Deurkaarten

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Roverstein

Deurkaarten

Berichtdoor Roverstein » 12 Feb 2024, 16:13

Beste allemaal,

Van mijn 90 zijn alle 3 de deurkaarten nodig aan vervanging toe. Wat is het beste adres voor een goede deurkaart, voor een goede prijs?

Ik ben benieuwd!

OttoVink

Re: Deurkaarten

Berichtdoor OttoVink » 13 Feb 2024, 16:36

Lr parts,Liverpool. originele zijn zo'n 100 pond duurder dan plastic aftermarket (rond de 70,- pond).
Wat ze in NL kosten weet ik niet, kon je wel eens van schrikken. Netjes monteren van de prullige aftermarket zijportierkaarten is niet te doen tenzij je het enige malen gedaan (en verprutst) hebt. (been there)
Overigens is de oude repareren en bekleden ook een optie.

Edward

Berichtdoor Edward » 13 Feb 2024, 18:26

Eens, tenzij de oude echt kapot zijn gewoon de originele herstellen en bekleden. Meestal zijn zowat alle bevestigingspunten afgebroken door de jaren omdat de klikdingen liever in de deur blijven dan aan het paneel maar met een goede lijm (ik gebruik epoxy) is dat zo gefixt.

Opnieuw bekleden met skai kan een handige dhz'er thuis en anders vraagt een professionele stofferder er meestal niet veel voor aangzien ze dat niet veel tijd kost.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

OttoVink

Berichtdoor OttoVink » 14 Feb 2024, 12:56

Die afgebroken bevestigingen voor de "klikdingen" kun je oplossen door een heel kort houtschroefje met verzonken kop in de kaart te draaien ter vervanging. schroefjes evt.inkorten en kaart voorboren met miniscuul boortje.

Terug naar “Kroeg”