Hhelaaas geen succes....4 stuks condensator geprobeerd geen succes
W
Gestrand in Denekamp... Laro rijd Weer!
Re:Gestrand in Denekamp... Bedankt voor de hulp!
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Gestrand in Denekamp... Bedankt voor de hulp!
lijkt me dat dan niet alle 4 stuk waren, maar er een ander probleem is....
gone
-
edgar en maaret
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 08 Feb 2010, 10:29
Re:Gestrand in Denekamp... Helaas nog niet op pad
Hi,
Wie het weet mag het zeggen... We hebben zo een beetje alles geprobeerd met de onderdelen die we hier hebben, maar helaas geen succes. Contactpunten vervangen / opnieuw afgesteld, nieuwe bobine, andere condensator, kabels naar de bougies vervangen, contactpunten in de verdelerkap nog even 'schoongemaakt' met een schuurpapiertje en vast nog meer wat ik even niet weet.
Inmiddels is de boot naar Zweden verplaatst, hebben we een auto weten te regelen en is Edgar naar huis gereden om nieuwe onderdelen te halen en het daar nog een laatste keer mee te proberen. Morgen eind vd ochtend is hij terug en dan dus een poging daarmee gedaan worden en anders moeten we een auto trailer halen en helaas huiswaarts keren om dan denk ik maar met de andere auto op vakantie te gaan.
We blijven nog een beetje hoop houden en staan open voor tips. We krijgen dus stroom uit de bobine, geeft een zwakke vonk af, we horen en ruiken de brandstoftoevoer, dus die werkt ook, maar moter slaat niet aan....
Groeten,
Maaret
Wie het weet mag het zeggen... We hebben zo een beetje alles geprobeerd met de onderdelen die we hier hebben, maar helaas geen succes. Contactpunten vervangen / opnieuw afgesteld, nieuwe bobine, andere condensator, kabels naar de bougies vervangen, contactpunten in de verdelerkap nog even 'schoongemaakt' met een schuurpapiertje en vast nog meer wat ik even niet weet.
Inmiddels is de boot naar Zweden verplaatst, hebben we een auto weten te regelen en is Edgar naar huis gereden om nieuwe onderdelen te halen en het daar nog een laatste keer mee te proberen. Morgen eind vd ochtend is hij terug en dan dus een poging daarmee gedaan worden en anders moeten we een auto trailer halen en helaas huiswaarts keren om dan denk ik maar met de andere auto op vakantie te gaan.
We blijven nog een beetje hoop houden en staan open voor tips. We krijgen dus stroom uit de bobine, geeft een zwakke vonk af, we horen en ruiken de brandstoftoevoer, dus die werkt ook, maar moter slaat niet aan....
Groeten,
Maaret
Edgar & Maaret
Kyra, Fynn
Serie 3, 109 STAWAG
Kyra, Fynn
Serie 3, 109 STAWAG
Re:Gestrand in Denekamp... Helaas nog niet op pad
Hoi,
JA, de rest van de dag nog over zitten broeden, en met andere larofiel die ik toevallig vanmiddag weer tegenkwam over zitten praten.
Echt het enige dat we niet hebben gewisseld vanmorgen is de verdelerkap.....
Dus eigenlijk moet het die zijn....
Hoop ik , denk ik enz.....
Groet
Marco
JA, de rest van de dag nog over zitten broeden, en met andere larofiel die ik toevallig vanmiddag weer tegenkwam over zitten praten.
Echt het enige dat we niet hebben gewisseld vanmorgen is de verdelerkap.....
Dus eigenlijk moet het die zijn....
Hoop ik , denk ik enz.....
Groet
Marco
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Re:Gestrand in Denekamp... Helaas nog niet op pad
Ik broed me ook een ongeluk..... Verdeelkap zeker nog even proberen!
Verder controleren of de contactpuntjes correct zitten (heb je zeker weten de goede voor een 6 cil?)
En met het nieuwe spul alles 1 voor 1 testen!
Heel veel succes in ieder geval! (We bellen morgen nog wel ff)
Sven
Verder controleren of de contactpuntjes correct zitten (heb je zeker weten de goede voor een 6 cil?)
