Hi,
Even een berichtje om te laten weten dat de auto weer thuis voor de deur staat. Vandaag met de trailer naar huis gebracht. Nu vakantiespullen overpakken naar de andere auto en dan weer op vakantie.
Over 3 a 4 weken gaan we de auto dan proberen weer te maken, misschien hebben we jullie hulp dat alsnog weer nodig :) We zullen dan in ieder geval nog even laten weten wat het was.
Tot nu bedankt voor alle support!
Edgar en Maaret
Gestrand in Denekamp... Laro rijd Weer!
-
edgar en maaret
Re:Gestrand in Denekamp... Weer thuis
Edgar & Maaret
Kyra, Fynn
Serie 3, 109 STAWAG
Kyra, Fynn
Serie 3, 109 STAWAG
In elk geval, een fijne voortzetting van jullie vakantie!
Groet
Marco
Groet
Marco
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
-
Bert Spronk
even lullige vraag rijdt ie gewoon op benzine of gas? slaat de kabel niet door tegen het blok ed , heb dit soort ongein ooit eens uit een v8 moeten werken en ben opzelfde wijze aan het zoeken geweest
Hoi Bert,
Hij reed op gas (en benzine deed het ook) tot hij in een keer ophield.
Welke kabel bedoel je die zou doorslaan? Alle kabels zijn andere/nieuwe voor geprobeerd trouwens dus onwaarschijnlijk.
Maar wat het wel is????
Hij reed op gas (en benzine deed het ook) tot hij in een keer ophield.
Welke kabel bedoel je die zou doorslaan? Alle kabels zijn andere/nieuwe voor geprobeerd trouwens dus onwaarschijnlijk.
Maar wat het wel is????
Freelander II
-
Bert Spronk
Hoi Marco, dit doet denken aan de kabel die op de bobine kabel zit en hier signaal voor de veiligheids klep van de lpg instalatie pakt als deze er niet of niet goed op zit ( zit gewoon op de bobine kabel geklemd) doet ie niets. bij de v8 kan het voorkomen dat de bobine kabel of bougie kabel tegen het blok doorslaat met ook dit resultaat. is er al een andere bobine geprobeerd ? deze hebben ook weleens kuren dat het lijkt of alles ok is maar de spanning toch te laag blijkt om de boel bij de verdeler en verder door werkend te krijgen.
Dit zijn wat puntjes die ik heb ervaren bij de oude v8 en waarbij ik me kan voorstellen dat dit bij de 6cilinder lijn ook zou kunnen gebeuren
Dit zijn wat puntjes die ik heb ervaren bij de oude v8 en waarbij ik me kan voorstellen dat dit bij de 6cilinder lijn ook zou kunnen gebeuren
Hoi Bert,
Zowel benzine als gas deed het niet meer. Andere bobine is ook geprobeerd, evenals de kabel tussen bobine en verdeler...
Ze zijn nu met slopel Astra op vakantie, maar daarna zullen we de oplossing horen!
Zowel benzine als gas deed het niet meer. Andere bobine is ook geprobeerd, evenals de kabel tussen bobine en verdeler...
Ze zijn nu met slopel Astra op vakantie, maar daarna zullen we de oplossing horen!
Freelander II
-
Roger B.
Bert Spronk schrijft:
dit heb ik eerder gehoord, maar vind ik toch wel de meest waardeloze manier om een motor-loopsignaal te creëren (een spoel wikkelen van het uiteinde van een draadje om de bobinekabel waarin dan door de wisselende vonkspanning in de bobinekabel, en het daarmee gepaard gaande magnetische veld een spanning opgewekt wordt die de LPG afsluiter open zet....
Hoi Marco, dit doet denken aan de kabel die op de bobine kabel zit en hier signaal voor de veiligheids klep van de lpg instalatie pakt als deze er niet of niet goed op zit ( zit gewoon op de bobine kabel geklemd) doet ie niets.
dit heb ik eerder gehoord, maar vind ik toch wel de meest waardeloze manier om een motor-loopsignaal te creëren (een spoel wikkelen van het uiteinde van een draadje om de bobinekabel waarin dan door de wisselende vonkspanning in de bobinekabel, en het daarmee gepaard gaande magnetische veld een spanning opgewekt wordt die de LPG afsluiter open zet....
gone
-
Bert Spronk
Eens Roger , maar het wordt zo vaak gedaan op de rr classic v8 ed, waarom geen idee zijn veel betere oplossingen maar ik ben geen lpg monteur ;)
-
edgar en maaret
Hoi Iedereen,
We zijn net terug uit zweden van een leuke vakantie (helaas zonder de landrover).
Thuis gekomen toch even proberen of die starten wil, en (gelukkig)starte die niet.
Voelt het toch een beetje goed dat we met de andere auto weg zijn gegaan.
Vandaag samen met mijn pa met een bak koffie erbij zitten prutsen.
Komt die met het brilliante idee ofdat de bougiekabels er wel in de juiste volgorde op de distributiekap zit. Dus klepppendeksel eraf gehaald en de inlaatklep van de eerste cilinder op tuimelen lichten gezet en ja hoor stond de rotor bij de verkeerde cilinder. Alle bougiekabels op de juiste plek geplaats en start en lopen :woohoo: Beetje jammer dat we daar drie en halve week terug niet aan hebben gedacht. Maar ik zou toch zweren dat de kabels er op de juiste volgorde stond, maar door twee dagen knutselen en 100 x de distibutie nalopen is het dus toch fout gegaan :blink: Voor iedereen die meegeholpen en gedacht heeft nogmaals bedankt en tot op het kampeerweekend (met Landrover) ;)
Groet Edgar, Maaret en de kinderen
We zijn net terug uit zweden van een leuke vakantie (helaas zonder de landrover).
Thuis gekomen toch even proberen of die starten wil, en (gelukkig)starte die niet.
Voelt het toch een beetje goed dat we met de andere auto weg zijn gegaan.
Vandaag samen met mijn pa met een bak koffie erbij zitten prutsen.
Komt die met het brilliante idee ofdat de bougiekabels er wel in de juiste volgorde op de distributiekap zit. Dus klepppendeksel eraf gehaald en de inlaatklep van de eerste cilinder op tuimelen lichten gezet en ja hoor stond de rotor bij de verkeerde cilinder. Alle bougiekabels op de juiste plek geplaats en start en lopen :woohoo: Beetje jammer dat we daar drie en halve week terug niet aan hebben gedacht. Maar ik zou toch zweren dat de kabels er op de juiste volgorde stond, maar door twee dagen knutselen en 100 x de distibutie nalopen is het dus toch fout gegaan :blink: Voor iedereen die meegeholpen en gedacht heeft nogmaals bedankt en tot op het kampeerweekend (met Landrover) ;)
Groet Edgar, Maaret en de kinderen
Edgar & Maaret
Kyra, Fynn
Serie 3, 109 STAWAG
Kyra, Fynn
Serie 3, 109 STAWAG
Re:Gestrand in Denekamp... Laro rijd Weer!
Goed om te horen dat hij het weer doet, volgende keer afplakband en een merkstift mee om te nummeren :side:
Groet Ron
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006