig met een echte terrein auto vandoen
Wat is dan volgens jou een echte terrein auto? Zelfs Land Rovers zijn een compromis tussen road en offroad dus geen "echte" terrein auto...
Denk dat Bert er iig ook mee over de weg wil kunnen. :dry: Er is genoeg te vinden, ook bestaand dat terreinwaardiger is dan een LaRo, maar waar is dan de lol? Maat van me heeft een stuk of 5 Unimogs, daar vind je alleen moeilijk terrein voor in zijn werkgebied, het bos in de bergen, verder is er geen uitdaging te vinden voor dat ding.
Dan is de lol er snel af. Net als met het voorbeeld van Gerard, die zal weinig concurentie hebben om zich mee te meten.......
Technisch vind ik beide voorbeelden erg leuk om te zien. Maar de vraag is altijd waar je zelf de lol vandaan haalt. Om je snel en makkelijk over elk terrein te kunnen vervoeren zijn er natuurlijk altijd nog betere oplossingen bedacht. Maar daar mis je gegarandeerd de lol mee die wij wel hebben in het terrein...
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:Iemand zin in een projectje?
R1200C schrijft:
Tja .. dit zag ik een paar dagen terug nog in de binnenstad van Bourges (dus hartje Frankrijk) staan.
Vlgs de chauffeur (die in Frankrijk "conducteur" heet) was het geen echte tout-terrain, meer een tout-chemin. In militaire ogen niet geschikt voor het echte gooi en smijtwerk, te licht (dat waren z'n eerste woorden) .... en de man achter het stuur dacht ook dat de slechte afwerking kwam door de "deal" (ik hoop dat ik 'm uit de droom heb kunnen helpen).
Na zijn weinig diplomatieke woorden wees ik 'm vrolijk op mijn 110 een paar meter verder (de mijne was toen beter gecamoufleerd -- 't zelfde groen maar onder een dikke laag stof).
Salutations MarcS
Bert Spronk schrijft:
mooi technisch huzaren stukje verder heeft het voor mij te weinig met een echte terrein auto vandoen
Wat is dan volgens jou een echte terrein auto? Zelfs Land Rovers zijn een compromis tussen road en offroad dus geen "echte" terrein auto...
Tja .. dit zag ik een paar dagen terug nog in de binnenstad van Bourges (dus hartje Frankrijk) staan.
Bijna recht-toe-recht-aan 1 op 1 uit de folder. Zelfs gewoon Keswick Green ipv frans leger-groen
Vlgs de chauffeur (die in Frankrijk "conducteur" heet) was het geen echte tout-terrain, meer een tout-chemin. In militaire ogen niet geschikt voor het echte gooi en smijtwerk, te licht (dat waren z'n eerste woorden) .... en de man achter het stuur dacht ook dat de slechte afwerking kwam door de "deal" (ik hoop dat ik 'm uit de droom heb kunnen helpen).
Na zijn weinig diplomatieke woorden wees ik 'm vrolijk op mijn 110 een paar meter verder (de mijne was toen beter gecamoufleerd -- 't zelfde groen maar onder een dikke laag stof).
Salutations MarcS
Re:Iemand zin in een projectje?
Hallo
Toch zou ik die supacat jackal wel een in uitgeklede vorm in het terrein bezig willen zien.
Ding is nu in dienst van britse leger in afghanistan onder aandere
Volgens britse logica voldeed de wolf niet meer omdat die te kwetsbaar was, en dus zetten ze daar de jackal voor in de plaats .....believe it or not ! :silly:
Ding is niet meer als wat opbouw betreft een buizen frame met war platen aan de zijkanten en als er militairen ergens kwetsbaar in zijn dan is het daar wel in
Afijn als zo'n ding in uitgeklede versie waardoor hij volgens mij halveert in gewicht ofzo, eens te zien zou zijn. volgens mij best een spectaculair off road ding
Leuk project om een afgeleide van te bouwen :)
Overigens...echt terrein voertuig....
Wat dachten jullie van de zgn (beach) buggy? ook niet mer als een buizenframe met vw motortje en bak en polyester body en een paar enorme achterbanden
Niet meer als een opgewaardeerde kart
In het zand en duinen hier heb ik die dingen vrolijk vorbij zien pruttelen daar waar een land rover afhaakt (gewichts kwestie)
En als je je al vast rijd met zo'n ding dan pak je de achterkant ff bet met 2 man (uiteraard bij het buizenframe) en je zet hem weer op de harde ondergrond
Zou mijn speeltje niet zijn (howel er nu hier modelletjes zijn die er wat leuker uitzien) maar hij staat wel zijn mannetje in het terrein (in ieder geval in het mulle zand)
Luke
Toch zou ik die supacat jackal wel een in uitgeklede vorm in het terrein bezig willen zien.
Ding is nu in dienst van britse leger in afghanistan onder aandere
Volgens britse logica voldeed de wolf niet meer omdat die te kwetsbaar was, en dus zetten ze daar de jackal voor in de plaats .....believe it or not ! :silly:
Ding is niet meer als wat opbouw betreft een buizen frame met war platen aan de zijkanten en als er militairen ergens kwetsbaar in zijn dan is het daar wel in
Afijn als zo'n ding in uitgeklede versie waardoor hij volgens mij halveert in gewicht ofzo, eens te zien zou zijn. volgens mij best een spectaculair off road ding
Leuk project om een afgeleide van te bouwen :)
Overigens...echt terrein voertuig....
Wat dachten jullie van de zgn (beach) buggy? ook niet mer als een buizenframe met vw motortje en bak en polyester body en een paar enorme achterbanden
Niet meer als een opgewaardeerde kart
In het zand en duinen hier heb ik die dingen vrolijk vorbij zien pruttelen daar waar een land rover afhaakt (gewichts kwestie)
En als je je al vast rijd met zo'n ding dan pak je de achterkant ff bet met 2 man (uiteraard bij het buizenframe) en je zet hem weer op de harde ondergrond
Zou mijn speeltje niet zijn (howel er nu hier modelletjes zijn die er wat leuker uitzien) maar hij staat wel zijn mannetje in het terrein (in ieder geval in het mulle zand)
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten