Op de valreep

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Landmarcs

Op de valreep

Berichtdoor Landmarcs » 30 Dec 2024, 15:13

Dag Allemaal,

Ja, Ja, wie dit leest is waarschijnlijk een frequente LRCH-forum-bezoeker, en dus geen echt nieuws.

Het LRCH-forum-bestuur wil het forum sluiten omdat ... eigenlijk is de reden onduidelijk.  Genoemd wordt: de kosten-afweging, het gedoe voor een up-date, de beperkte impact.   Wat het nu precies is is onduidelijk.   Duidelijk is wel dat ook in deze laatste maanden nog steeds allerlei mensen hun weg naar het LRCH-forum vinden, deels zijn het eendagsvliegen, deels echte LandRover-liefhebbers die het forum vinden op grond van de nuttige inhoud.

Het, in mijn ogen, trieste is dat er voor de (meeste) praktische hobbels een oplossing bestaat.   Er is een externe partij die het forum zou kunnen en willen huisvesten, het betreft de huisvester van het LaRoprik-forum.   De enige reden waarom deze externe partij geen "vijandige" overname - je zou kunnen zeggen "coup" - wil plegen is dat hij de LRCH niet tegen de haren in wil strijken.

Ik weet niet wat er in het bestuur speelt of leeft, misschien lezen ze het forum nooit, misschien is dat wel de reden van het afstoten.   Ik zou denken dat als het bestuur wel op het forum komt dat ze wellicht enige duidelijkheid hadden kunnen geven, we moeten het nu doen met de boodschappen van onze zeer gewaardeerde moderator.

Anyway, ik zond gister, op de valreep, toch nog een laatste beroep op het bestuur.   Een weet wat je doet, een forum afsluiten is een grote stap, en weet dat er een oplossing bestaat voor veel van de her en der genoemde voor de LRCH levende forum-poblemen.
Best LRCH-bestuur,

Ik lees nu op het LRCH-forum:
"De laatste dagen van het Forum zijn ingegaan, samen hebben we er door de jaren heen iets moois van gemaakt, toch heel jammer dat we nu afscheid moeten nemen van het ons zo vertrouwde forum. In de afgelopen jaren is de aanwas van nieuwe leden alleen maar gedaald, maar ook de bestaande leden blijken steeds minder actief te zijn. Op dit moment hebben we nog een handjevol trouwe leden, die ik wil bedanken voor hun tomeloze inzet, die bijna elke hulpvraag oppakken, alles uitzoeken en vervolgens hun bevindingen publiceren. De een filosofisch en de ander onverbloemd, ja dit brengt een forum tot leven!

Gezien bovenstaande , maar ook de ouderdom van de software en de kosten die hier tegenover staan, heeft het bestuur enige tijd geleden besloten het forum op te heffen. Niet leuk maar wel begrijpelijk. Jarenlang heb ik als moderator/beheerder er toch menig uurtje per week aan besteed om het forum te ontdoen van reclame en het voorkomen dat hier een tweede marktplaats ontstond, want de aloude slogan was: Van leden voor leden. Mocht je nog wat technische info nodig hebben, download nog even relevante informatie van de Kennisbank."

Ik zou jullie willen vragen om op de valreep deze grote stap nog even uit te stellen.
Er is een externe partij - diegene die het inmiddels al jaren bestaande LaRoprik-forum huisvest - die open staat om het oude LRCH-forum te huisvesten.
Aangenomen dat dit net zo als het LaRoprik forum gaat zou er dan een archief-gedeelte kunnen ontstaan, het nu nog toegankelijke LRCH-forum als statisch archief, en daarnaast een actief forum.
Ik heb geen idee of jullie als bestuur op de hoogte zijn (hetzij door het lezen van berichten op het forum, berichten waarin naar deze oplossing wordt ghint, danwel via de moderator) van een dergelijke mogelijkheid.
Mijns inziens is een forum wellicht niet het meest moderne portaal, maar het is wel een duurzaam portaal, een plek waar iedereen antwoord krijgt en ook een plek waar je de eerdere antwoorden duurzaam terug vinden kan. Nog steeds, ook al staat de klok op 2 voor 12, komen er nog steeds vragen, en ook nog steeds antwoorden.
Dus ... mijn nadrukkelijke vraag: Neem de sluiting van het Forum in heroverweging, en is het forum voor de vereniging een financiële of organisatorische last wend je dan tot de partij achter de LaRoprik.

Met vriendelijke groet,

MarcS (inmiddels 25jaar en 5 dagen LandRover-rijder/eigenaar)

Natuurlijk ondertekende ik mijn "op de valreep" met mijn volledige naam, hier kennen jullie mij als MarcS daar houd ik het maar bij.

Ik kreeg in ieder geval niet per omgaande antwoord, of ik daar nog enige hoop uit moet putten ?

Wat ons bij uitblijven van een positief antwoord, of bij helemaal geen antwoord, en alleen een "website onvindbaar" rest is overstappen naar de LaRoprik.   Een forum met eenzelfde phpBB structuur, een ander kleurtje, en zo hier en daar een knop op een andere plek, maar verder niet wezenlijk anders, en een forum waar nog maar onlangs weer geinvesteerd is in een up-date, dus zonder de intentie om binnenkort het licht uit te doen.

Groeten, en al het beste in 2025, hopelijk tot "ziens" hier, of anders daar.

