Ik word helemaal gestoord, misschien snapt iemand dit.....
Soms verandert een Word-document opeens in 'alleen lezen', zonder dat ik daar zelfs iets voor hoef te doen. Ik moet dan het document 'opslaan als' en een andere naam geven. Omdat ik veel met beheerste documentatie werk is consistentie in de bestandsnamen erg belangrijk en kan ik niet zomaar een letter of cijfer toevoegen. Ik moet de gemaakte kopie dan dus weer de originele naam geven en dat kan natuurlijk alleen door het origineel - dat vindt dat het alleen lezen is - te verwijderen. En dat mag niet van Office, want ik ben niet gemachtigd en zo blijf je dus in een kringetje ronddraaien en met allemaal zooi in je mappen zitten. Al sluit je Word 100 x af, dan nog blijft het stug volhouden dat het 'bestand niet kan worden verwijderd omdat het in een toepassing is geopend'. Ook na opnieuw opstarten de volgende dag.
Ik word hier helemaal stapelgestoord van, iemand enig idee hoe je dit soort waanzin de kop in kan drukken? :blink:
(o ja, tips in de sfeer van Apple heb ik reeds in voldoende mate tot mij genomen, maar mijn klanten wensen nu eenmaal dat ik met Office werk.....) ;)
Dank bij voorbaat!
Nukken Word / Office 2010
-
Michiel Tom
Nukken Word / Office 2010
In the beginning there was nothing... which exploded.
Michiel | 110 RHD 1985
http://www.shuntingyard.com
http://stargazercharlie.blogspot.nl
Michiel | 110 RHD 1985
http://www.shuntingyard.com
http://stargazercharlie.blogspot.nl
Re: Nukken Word / Office 2010
https://www.google.nl/#hl=nl&sclient=psy-ab&q=ms+word+spontaneous+read+only&oq=ms+word+spontaneous+read+only&gs_l=hp.3...2900.5315.1.5680.10.10.0.0.0.0.72.536.10.10.0...0.0...1c.BBZvV6fntUY&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.,cf.osb&fp=fc167625952e5c5a&biw=1280&bih=669
Re: Nukken Word / Office 2010
Roger B. schrijft:
Klopt.. Werk er zelf mee en verkoop het ook.. Werkt heel mooi..
dacht dat het officepakket er ook voor de fruitmandjes is
Klopt.. Werk er zelf mee en verkoop het ook.. Werkt heel mooi..
Defender110, Serie III Lightweight, Canon, Fujifilm, Apple, Klein, Buitenbeestjes
- Thomas Td5
Re:Nukken Word / Office 2010
Michiel Tom schrijft:
Je kan op het bestand een rechterklik doen. Dan kijken bij eigenschappen. Staat een vinkje "read-only". Even uitvinken. ;)
Je kan Word bestanden ook beveiligen tegen bewerken. Sommige bedrijven doen dat standaard. Als het document buiten het bedrijf komt kan je het niet meer bewerken.
Apple heeft Office 2011 ook van Microsoft. Maar of een Apple nou echt veel beter is dan een Windows machine...
Ik word helemaal gestoord, misschien snapt iemand dit.....
Soms verandert een Word-document opeens in 'alleen lezen', zonder dat ik daar zelfs iets voor hoef te doen. Ik moet dan het document 'opslaan als' en een andere naam geven. Omdat ik veel met beheerste documentatie werk is consistentie in de bestandsnamen erg belangrijk en kan ik niet zomaar een letter of cijfer toevoegen. Ik moet de gemaakte kopie dan dus weer de originele naam geven en dat kan natuurlijk alleen door het origineel - dat vindt dat het alleen lezen is - te verwijderen. En dat mag niet van Office, want ik ben niet gemachtigd en zo blijf je dus in een kringetje ronddraaien en met allemaal zooi in je mappen zitten. Al sluit je Word 100 x af, dan nog blijft het stug volhouden dat het 'bestand niet kan worden verwijderd omdat het in een toepassing is geopend'. Ook na opnieuw opstarten de volgende dag.
Ik word hier helemaal stapelgestoord van, iemand enig idee hoe je dit soort waanzin de kop in kan drukken? :blink:
Je kan op het bestand een rechterklik doen. Dan kijken bij eigenschappen. Staat een vinkje "read-only". Even uitvinken. ;)
Je kan Word bestanden ook beveiligen tegen bewerken. Sommige bedrijven doen dat standaard. Als het document buiten het bedrijf komt kan je het niet meer bewerken.
(o ja, tips in de sfeer van Apple heb ik reeds in voldoende mate tot mij genomen, maar mijn klanten wensen nu eenmaal dat ik met Office werk.....) ;)
Dank bij voorbaat!
Apple heeft Office 2011 ook van Microsoft. Maar of een Apple nou echt veel beter is dan een Windows machine...
- Ray vd Velden
Ben ik ff blij met dit forum zo lekker algemeen....... :blink:
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41
Highlander schrijft:
Het is in ieder geval voorspelbaar :laugh:
Ben ik ff blij met dit forum zo lekker algemeen....... :blink:
Het is in ieder geval voorspelbaar :laugh:
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Roger B. schrijft:
Discussie?
neeee niet weeeeer die discussie
Discussie?
Defender110, Serie III Lightweight, Canon, Fujifilm, Apple, Klein, Buitenbeestjes
Schils schrijft:
Ja, dat Michiel Tom die windhoos door gewoon moet weggooien en een paar goeie Macs moet neerzetten! :P :P
Roger B. schrijft:
neeee niet weeeeer die discussie
Discussie?
Ja, dat Michiel Tom die windhoos door gewoon moet weggooien en een paar goeie Macs moet neerzetten! :P :P
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968