Op de valreep

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
RaRo74

Re: Op de valreep

Berichtdoor RaRo74 » 02 Jan 2025, 16:52

Hostingkosten en overzetten naar een modern forumjasje valt toch wel mee qua kosten?
Met 2500 leden á 95 euro aan lidmaatschapsgelden is dat toch wel te budgetteren?

Dit lees ik trouwens op https://www.lrch.nl/nieuws/einde-lrch-forum-in-zicht/

Om de gigantische berg aan opgestapelde technische informatie uit de loop der jaren nog altijd beschikbaar te houden, zijn we uiteraard wel bezig met de mogelijkheden te onderzoeken hóe we de huidige technische informatie op een eenvoudige manier nog altijd beschikbaar kunnen stellen aan onze leden binnen onze eigen website.

Dat is eenvoudig te realiseren maar omdat nu gelijk af te schermen :shock: :?:
RaRo74
Het is een blauwe.............
Afbeelding

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 02 Jan 2025, 20:48

RaRo74 schreef:Hostingkosten en overzetten naar een modern forumjasje valt toch wel mee qua kosten?
Met 2500 leden á 95 euro aan lidmaatschapsgelden is dat toch wel te budgetteren?

Dit lees ik trouwens op https://www.lrch.nl/nieuws/einde-lrch-forum-in-zicht/

Om de gigantische berg aan opgestapelde technische informatie uit de loop der jaren nog altijd beschikbaar te houden, zijn we uiteraard wel bezig met de mogelijkheden te onderzoeken hóe we de huidige technische informatie op een eenvoudige manier nog altijd beschikbaar kunnen stellen aan onze leden binnen onze eigen website.

Dat is eenvoudig te realiseren maar omdat nu gelijk af te schermen :shock: :?:

Hoewel ik in deze slechts een van die wal-stuurlui ben kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de kosten om een forum te huisvesten niet al te groot hoeven te zijn.   Je zou toch denken dat je daar ook nog wel een weldoener bij kan vinden, bijv. iemand die zijn (grote) geld verdient met ict-dingen, en die toch al een beetje van dat (grote) geld uitgeeft aan LandRovers ??

De door allerlei LandRover-liefhebbers onverplicht en onbetaald beschikbaar gestelde informatie achter een "verenigingsmuur" te willen wegmoffelen is natuurlijk de dood in de pot.   Mij lijkt zoiets een aansporing om genoeg kopieën achter de hand te houden, en eventueel "vijandig" te openbaren.

Groeten MarcS

dyngo

Berichtdoor dyngo » 02 Jan 2025, 21:36

Doet een beetje denken aan de redenering dat merkenclubs iets van vroeger is.
Ooit opgezet om mensen met gelijke interesse bijeen te brengen, onderdelen en kennis uit te wisselen.
Nu vind je alles op you-tube, instagram en weet-ik-veel, dus nemen de ledenaantallen af.
Jongeren zijn ook nog weinig geïnteresseerd in oude techniek, auto is een simpel vervoermiddel en 'that's it'.
Je kunt de merkenclubs nu opheffen of nog wat voortmodderen, alles aflopende zaak. :o

Edward

Berichtdoor Edward » 02 Jan 2025, 21:40

Het ledental vd LRCH geeft je ongelijk aan. Voorlopig dan.

Het geld is ook niet het probleem want er wordt wezenlijk geld verbrand op niks. Daar mag je niks van zeggen want dan wordt je de club uitgetrapt.

De oude garde kent het verhaal vast wel. Maar hoewel ik begrijp dat jet aantal leden hier beperkt is begrijp ik de argumenten van de meerwaarde van het forum voor de club ook wel.

Maar eerlijk: het kan mij niet boeien wat ze doen. Als we hier niet meer kunnen delen en af en toe zelfs helpen dan doen we dat elders. :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 02 Jan 2025, 22:06

Edward schreef:Het ledental vd LRCH geeft je ongelijk aan. Voorlopig dan.

Het geld is ook niet het probleem want er wordt wezenlijk geld verbrand op niks. Daar mag je niks van zeggen want dan wordt je de club uitgetrapt.

De oude garde kent het verhaal vast wel. Maar hoewel ik begrijp dat het aantal leden hier beperkt is begrijp ik de argumenten van de meerwaarde van het forum voor de club ook wel.

Maar eerlijk: het kan mij niet boeien wat ze doen. Als we hier niet meer kunnen delen en af en toe zelfs helpen dan doen we dat elders. :roll:

Tja, als je als merken-club meent dat het forum gezien de leden<>niet-leden verhoudingen binnen dat forum weinig rendement voor de vereniging geeft, en tegelijkertijd weet dat het wel het merk waar je voor staat vooruit helpt .... dan zou je kunnen kiezen om zo'n forum te behouden - immers goed voor het merk - of kiest ervoor het forum te verzelfstandigen/uit te besteden om niet (bijv. omdat je het als vereniging niet verder wilt subsidiëren), bij dat uitbesteden kan je altijd nog een "linkje" naar de moeder-vereniging proberen te behouden: naamsbekendheid is de beste bekendheid.
Echter, de basis-gedachte dat de verhouding leden<>niet-leden maatgevend is is mijns inziens fout.   Het forum is een uithangbord, een klein aantal verschillende actieve forum-deelnemers delen hun kennis (vrijwillig, onbetaald, onbaatzuchtig), de gelegenheidsbezoeker is waarschijnlijk (nog) geen lid maar vond wel het LRCH-forum ... krijgt zo'n gelegenheidsbezoeker een nuttig antwoord en een warm club-gevoel, dan wordt ie wellicht lid: je vangt nu eenmaal meer met honing dan met azijn.

Over verenigingskeuzen kan ik in dit geval niet oordelen, ik ken de vereniging en de overwegingen onvoldoende ... maar ik krijg hier toch een "Kip met de gouden eieren" gevoel, zelfs al zijn het hier waarschijnlijk geen eieren maar kruimels. De korte termijn winst blijkt in de praktijk eigenlijk nooit lonend, korte termijn winst is hoogstens interessant als je het geen probleem vindt om een slagveld met ruïnes achter te laten.

Groeten MarcS

Terug naar “Kroeg”