Weer een Land Rover op de oprit

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Edward

Re:Weer een Land Rover op de oprit

Berichtdoor Edward » 20 Jul 2012, 00:10

Een oud model Panda 4x4 staat hier heel hoog op het verlanglijstje! Fantastich ding en geweldig leuk rijden!
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 20 Jul 2012, 00:14

Jullie bedoelen deze:

http://youtu.be/rmW56I6ye98

Mvg Jan

Ps: hoe krijg ik dat k*t$ filmpje nu als een plaatje in het bericht?
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 20 Jul 2012, 07:17

R1200C schrijft:
Landmarcs schrijft:
Edward schrijft:
Allemaal in Defenders is ook wel erg overdreven. Vorig jaar zijn er 50.000 Defenders verkocht tegen 570.000 Hi-Luxen. :P

Hier, dwz in de Catalaanse Pyreneeën, zie ik echt nauwelijks Hi-Luxen en wel opvallend veel Tdi, TD5 en Puma Defenders (meest wit overigens). Dat je de verschillende generaties doorelkaar ziet geeft mij een "bewijs" voor een stabilere markt (om welke reden dan ook).

Saluts MarcS

Dat is niet zo vreemd. Zodra je ergens zelf in rijdt, zoiets wilt gaan kopen of als het je stevige interesse heeft vallen ze veel meer op. Elke Land Rover die langs komt zie je. Voordat wij Ons Marie hadden vielen de freebees en de discos ons niet eens op, nu zien we ze om de haverklap voorbij komen. Echt niet dat er sinds een paar jaar zoveel meer worden verkocht...

Hmmm .....

Ik heb echt geen modder in mijn ogen (wel wat stof), en weet dus echt wel wat er hier rijdt.
De oud Nissan Patrol die in de latere 80er jaren opkwam alhier is al weer redelijk van het toneel verdwenen (en ziet er vaak wat afgeleefd )en roestig) uit.
De nog oudere Santana doet het beter (maar wordt langzaamaan ook zeldzamer), en de Defender is echt nr 1 hier.
(De oude Santana Forward-Cab zoals je die vroeger als "muilezel" - soms met wel 4 meter hoog hooi - in de Picos de Europa zag heb ik hier niet gezien.)

De parkwacht reed een kleinere Nissan, maar was zeer ontevreden: van alles viel eraf en de terrein-capaciteiten waren niet naar wens. Catalonië had een deal met Nissan gemaakt en nu was het crisis (in twee opzichten). Ze hadden 1 Defender en die kwam tenminste overal door (en kon in low ook echt "low" - dus veilig steen voor steen - afdalen).

O ja, ook wel één HiLux, één LandCruiser en één TaTa !!! gezien.
(En, waar ik hard om moest lachen: een duitse 4x4 MAN wohnmobil op een luxe camping - vergeten kiekje te maken - je kan hier op de mooiste plekken zonder camping komen met zo'n verhuiswagen, en alle comfort heb je bij je - zo lijkt mij - als je dan toch naar een camping gaat neem dan een Hymermobil of 'n Pözzl.)

Saluts MarcS

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 20 Jul 2012, 20:01

Landmarcs schrijft:

De parkwacht reed een kleinere Nissan, maar was zeer ontevreden: van alles viel eraf en de terrein-capaciteiten waren niet naar wens. Catalonië had een deal met Nissan gemaakt en nu was het crisis (in twee opzichten). Ze hadden 1 Defender en die kwam tenminste overal door (en kon in low ook echt "low" - dus veilig steen voor steen - afdalen).

Ze zullen daar wel meer off-road gaan. Ik vind het altijd apart dat de politie rond Amsterdam rond rijdt in Mercedes G-klasse. Waar gaan die off-road? Het Vondelpark? :laugh:

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 20 Jul 2012, 20:11

als je bekijkt hoe vaak daar een explosief ontploft snap ik de keuze om tank te rijden wel
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 20 Jul 2012, 20:35

Thomas Td5 schrijft:
Landmarcs schrijft:

Ze zullen daar wel meer off-road gaan. Ik vind het altijd apart dat de politie rond Amsterdam rond rijdt in Mercedes G-klasse. Waar gaan die off-road? Het Vondelpark? :laugh:

Een 4x4 rij je niet alleen om off road te spelen. Het zal de beleef-wereld van sommigen hier te buiten gaan, maar je kunt ook werken met een auto. :blink: :blink:

In geval van de politie zal dat een (paarden)trailer trekken zijn, gestrande wagen weg slepen, dingen wegduwen en ga zo maar door. Genoeg situaties waar een 4x4 nut heeft. :S :S
Edward van Vugt

Ray vd Velden

Berichtdoor Ray vd Velden » 20 Jul 2012, 21:41

Edward schrijft:
Thomas Td5 schrijft:
Landmarcs schrijft:

Een 4x4 rij je niet alleen om off road te spelen. Het zal de beleef-wereld van sommigen hier te buiten gaan, maar je kunt ook werken met een auto. :blink: :blink:

In geval van de politie zal dat een (paarden)trailer trekken zijn, gestrande wagen weg slepen, dingen wegduwen en ga zo maar door. Genoeg situaties waar een 4x4 nut heeft. :S :S

Gelukkig zijn er mensen die gewoon nadenken voordat ze wat tikken,
dat vind ik dan van Thomas weer ff tegen vallen. :S :P
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 20 Jul 2012, 22:31

Edward schrijft:

Ik zeg niet geen nut. Maar hier buiten de stad in de polder moet de politie het doen met een paar Golfjes en een Transporter. Leuk, maar hier moeten ze soms echt het weiland in voor hun werk. Waarom krijgen ze hier dan ook geen 4x4?

Edward

Berichtdoor Edward » 20 Jul 2012, 22:36

Thomas Td5 schrijft:
Edward schrijft:

Ik zeg niet geen nut. Maar hier buiten de stad in de polder moet de politie het doen met een paar Golfjes en een Transporter. Leuk, maar hier moeten ze soms echt het weiland in voor hun werk. Waarom krijgen ze hier dan ook geen 4x4?

Dat bepaald een korps zelf.... :blink:
Edward van Vugt

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 20 Jul 2012, 22:46

omdat ze met hun budget voor voertuigen 5 golfjes/transporters kunnen betalen of 2 g-series........
gone

Terug naar “Kroeg”