En met het nieuwe spul alles 1 voor 1 testen!
Heel veel succes in ieder geval! (We bellen morgen nog wel ff)
Sven
Re:Gestrand in Denekamp... Helaas nog niet op pad
Geeft de bobine kabel het zwakke vonkje of de bougie kabel? Heeft de rotor een weerstand er in zitten? Staat ontstekingstijdstip goed?
zo maar een paar hersen kronkels.
Hoop dat je het snel vind.
Groet Ron
zo maar een paar hersen kronkels.
Hoop dat je het snel vind.
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
-
edgar en maaret
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 08 Feb 2010, 10:29
Re:Gestrand in Denekamp... Helaas nog niet op pad
Hi,
Nogmaals dank voor het meedenken allemaal. Edgar heeft zojuist een nieuwe verdeelkap, nog twee nieuwe condensators, nieuwe puntjes en nieuwe draadjes (voor een evt. draadbreuk tussen de bobine-verdeler-bougies) meegenomen en is over een uurtje of twee weer hier. En dat wordt het weer trial & error..... We laten het jullie weten.
Maaret
Nogmaals dank voor het meedenken allemaal. Edgar heeft zojuist een nieuwe verdeelkap, nog twee nieuwe condensators, nieuwe puntjes en nieuwe draadjes (voor een evt. draadbreuk tussen de bobine-verdeler-bougies) meegenomen en is over een uurtje of twee weer hier. En dat wordt het weer trial & error..... We laten het jullie weten.
Maaret
Edgar & Maaret
Kyra, Fynn
Serie 3, 109 STAWAG
Kyra, Fynn
Serie 3, 109 STAWAG
Re:Gestrand in Denekamp... Helaas nog niet op pad
Hoi,
Begin (voor de grap ;) ) eens met alleen de verdeelkap wisselen?
Da's het enige (naast nieuwe condensatoren) dat we nog niet hadden geprobeerd
Succes en ik ben erg benieuwd!
Begin (voor de grap ;) ) eens met alleen de verdeelkap wisselen?
Da's het enige (naast nieuwe condensatoren) dat we nog niet hadden geprobeerd
Succes en ik ben erg benieuwd!
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
-
edgar en maaret
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 08 Feb 2010, 10:29
Re:Gestrand in Denekamp... Helaas nog niet op pad
Hoi iedereen,
Helaas nog geen goed nieuws, alles geprobeerd.
Enige wat overblijft is een nieuwe rotor, is het enige wat we nog niet vervangen hebben.
Alleen de enige die op dit moment beschiktbaar is ligt in scheveningen.
Wordt dus een ritje nederland door, want we willen vandaag uitsluitsel zodat we andere plannen kunnen maken. Wordt vervolgt.
Bedankt voor iedereen die mee denkt.
Groet Edgar
Helaas nog geen goed nieuws, alles geprobeerd.
Enige wat overblijft is een nieuwe rotor, is het enige wat we nog niet vervangen hebben.
Alleen de enige die op dit moment beschiktbaar is ligt in scheveningen.
Wordt dus een ritje nederland door, want we willen vandaag uitsluitsel zodat we andere plannen kunnen maken. Wordt vervolgt.
Bedankt voor iedereen die mee denkt.
Groet Edgar
Edgar & Maaret
Kyra, Fynn
Serie 3, 109 STAWAG
Kyra, Fynn
Serie 3, 109 STAWAG
Re:Gestrand in Denekamp... Helaas nog niet op pad
Rotor?
Ik help het jullie hopen uiteraard, maar daar hadden we er gisteren ook al 2 van geprobeerd toch?
Snap er steeds minder van eigenlijk.
Tenzij het echt iets heel anders is, en we gewoon op het verkeerde spoor zitten omdat in eerste instantie iedereen aan die condensator dacht.
:huh: :huh: :huh: :unsure:
Ik help het jullie hopen uiteraard, maar daar hadden we er gisteren ook al 2 van geprobeerd toch?
Snap er steeds minder van eigenlijk.
Tenzij het echt iets heel anders is, en we gewoon op het verkeerde spoor zitten omdat in eerste instantie iedereen aan die condensator dacht.
:huh: :huh: :huh: :unsure:
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten