Invoerrechten en BTW uit Engeland

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
pascal110

Re: Invoerrechten en BTW uit Engeland

Berichtdoor pascal110 » 23 Dec 2023, 08:18

we moeten wel bij het onderwerp blijven vindt ik, alcohol en drank is heel andere invoer, als goederen, zo zouden we het ook over geld wit cq zwart wassen kunnen hebben, en ja het kan nog altijd ook in nl, zoals hiervoor ook al genoemd contant betalen.
maar ter zake,
430 is de norm maar voor sommige dingen gelden weer uitzonderingen, vandaar raadpleeg je expediteur.
en als je bij douane komt moet je eerst voor al je onderdelen apart een lijst invullen met, voor elk onderdeel.
in welke groep het valt, meestal machinery
de hs code die hierbij hoort
welk land het gemaakt is.
en voor welke prijs,
veel succes als je dit aan de grens alleen zonder expediteur wil doen.
daarbij ik heb goede ervaring met lrdirect, goedkoop is spart, tot origineel, ze geven jou de keuze, en de zending is altijd correct, ben benieuwd wat ze nu hiervan gaan zeggen.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 23 Dec 2023, 10:34

pascal110 schreef:we moeten wel bij het onderwerp blijven vindt ik, alcohol en drank is heel andere invoer .... .

Het is hier de "Kroeg" :ugeek:
Overigens moet je ook op invoer van alcohol vrije drank vanuit Andorra invoerrechten betalen, Andorra is een niet EU "eiland" binnen de EU.

Groeten MarcS

PS   Ik denk overigens dat de opvallende (en toch nog steeds maar beperkt intensieve) controles aan de Andorrese grens vooral in de vakantietijd plaats vinden, om het geloof in een serieuze grens hoog te houden.   Vrijwel zeker wordt de grootschaliger smokkel op een minder opvallende en tegelijkertijd effectievere manier binnen de perken gehouden; er zijn immers maar twee serieuze wegen waarmee je Andorra in of uit kan.

paul k

Berichtdoor paul k » 04 Jan 2024, 14:02

Ik ben "even de weg kwijt"
Voor de kerst een stuk chassis besteld in de UK, alles betaald, maar niet de invoerrechten, ding wordt vandaag geleverd en daar komt behalve VAT, en transportkosten verder niks meer bij......
Het bedrijf gaf bij de bestelling aan dat zij niet wisten wat de customs nog in rekening ging brengen en of dat überhaupt zou gebeuren.
Bij vorige bestellingen bij andere leveranciers uit de UK moest ik betalen/afrekenen bij de koerier.

Is er bij jullie bekend dat er misschien later nog een factuur ven de belasting/douane komt?
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 04 Jan 2024, 14:27

paul k schreef:Ik ben "even de weg kwijt"
......
Bij vorige bestellingen bij andere leveranciers uit de UK moest ik betalen/afrekenen bij de koerier.

Is er bij jullie bekend dat er misschien later nog een factuur ven de belasting/douane komt?

Of het maatgevend is weet ik niet, maar het hangt van allerlei niet allemaal even heldere factoren af.   Ik heb bij een grote bestelling uit China gehad dat de transporteur wat later met een inklaringsnota kwam met daarop de invoerrechten, de BTW en de inklaringskosten.   Ik heb ook een keertje gehad dat er gedoe was met het laatste stukje aflevering (o.a. omdat de zending ineens onverwacht kwam) en er na de hernieuwde bezorging géén nota kwam.   Of die nota nooit is opgemaakt, of dat ie in het bezorg-traject administratief is verdwaald weet ik niet, maar ik verwachtte net als eerder een inklaringsnota.
Ik denk dus dat je gewoon moet rekenen op allerlei kosten en zijn die er niet dan is het een meevaller.

Groeten MarcS

pascal110

Berichtdoor pascal110 » 05 Jan 2024, 08:06

dhl is nu nog moeilijk aan het doen om de douane gegevens, besteld in september, dus verwacht nog een rekening,
laat je verassen

paul k

Berichtdoor paul k » 19 Jan 2024, 08:34

We zijn inmiddels een paar weken verder en gisteren op de deurmat een factuur van Fedexx met een te vorderen bedrag van €82,-
Valt me niet tegen overigens .
Soms vraag ik me af hoe de "getallen "zijn opgebouwd. Zo kocht ik anderhalf jaar geleden een paar knappe stoelhoezen bij Exmoor en betaalde ik zo'n 35% aan invoerrechten. Bij de chassis deel bij een ander bedrijf nog geen 20%.
Er zal vast geen sprake zijn van willekeur ( of natte vingers zo je wil :lol: ) maar je gaat dat bijna denken...

Maar goed, je hoeft je niet af te vragen óf de invoerrechten betaald moeten worden, maar wanneer. Paddock weet het op de website al en anderen hebben geen idee.

Groet! Paul
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 19 Jan 2024, 10:02

paul k schreef:.... een factuur van Fedexx met een te vorderen bedrag van €82,-.
... .
Soms vraag ik me af hoe de "getallen "zijn opgebouwd.

Het zou mij niet verbazen wanneer er op de Fedexx-factuur een linkje staat naar een uitvoerige specificatie.
Dat was in ieder geval het geval bij de DHL-facturen die ik kreeg.   Bij DHL was die specificatie goed navolgbaar.

Groeten MarcS

Terug naar “Kroeg”