MarcS
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 31 Dec 2024, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.

RaRo74

Re: Op de valreep

Berichtdoor RaRo74 » 30 Dec 2024, 17:57

Goed initiatief Marc!

Hopelijk komt er snel een positieve reactie en al is het alleen maar om de opgebouwde database veilig te stellen.
Kwestie van de data overpompen naar WeTransfer of iets soortgelijks en hier de downloadlink plaatsen. Daar kan dan iedereen zijn voordeel mee doen of zelfs een plekje geven op een nieuw forum.

Dus mocht iemand het bestuur kennen, stuur ze nog even een link door van dit topic :D
RaRo74
Het is een blauwe.............
Afbeelding

Sylvester23

Berichtdoor Sylvester23 » 31 Dec 2024, 10:13

Strakke actie Marc, ik hoop, met vele met mij, dat het helpt. Zo niet, tot ziens op het Laroprik forum.
In ieder geval voor iedereen vast de beste wensen voor een perfect ( Land Rover ) 2025.
Groet Sylvester. Wiens vechtgenote sinds 1972 Land Rover rijdt.

RaRo74

Berichtdoor RaRo74 » 31 Dec 2024, 14:02

Voor de zekerheid heb ik maar voor mezelf een kopie gemaakt van het volledig forum :lol:

2.52 GB totaal dus dat valt mee.

Net even getest en het browsen door het forum werkt perfect zoals gewend maar dan alleen geheel offline.
RaRo74
Het is een blauwe.............
Afbeelding

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 31 Dec 2024, 19:57

Sylvester23 schreef:Strakke actie Marc, ik hoop, met vele met mij, dat het helpt. Zo niet, tot ziens op het Laroprik forum.
In ieder geval voor iedereen vast de beste wensen voor een perfect ( Land Rover ) 2025.
Groet Sylvester. Wiens vechtgenote sinds 1972 Land Rover rijdt.

Sylvester en wederhelft,

D'r zullen er niet zoveel zijn die die 52 jaar (sinds 1972) kunnen evenaren.
Mijn (eerste / meerij) LandRover-ervaring gaat in ieder geval terug tot 1976.

Jammergenoeg was ik niet bevriend met een of meer van de Dick Bruna-kinderen, anders had ik denkelijk die 1972 wel verbeterd (een goede vriendin kende dit plezier wel).

In ieder geval tot ziens op het Laroprik-forum.

Groeten MarcS

PS   Wellicht kan zo hier en daar een oud-jaar-verveelde nog een berichtje aan het LRCH-bestuur sturen, op de LRCH-website staat een contact-formulier.   Ze hoeven niet veel anders te doen als het vrijgeven van de forum-info .... info die kennelijk sowieso al eenvoudig kopieerbaar is.
PS2  Het is natuurlijk waar dat zo'n 30% van de berichten door maar 3 forum-leden geschreven werden, zoiets lijkt een moordend argument.   Kijk je dan naar de resterende 70% dan gaat het om een enorme veelheid van forum-leden, de meest actieve bezoekers halen nog enkele procenten, voor 100den geldt dat hun bijdragen ergens achter de komma zitten .... echter, iedere bijdrage is op zich zelf even waardevol, hetzij als vraag dan wel als antwoord, zonder vraag geen antwoord en zonder vraag en antwoord geen leerproces.

Edward

Berichtdoor Edward » 31 Dec 2024, 21:18

Kom in de buurt. In '75 reed ik voor het eerst Serie. (kon op de trekker nie bij de koppeling, LaRo paste wel.) Op het weiland met een hooiwagen erachter maar toch. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 31 Dec 2024, 23:31

Edward schreef:Kom in de buurt. In '75 reed ik voor het eerst Serie. (kon op de trekker nie bij de koppeling, LaRo paste wel.) Op het weiland met een hooiwagen erachter maar toch. :lol: :lol:

Fact check  :?: :idea:
Dan was je nog geen 5 (aangenomen dat mijn notitie "dec 1970" klopt).
Wellicht kon je bij die trekker wel bij de koppeling maar niet tegelijk bij het stuur.

In de 70-er jaren eenvoudig: een LandRover was een Series (een 101FC was toen vrijwel uitsluitend een legervoertuig).

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 01 Jan 2025, 16:43

Klopt. Vanaf 5 jaar "mochten" wij op de trekker rijden thuis. Wij hadden alle land aan huis en kwamen zelden op de openbare weg.

Op de Fendt 102 en 103 paste ik al wel. Maar toen stond er een leending van het mechanisatiebedrijf zonder vloeistofkoppeling en daar kon ik toen niks mee. Gelukkig kon de 88 vd jager voor de hooikar en kon ik toch rijden terwijl de rest de wagen laadde met hooibalen. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 02 Jan 2025, 12:00

Landmarcs schreef:PS   Wellicht kan zo hier en daar een oud-jaar-verveelde nog een berichtje aan het LRCH-bestuur sturen, op de LRCH-website staat een contact-formulier.  

een oudjaar verveelde steekt vinger op ;-)
Afbeelding

Barwaut

Berichtdoor Barwaut » 02 Jan 2025, 13:23

Volledig mee eens.

Een forum is noodzaak voor een vereniging vind ik.
Al die gedeelde kennis....
Voorheen Series III en Freelander2, nu weer een 1982 Series III 109 Station Wagon en een FR2 benzine, auto.

Terug naar “Kroeg”