Snotje! Elke dag rij ik langs een RRC bij een huis dat te koop staat. In het begin maakten Karin en ik nog een grapje toen het bord Te Koop net in de tuin stond: ze zouden die RRC toch niet weg doen?
Vrijdag stond er ineens een bord bij de Classic met Te Koop en een telefoonnummer. Vandaag maar eens op de RDW site gekeken en toen moest ik even slikken: datum eerste tenaamstelling is mijn verjaardag (tig jaar geleden natuurlijk).
Wat ik weet is dat het een 3,5 V8 is op LPG, chassis is van 1974 maar de opbouw is van 1986. Verder moet hij weg omdat ze naar Zweden gaan verhuizen.
Het bodywerk ziet er bobbelig uit rond de randen, beetje net zoals Ons Marie dat heeft. Is dat inderdaad vanwege het alu of is dit puur staal en dus rot/roest?
Ik weet zijn vraagprijs (voordat ik die noem: wat vinden jullie een fatsoenlijke prijs?) en dat hij misschien interesse heeft in een ruil met mijn C5 en wat euro's.
Eigenlijk ben ik op zoek naar de echte minpunten van RRC's zoals deze zodat ik goed weet waar ik naar moet kijken en waarom ik hem zou laten staan.
Iemand die suggesties heeft?
Waarom zou ik geen RRC kopen?
Waarom zou ik geen RRC kopen?
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Re:Waarom zou ik geen RRC kopen?
Ik zou even een zoekertje doen op de prik. Daar zitten veel RRC bezitters en vele probleemloos en vele met problemen, geeft vast een aardig beeld.....
Maar ja, ik zou zeggen gewoon doen, spijt van dingen die je niet hebt gedaan is veel erger dan spijt van dingen die je wel hebt gedaan!!!!
Maar ja, ik zou zeggen gewoon doen, spijt van dingen die je niet hebt gedaan is veel erger dan spijt van dingen die je wel hebt gedaan!!!!
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Re:Waarom zou ik geen RRC kopen?
Wat marco zegt, op de prik een hoop kundige jongens met rrcees.
Een maat van me is bezig met een rrc, licht geheel open.
Spatboorden/schermen zijn geheel van staal, voor zover ik kon zien.
Eene bart van dessel te meijel(limburg) is geloof ik een autoriteit op rrc gebied, ook veelvuldig actief op de prik.
Een maat van me is bezig met een rrc, licht geheel open.
Spatboorden/schermen zijn geheel van staal, voor zover ik kon zien.
Eene bart van dessel te meijel(limburg) is geloof ik een autoriteit op rrc gebied, ook veelvuldig actief op de prik.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re:Waarom zou ik geen RRC kopen?
- 3.5 V8 is injectie of carb? In beide gevallen is goed op lpg te rijden, bij een injectie moet het wel goed gedaan zijn wil je er echt plezier aan hebben. Bij carburateur heb je misschien wat andere onderdeeltjes nodig als hij nu niet goed zou lopen maar dat kost niet de wereld.
- anders dan de verhalen is het meeste aan een rrc van staal met uitzondering van deuren, schermen en dak. Die delen rotten net zo goed, vooral waar water stil staat (in deuren), tussen blijft kleven (overal waar rubbers zitten) of metaal aan raakt (schermen ter hoogte van motorkap). Maar deze delen kan je nog best tweedehands vinden, komen wel spuitkosten bij.
- de reden om de auto echt te laten staan is veel laswerk aan de carosserie zelf, dus voetenbakken, stijlen, wielkasten etc. Natuurlijk is dit te verhelpen, maar tenzij je het zelf of echt goedkoop kan laten doen, kost het je veeeel geld. Een 1986 body kan trouwens in hele goede staat zijn, kwaliteit van het gebruikte staal was toen nog ok. Til wel alle losse interieurdelen op, daartussen komt water (lekkage, condens) terecht dat veel narigheid veroorzaakt
- het 3.5 blok is zoals bekend het stevigst af fabriek in vergelijking met de verder uitgeboorde broertjes en zusjes.
- versnellingsbakken zingen meestal, maar als je netjes door alle verzetten komt, incl tussenbak, dan is er niet meteen wat aan de hand. Revisie kost geen vermogen (max. 2000,- totaal) en Is een waardevaste investering waar je heel veel plezier aan hebt.
- een slecht interieur is nou juist niet een reden om de auto te laten staan, die delen zie je veel te koop. Wel een mooie reden om af te dingen!
- anders dan de verhalen is het meeste aan een rrc van staal met uitzondering van deuren, schermen en dak. Die delen rotten net zo goed, vooral waar water stil staat (in deuren), tussen blijft kleven (overal waar rubbers zitten) of metaal aan raakt (schermen ter hoogte van motorkap). Maar deze delen kan je nog best tweedehands vinden, komen wel spuitkosten bij.
