Einde van een tijdperk

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
dyngo

Einde van een tijdperk

Berichtdoor dyngo » 23 Jun 2024, 22:04

Kom je met één van de mooiste ontwerpen ooit op de british car jumble in Waalwijk.
Top ontwerp naast .. wat is dit voor bol ..
Einde van een tijperk :(
Bijlagen
IMG_6481(1).jpg

Landmarcs

Re: Einde van een tijdperk

Berichtdoor Landmarcs » 23 Jun 2024, 22:37

dyngo schreef:Kom je met één van de mooiste ontwerpen ooit op de british car jumble in Waalwijk.
Top ontwerp naast .. wat is dit voor bol ..
Einde van een tijperk :(

Ach .... die oude Defenders verdedigen nog vele jaren lang het (s)t(r)ijdperk.

En als ik dan ooit nog eens veel te veel geld te verbranden heb ... dan wordt het wellicht een INEOS Grenadier (ook al vind ik die Grenadine toch vooral een opgepimpte neppert).

Groeten MarcS

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 25 Jun 2024, 09:50

Overigens over die vele jaren.

Toen een goede vriend, die ik aan een LandRover had geholpen, overleed zei een andere LandRover-vriend:
  "Dat zie je wel vaker, dat de LandRover zijn baas overleeft.".

Het "tijdperk" eindigt denkelijk pas wanneer er geen mensen zijn zoals wij, mensen die de ongemakken en/of eigenaardigheden van een LandRover voor lief nemen (of zelfs waarderen als "karakter").
't Uitsterven loopt denkelijk aardig op met de generatie die zo jong is dat ze series als "Bij luipaard op schoot" niet gezien hebben (of hadden kunnen zien).   Een zekere "nabrander" gaven natuurlijk de Defensie-LaRo's maar lang niet iedereen heeft goede herinneringen aan de "Defensie-tijd".

Groeten MarcS

dyngo

Berichtdoor dyngo » 25 Jun 2024, 22:20

Ach ja, ik leef nog in een andere eeuw.
Rijdt altijd in Range Rover, weet dus niet hoe moderne autos zijn ..
Boodschappen doen of ik op vacantie ben op 8 km van huis.
Alleen franse spulletjes, direkt van (franse) producent naar de klant, dat is Belgique.
En nu met passend weer !
Bijlagen
IMG_6431.JPG
IMG_6432.JPG

Edward

Berichtdoor Edward » 25 Jun 2024, 22:41

Wat een gezeur allemaal. Klant van me heeft in z'n door mij ingerichte "mancave" een RRC, classic Defender 90, 110 staan. Allemaal V8, allemaal bouwjaar 2023. Origineel Land Rover ok nog. Staat nog wel meer maar da's voor hier nie relevant nie.

Hij heeft ook een 130 Td5 NL spec. Die is niet nieuw maar wel beter dan nieuw. Na restauratie zeker 200 km gereden. :roll: :roll:

En dan nog een stuk of 30 Series en een tiental 101's. Alles gerestaureerd naar origineel. Al geloof ik niet dat ze vroeger zo spastisch deden over origineel en zeker niet zoveel tijd aan het lakwerk besteden.....

Dus als het er over gaat wie of wat langer meegaat? Da's een uitgemaakte zaak. :lol: :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 15 Jul 2024, 10:44

Edward schreef:Wat een gezeur allemaal.
.... wie of wat langer meegaat?   ... .

Voor wie nog twijfelt, rijdt even door naar de Spaanse kant van de Pyreneeën.
Daar rijden nog genoeg Defenders.   Ga je bijv. naar het wat toeristische dorpje Espot dan heb je daar witte LandRover-taxi's naar keuze: 300Tdi, Td5 of "Puma".   Het kost wat maar ze rijden je naar waar je wilt, ook het Nationale Park in (daar mag je dus als gewone toerist niet rijden, ook niet met een Defender).

Groeten MarcS

PS   Wat me opviel was dat er dit jaar een opvallend aantal taxi's op Nokian Outpost AT banden stond.  In het verleden was het meer een ratjetoe van alles wat (en toentertijd zag ik ook veel banden obscure bandenbakkers).
PS2 Wat ook opvalt:  Deze LandRover taxi's rijden op ondergeschikte details na standaard rond. Dus zonder de modificaties die "wij" in ons platte geasfalteerde landje zo nodig vinden — een Defender zo uit de folder doet het dus meestentijds al meer dan goed genoeg. (Bedenk dat de jongste 300Tdi zo'n 25 jaar oud is, en de jongste Td5 toch ook al 17 jaar rondrijdt.)

RaRo74

Berichtdoor RaRo74 » 15 Jul 2024, 19:39

Nog Range Rover Classics daar gezien?

Ook in Portugal beginnen de ooit populaire 2-deurs zeldzaam te worden.
RaRo74
Het is een blauwe.............
Afbeelding

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 15 Jul 2024, 20:46

RaRo74 schreef:Nog Range Rover Classics daar gezien?

Ook in Portugal beginnen de ooit populaire 2-deurs zeldzaam te worden.

Er was ook minstens één klassieke 2 deurs RangeRover, maar je ziet beslist meer Defenders.

Groeten MarcS

RaRo74

Berichtdoor RaRo74 » 17 Jul 2024, 08:33

Ja ze worden zeldzaam :D
RaRo74
Het is een blauwe.............
Afbeelding

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 17 Jul 2024, 09:53

RaRo74 schreef:Ja ze worden zeldzaam

Ik denk dat de klassieke RangeRover in Spanje sowieso redelijk zeldzaam was.
De Spaanse LandRovers - dus om te beginnen de Santana's - waren lang gewoon waarvoor ze altijd al bedoeld waren: voor het "echte" gebruik.
De Spaanse dorpjes lijken op de LandRover - nu dus de Defender - gebouwd; straatjes zijn zo smal dat je de breedte van de auto heel goed moet kennen - je wilt geen glanzende uitbollende carrosserie.
Inmiddels zie je in het relatief rijke Catalunya meer en meer glanzende bolle 4x4's, maar die zie je slechts heel zelden buiten het asfalt.

Groeten MarcS

PS   Misschien een hoopgevend voorbeeld.  Na het uitdoven van de Spaanse Santana's zag je in Spanje allerlei opvolgers voor de ooit alom aanwezige LandRover.  In een kort intermezzo waarin de Britse LandRovers ten opzichte van de oude Santana's eerder een stap terug waren zag je de "andere" 4x4's opbloeien.  Die "anderen" bevielen kennelijk niet want zodra de Defender een adequaat alternatief vormde (dus vanaf de Tdi) zag je weer meer en meer Defenders ... en de meeste daarvan rijden nog steeds.

Terug naar “Kroeg”