Beste, mijn zoon heeft ook een 88 gekocht als restauratie project wat we samen gaan aanpakken.
Nu willen we veel onderdelen uit Engeland kopen maar hoe zit het nu precies met de invoerrechten en BTW?
Bij Paddock zie ik staan incl VAT ( bestemming staat op NL) en heb er al veel over gelzen dus ken al die berekeningen wel.
Maar de prijs incl VAT is dat incl BTW voor in NL ? of is dat de engelse VAT ?
Bij Cradock is het ex VAT en dan betaal je de BTW aan de transport onderneming ?
Weet iemand hoe dat zit ?
Simpel gezegd, ik koop bij Paddock een setje nieuwe parabolen. Wat betaal ik dan uiteindelijk ?
Komt er eerst VAT overeen en dan later nog een BTW factuur in NL ?
Dirk 109
Invoerrechten en BTW uit Engeland
Re: Invoerrechten en BTW uit Engeland
De BTW wisselt inderdaad per leverancier maar je loopt altijd tegen de invoerrechten en afhandelingskosten van de vervoerder aan.
Afgelopen maand een aantal kleine en groter zaken besteld uit de UK (om het maar weer eens te proberen)
Maar de extra kosten zijn verschrikkelijk.
Ik heb het weer even afgeleerd in de UK te bestellen...
Afgelopen maand een aantal kleine en groter zaken besteld uit de UK (om het maar weer eens te proberen)
Maar de extra kosten zijn verschrikkelijk.
Ik heb het weer even afgeleerd in de UK te bestellen...
Voorheen Series III en Freelander2, nu weer een 1982 Series III 109 Station Wagon en een FR2 benzine, auto.
-
Landmarcs
Ik heb met LR-onderdelen uit het "moederland" nog geen ervaringen sinds de Brexit, maar ik dacht dat Paddock als "oplossing" een route via en tussendepot in Ierland had (dat is een route die de EU wat toegankelijker maakt omdat daarmee het inklaren gestroomlijnd wordt).
Ik wilde onlangs een tweedehands boek in Engeland bestellen, een boek waarvan sommige verkopers* denken dat het goud waard is.
Nu bleek een Britse OXFAM-website het boek dat ik al langer zocht voor een correcte prijs aan te bieden, sympathiek: de winst dient dan ook nog eens het goede doel. De OXFAM website meldde evenwel dat ze niet naar de EU verkochten, wel naar ongeveer iedere andere (uit)hoek van de wereld. (dit hangt waarschijnlijk samen met het retourrecht en het gedoe dat de retour-inklaring dan weer geeft, de Brexit heeft de douane-grenzen tussen EU en UK extra hoog gemaakt).
Een van mijn correspondenten in het UK was bereid het boekje voor me te bestellen, en daarna door te sturen. Het laatste traject nam net geen week, de inklaring ging goed, de waarde zat onder alle ondergrenzen (dat kan ook allemaal tegen zitten) ... ook dan neemt dat laatste traject op de laatste nacht na een volle week. Verzend- en bank-kosten overtroffen ieder de waarde van het boekje, uiteindelijk was ik ruim driemaal de schappelijke vraagprijs kwijt.
Toch ben ik blij want het OXFAM boek bleek echt als nieuw, schijnbaar ongelezen, het originele prijsje zat er ook nog in ... en gelukkig ben ik het boekje nog niet ergens anders makkelijker toegankelijk voor een "normale" prijs tegen gekomen. Soms moet je je verlies nemen en vooral de winst zien.
* Ik hoorde uit welingelichte kringen dat de lieden die de wat zeldzamere boeken met prijzen alsof het goud was aanbieden deze boeken vaak helemaal niet in voorraad hebben ... ze gaan op zoek op het moment dat je op dit X-maal de redelijke marktprijs aanbod ingaat.
Groeten MarcS
Ik wilde onlangs een tweedehands boek in Engeland bestellen, een boek waarvan sommige verkopers* denken dat het goud waard is.
Nu bleek een Britse OXFAM-website het boek dat ik al langer zocht voor een correcte prijs aan te bieden, sympathiek: de winst dient dan ook nog eens het goede doel. De OXFAM website meldde evenwel dat ze niet naar de EU verkochten, wel naar ongeveer iedere andere (uit)hoek van de wereld. (dit hangt waarschijnlijk samen met het retourrecht en het gedoe dat de retour-inklaring dan weer geeft, de Brexit heeft de douane-grenzen tussen EU en UK extra hoog gemaakt).
Een van mijn correspondenten in het UK was bereid het boekje voor me te bestellen, en daarna door te sturen. Het laatste traject nam net geen week, de inklaring ging goed, de waarde zat onder alle ondergrenzen (dat kan ook allemaal tegen zitten) ... ook dan neemt dat laatste traject op de laatste nacht na een volle week. Verzend- en bank-kosten overtroffen ieder de waarde van het boekje, uiteindelijk was ik ruim driemaal de schappelijke vraagprijs kwijt.
Toch ben ik blij want het OXFAM boek bleek echt als nieuw, schijnbaar ongelezen, het originele prijsje zat er ook nog in ... en gelukkig ben ik het boekje nog niet ergens anders makkelijker toegankelijk voor een "normale" prijs tegen gekomen. Soms moet je je verlies nemen en vooral de winst zien.
* Ik hoorde uit welingelichte kringen dat de lieden die de wat zeldzamere boeken met prijzen alsof het goud was aanbieden deze boeken vaak helemaal niet in voorraad hebben ... ze gaan op zoek op het moment dat je op dit X-maal de redelijke marktprijs aanbod ingaat.