- de reden om de auto echt te laten staan is veel laswerk aan de carosserie zelf, dus voetenbakken, stijlen, wielkasten etc. Natuurlijk is dit te verhelpen, maar tenzij je het zelf of echt goedkoop kan laten doen, kost het je veeeel geld. Een 1986 body kan trouwens in hele goede staat zijn, kwaliteit van het gebruikte staal was toen nog ok. Til wel alle losse interieurdelen op, daartussen komt water (lekkage, condens) terecht dat veel narigheid veroorzaakt
- het 3.5 blok is zoals bekend het stevigst af fabriek in vergelijking met de verder uitgeboorde broertjes en zusjes.
- versnellingsbakken zingen meestal, maar als je netjes door alle verzetten komt, incl tussenbak, dan is er niet meteen wat aan de hand. Revisie kost geen vermogen (max. 2000,- totaal) en Is een waardevaste investering waar je heel veel plezier aan hebt.
- een slecht interieur is nou juist niet een reden om de auto te laten staan, die delen zie je veel te koop. Wel een mooie reden om af te dingen!
______________________________
iemand een architect nodig?
iemand een architect nodig?
Re:Waarom zou ik geen RRC kopen?
R1200C schrijft:
Let erop dat 'ie daadwerkelijk overgebouwd is op een oud chassis, en niet omgekat.
Verder let op roest:
A/B/C/D-stijlen, binnenschermen, voetenbakken, dorpels, wielkasten achter, reservewielbak achter, achterste crossmember body, achterste crossmember chassis, body-naar-chassis bevestigingen...
Eigenlijk ben ik op zoek naar de echte minpunten van RRC's zoals deze zodat ik goed weet waar ik naar moet kijken en waarom ik hem zou laten staan.
Let erop dat 'ie daadwerkelijk overgebouwd is op een oud chassis, en niet omgekat.
Verder let op roest:
A/B/C/D-stijlen, binnenschermen, voetenbakken, dorpels, wielkasten achter, reservewielbak achter, achterste crossmember body, achterste crossmember chassis, body-naar-chassis bevestigingen...
Re:Waarom zou ik geen RRC kopen?
Als ik er in mijn kop uit ben zal ik vanavond eens bellen en vrijdag een flinke inspectie doen. Op basis van wat ik dan zie gaan we er eens met een specialist naar kijken en dan gaat het grote onderhandelen beginnen.
Dus nog de nodige mitsen en maren, maar wie weet......
Dus nog de nodige mitsen en maren, maar wie weet......
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Re:Waarom zou ik geen RRC kopen?
Waarom je GEEN RRC zou kopen??
Geen idee? Omdat je de weg kwijt bent, overspannen, het overzicht verloren? Aan lager wal geraakt en al je geld kwijt?
:laugh: :laugh: :laugh:
Pas maar op, voor je het weet wil je nooit meer in die kleine agrarische defender-dingen rijden! :P (grapje jongens!!)
Succes met de aankoop zou ik zeggen!
Groet
Bart
Geen idee? Omdat je de weg kwijt bent, overspannen, het overzicht verloren? Aan lager wal geraakt en al je geld kwijt?
:laugh: :laugh: :laugh:
Pas maar op, voor je het weet wil je nooit meer in die kleine agrarische defender-dingen rijden! :P (grapje jongens!!)
Succes met de aankoop zou ik zeggen!
Groet
Bart
Beter één Land Rover in de hand, dan helemaal geen hand!
Re:Waarom zou ik geen RRC kopen?
Omdat ik slim genoeg ben om maar de verstandigste van ons twee te luisteren volgen we Karins advies op en gaan we vrijdag een proefritje maken! :woohoo:
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Re:Waarom zou ik geen RRC kopen?
Omdat het een schrootbak is...
Het zou inderdaad leuk zijn om met een RRC rond te rijden met de eerste tenaamstelling op je geboorte datum.
Als je het leuk vind om daarna minstens 7000 Euro er achter aan te smijten om de schrootbak ook nog iets leuks te maken wat de geboortedatum waardig is... ;)
Durf er van weg te lopen...
Het is net als met vrouwen, eerst een goeie proefrit maken en dan pas beslissen of je haar wilt houden. :kiss:
Het zou inderdaad leuk zijn om met een RRC rond te rijden met de eerste tenaamstelling op je geboorte datum.
Als je het leuk vind om daarna minstens 7000 Euro er achter aan te smijten om de schrootbak ook nog iets leuks te maken wat de geboortedatum waardig is... ;)
Durf er van weg te lopen...
Het is net als met vrouwen, eerst een goeie proefrit maken en dan pas beslissen of je haar wilt houden. :kiss:
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Waarom zou ik geen RRC kopen?
beetje kort door de bocht om elke RRC zonder de auto in kwestie te kennen meteen als schroot te betitelen.....
gone
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten