Edward schreef:Het ledental vd LRCH geeft je ongelijk aan. Voorlopig dan.
Het geld is ook niet het probleem want er wordt wezenlijk geld verbrand op niks. Daar mag je niks van zeggen want dan wordt je de club uitgetrapt.
De oude garde kent het verhaal vast wel. Maar hoewel ik begrijp dat het aantal leden hier beperkt is begrijp ik de argumenten van de meerwaarde van het forum voor de club ook wel.
Maar eerlijk: het kan mij niet boeien wat ze doen. Als we hier niet meer kunnen delen en af en toe zelfs helpen dan doen we dat elders.

Tja, als je als merken-club meent dat het forum gezien de leden<>niet-leden verhoudingen binnen dat forum weinig rendement voor de vereniging geeft, en tegelijkertijd weet dat het wel het merk waar je voor staat vooruit helpt .... dan zou je kunnen kiezen om zo'n forum te behouden - immers goed voor het merk - of kiest ervoor het forum te verzelfstandigen/uit te besteden om niet (bijv. omdat je het als vereniging niet verder wilt subsidiëren), bij dat uitbesteden kan je altijd nog een "linkje" naar de moeder-vereniging proberen te behouden: naamsbekendheid is de beste bekendheid.
Echter, de basis-gedachte dat de verhouding leden<>niet-leden maatgevend is is mijns inziens fout. Het forum is een uithangbord, een klein aantal verschillende actieve forum-deelnemers delen hun kennis (vrijwillig, onbetaald, onbaatzuchtig), de gelegenheidsbezoeker is waarschijnlijk (nog) geen lid maar vond wel het LRCH-forum ... krijgt zo'n gelegenheidsbezoeker een nuttig antwoord en een warm club-gevoel, dan wordt ie wellicht lid: je vangt nu eenmaal meer met honing dan met azijn.
Over verenigingskeuzen kan ik in dit geval niet oordelen, ik ken de vereniging en de overwegingen onvoldoende ... maar ik krijg hier toch een "Kip met de gouden eieren" gevoel, zelfs al zijn het hier waarschijnlijk geen eieren maar kruimels. De korte termijn winst blijkt in de praktijk eigenlijk nooit lonend, korte termijn winst is hoogstens interessant als je het geen probleem vindt om een slagveld met ruïnes achter te laten.
Groeten MarcS