Landmarcs schreef:Zolang je niet de pech van aanhoudende sneeuwbuien hebt zullen de grote wegen gewoon schoon zijn.
Ik was vooral nogal "streng" mbt de eerste vraagsteller, die helemaal naar de Noordkaap wil, en wellicht nog veel meer.
Teruglezend kan mijn vorige post eigenwijs overkomen, dat was/is overigens niet mijn intentie hoor,
ik ben juist altijd blij met alle tips en adviezen.
Doorgaans ben ik, zoals inmiddels bekend denk ik
We rijden inderdaad enkel vanaf Göteborg onder Stockholm langs naar het huisje, iets ten oosten daarvan.
Ook rijden we i.d.d. enkel hoofdwegen tot aan Stockholm, en alleen de laatste kilometers naar het huisje zijn over een gravelweg.
Maar ook daar verwacht/hoop ik geen problemen tegen te komen,
maar de aanschaf van de sneeuwkettingen kan ik daarvoor wel verantwoorden.
Mochten we een trip naar de Noorkaap plannen dan zou ik niet eens vragen of ik andere banden nodig zou hebben.
Dan zouden deze al klaarstaan op een 2e set velgen, want hoewel voor ons gebruik de huidige banden prima zijn,
zullen we daar nooit mee naar de Noorkaap gaan, of een roadtrip maken langer dan enkel naar en van het huisje.
We hebben geen haast en we hebben desnoods alles mee om onderweg te overnachten
als de omstandigheden het niet toelaten de trip in 1 dag te rijden. Eten, drinken, slaapzakken en de standkachel.
De boot is flexibel geboekt, dus tot enkele uren voor vertrek kunnen we nog omboeken of annuleren.
Eenmaal bij het huisje gaan we wandelen, binnen bij de haard zitten en buiten koken boven open vuur,
maar we hebben geen verdere plannen om een dagje er op uit te gaan o.i.d., maar juist lekker ontspannen
Ik had in eerste instantie 1 set kettingen besteld, omdat de meeste sites aangeven dat dat voldoende zou zijn.
Het gaat alleen om het redden uit een benarde situatie, maar niet bedoeld om veel op te rijden.
2e set is inmiddels besteld, ik had niet nagedacht dat bij permanente 4x4 het maatverschil problemen zou kunnen geven.
Mocht dit geen kwaad kunnen zou ik het 2e set terug kunnen brengen,
maar de info die ik over het gebruik voor 4x4 auto's kan vinden zijn te tegenstrijdig voor mij om daar een beslissing mee te nemen