RaRo74 schreef:.... Tesla ook met (huis)dieren is test in vorm van een pluche exemplaren en ooit levende.
Nu moet een dier in kwestie wel erg doof of afgeleid zijn wil deze een EV niet al op een grote afstand aan horen komen.
Tja, pluche en ooit levende (huis)dieren zullen beslist doof zijn, het oudere zusje van onze kat was dat (bij leven) zeker niet.
In de wat latere avond van 27-12-2017 was het goed donker, en denkelijk vooral van belang: er stond een stevige wind.
Ik denk dat het windgedruis het rolgeluid overstemde of minstens maskeerde.
Ons tamelijk slimme kat-beest wist heel goed dat ie auto's niet moest vertrouwen, ik had 'm daarop afgericht*. Zelfs als wij aan "onze" kant (dus ook zijn thuiskant) van de straat stonden, en de kat aan de overkant, sprong ie over het hek in de tuin aan de overkant als er een auto aankwam (en dat terwijl dat een tuin is met een hond). Verder kon ik naar deze kat fluiten ... en als ie binnen gehoorafstand was (en dat was ruim verder als de zichtafstand alhier) dan kwam ie, dus doof was ie beslist niet. (Ik weet het, je kan naar iedere kat fluiten, de meeste katten zijn Oost-Indisch-doof.)
* In tegenstelling tot het wijdverbreide volksgeloof is het heel goed mogelijk om een kat van alles te leren. Lastig is dat het vooral de kat is die kiest wat ie wil leren, maar je komt een eind. De platgereden kat wist - voor zijn ongelukkig einde - dat ie voorzichtig met z'n nageltjes moest zijn maar dat vergat ie soms. Z'n jongere zusje weet dat bloot vel en nagels niet samen gaan, hij weet zich zelfs zo te beheersen dat ie op zachte voetjes over takken loopt (en in ruil dus heel precies gedoseerd van tak naar tak springt). Een lastige bijkomstigheid is dat ie zo voorzichtig is dat ie de Bosmuizen levend naar binnen brengt (die wij dan moeten vangen om ze daarna naar het bos te brengen).
Samenvattend: Voor de kat (en andere al dan niet wilde dieren) zou het waarschijnlijk goed zijn als er meer Tesla's waren.
De Tesla heeft ook al het voordeel dat ie geen radiator-grill heeft waarin dode vogeltjes blijven hangen.
Het participerend onderzoek naar de botsvriendelijkheid met fietsers laat ik graag aan anderen over.
Ik heb al genoeg - tegen wil en dank - aan dergelijk participerend onderzoek gedaan.
Groeten MarcS