Groeten MarcS
Defender 110 300Tdi
Ninety 200Tdi
Ninety 200Tdi
- Joep Weijers
Bij Paddockspares of lrdirect.com betaal je alles vooraf bij hen (Delivered Duty Paid), dus de prijs die je ziet is de prijs die je betaald.
1986 One-Ten CSW V8
Mijn foto's en filmpjes van LRCH evenementen
Mijn foto's en filmpjes van LRCH evenementen
niet geheel waar.
bij paddock kan ik er niks over vinden, maar bij lrdirect.
staat dit is de prijs die je betaald maar er staat bij.
To avoid delays at Customs and to provide a clear and final delivered price to your address, our Checkout also gives you the option to pre-pay any import duties which may apply
en vooral dat laatste. nu 2 maanden later krijg ik van dhl een mail, dringende daune gegevens nodig.
die moet je weer invullen op een site, perfect schipment, en met een eori nummer , nou ja dat heb ik dus niet, alleen btw nr,
dus weer gemaild met dhl, wat een gedoe.
bij paddock kan ik er niks over vinden, maar bij lrdirect.
staat dit is de prijs die je betaald maar er staat bij.
To avoid delays at Customs and to provide a clear and final delivered price to your address, our Checkout also gives you the option to pre-pay any import duties which may apply
en vooral dat laatste. nu 2 maanden later krijg ik van dhl een mail, dringende daune gegevens nodig.
die moet je weer invullen op een site, perfect schipment, en met een eori nummer , nou ja dat heb ik dus niet, alleen btw nr,
dus weer gemaild met dhl, wat een gedoe.
Precies, de sites beloven het wel.
Maar mijn ervaring is dat de douane en de shippers (de DHL's en UPS's van deze wereld) er nog wel een schepje boven op doen...
Maar mijn ervaring is dat de douane en de shippers (de DHL's en UPS's van deze wereld) er nog wel een schepje boven op doen...
Voorheen Series III en Freelander2, nu weer een 1982 Series III 109 Station Wagon en een FR2 benzine, auto.
- Erik Peters
Bij bedrijfsmatige bestellingen binnen de EU kun je gewoon gebruik maken van je btw-nummer en als kleine zelfstandige, is dat tegenwoordig niet meer je burgerservicenummer (privacy redenen), net als het EORI nummer, dat je moet hebben bij bedrijfsmatig handelen buiten de EU.
Een paar jaar geleden eens aangevraagd na een brief van de DOUANE, omdat ik vóór de Brexit wel in GB bestelde (of eigenlijk heeft mijn accountant die aanvraag verzorgd).
Ik heb wel een EORI nummer, maar ik heb, om gedoe te voorkomen, nog niks besteld van buiten de EU.
Ook bij Paddockspares staat dat je de kosten voor douaneafhandeling en verzending, bij hun, in voren betaalt. Alleen bij grote artikelen/bestellingen kan dit niet en krijg je gedoe achteraf (zo ik lees op hun site). Een setje parabolen is in mijn ogen een 'grote' bestelling.
Groet,
Erik.
Een paar jaar geleden eens aangevraagd na een brief van de DOUANE, omdat ik vóór de Brexit wel in GB bestelde (of eigenlijk heeft mijn accountant die aanvraag verzorgd).
Ik heb wel een EORI nummer, maar ik heb, om gedoe te voorkomen, nog niks besteld van buiten de EU.
Ook bij Paddockspares staat dat je de kosten voor douaneafhandeling en verzending, bij hun, in voren betaalt. Alleen bij grote artikelen/bestellingen kan dit niet en krijg je gedoe achteraf (zo ik lees op hun site). Een setje parabolen is in mijn ogen een 'grote' bestelling.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Landmarcs
Erik Peters schreef:..... nog niks besteld van buiten de EU.
Da's denk ik verreweg het makkelijkste.
Als ik zie dat een tweedehands boek van £ 16,- mij uiteindelijk zo'n € 60,- heeft gekost (in mijn geval zaten er - als gelukkige uitzondering - geen inklaringskosten en BTW bij) dan denk ik wel tweemaal na voordat ik nog eens aan zo'n experiment begin. Je gaat dan denken dat je de "handel" beter zelf haalt, of koopt bij iemand die het spul zelf haalt (of je kijkt of je het via-via kan regelen — zo nam ik al eens een complete Volvo-uitlaat mee terug uit Zweden).
Wellicht wordt het wel weer interessant(er) bij grotere bestellingen, de overhead drukt dan (relatief) minder op het totaal. Bij een grote bestelling uit China viel het bijv. weer alleszins mee (nu ja, die kosten waren voorzien, en bleken te overzien ... dan is het dus ingecalculeerd).
Groeten MarcS
PS We mogen hopen dat ze op dat grote eiland op de rand van ons continent ook zelf veel last hebben van al dit Brexit-gedoe. Wellicht komen ze uiteindelijk tot het inzicht dat een of andere douane-unie het voor iedereen makkelijker maakt. Ik weet het, het is een nogal utopisch vooruitzicht, en voor de "gemiddelde" Brit een enorme stap. Eigenlijk wilden ze nooit echt bij de EU, vanaf het moment dat de Britse toetreding een feit was hadden ze één groot (v)oordeel: Het was altijd de schuld van "Europe" ... ander voordelen wilden ze niet zien.
- Erik Peters
Het maakt volgens mij ook verschil of je besteld als particulier of als bedrijf. Als bedrijf kun je inkopen zonder VAT, wat je als particulier meen ik niet kan. In Nederland betaal je vervolgens invoerrechten over de waarde van de goederen en geld aan de transporteur die het inklaren voor je regelt. En als bedrijf moet je ook nog eens 21% BTW afdragen als je de goederen verkoopt (en als je het voor je eigen bedrijf gebruikt moet je eerst de btw opgeven en die mag je later weer verrekenen). Allemaal gedoe.
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht