wie wil via pb meekijken naar advertentie stawag serie 3

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Flaterix

wie wil via pb meekijken naar advertentie stawag serie 3

Berichtdoor Flaterix » 30 Sep 2023, 08:50

Hoi,

Ik heb een bod gedaan op een stawag maar zou het heel fijn vinden als iemand met verstand van zaken de foto's zou willen bekijken voor een eerste indruk. Natuurlijk ga ik de auto ook in het echt bekijken maar wellicht zijn er op de foto's al zaken zichtbaar die relevant kunnen zijn. Wie wil (voor eeuwige dankbaarheid en waardering) even meekijken?

Edward

Re: wie wil via pb meekijken naar advertentie stawag serie 3

Berichtdoor Edward » 30 Sep 2023, 10:13

Stuur maar een link via de priveberichten knop.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Barwaut

Berichtdoor Barwaut » 10 Okt 2023, 09:38

En?
Voorheen Series III en Freelander2, nu weer een 1982 Series III 109 Station Wagon en een FR2 benzine, auto.

Flaterix

Berichtdoor Flaterix » 15 Okt 2023, 02:53

Ik heb de auto nadat Edward me met zijn eerste indruk had overtuigd dat deze auto wel eens een aardig exemplaar zou kunnen zijn uitgebreid laten keuren. Na 4 uur de auto van top tot teen te hebben getest en een aantal potentiële problemen te hebben uitgesloten kreeg ik min of meer te horen dat ik gek zou zijn deze auto te laten staan.

Dat heb ik dan ook niet gedaan en na 30 jaar van Land Rovers dromen ben ik nu de trotse glimlachende eigenaar van een serie 3 109 stationwagon uit 79

Als ik wist hoe ik een foto kon plaatsen zou ik dat doen.

Flaterix

Berichtdoor Flaterix » 15 Okt 2023, 02:56

IMG-20231003-WA0004.jpg

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 15 Okt 2023, 11:26

Flaterix schreef:Ik heb de auto nadat Edward me met zijn eerste indruk had overtuigd dat deze auto wel eens een aardig exemplaar zou kunnen zijn uitgebreid laten keuren. Na 4 uur de auto van top tot teen te hebben getest en een aantal potentiële problemen te hebben uitgesloten kreeg ik min of meer te horen dat ik gek zou zijn deze auto te laten staan.

Dat heb ik dan ook niet gedaan en na 30 jaar van Land Rovers dromen ben ik nu de trotse glimlachende eigenaar van een serie 3 109 stationwagon uit 79

Als ik wist hoe ik een foto kon plaatsen zou ik dat doen.

Gefeliciteerd.

En ... wat waren de plussen* en de minnen ?
    *  afgezien van die trots en glimlach (de tijd zal leren of de ruimte voor andere dromen een plus of een min is)

Is het een Diesel of een Petrol ?

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 16 Okt 2023, 21:10

De plus is dat het een onverprutste erg originele wagen is.

De min is dat ie ergens lang stil gestaan heeft en dus alles onder de vliegroest zit. Op de achterbalk en b-stijlen leek het meer dan oppervlakkig dus daar heeft de keurmeester als het goed is extra goed naar gekeken.

Maar zoals ik het zag is het een hele mooie basis om al rijdend op te knappen zonder dat er dik laswerk oid nodig is. Meer een kwestie van delen één voor één netjes maken.
Edward van Vugt

Flaterix

Berichtdoor Flaterix » 16 Okt 2023, 22:11

Plussen en minnen

+ Het is op een enkel ambulance model dat ik ooit mocht aanschouwen de mooiste auto die ik me kan voorstellen. (Ambulance was afgevallen als optie vanwege beperkte zitruimte onderweg. Vrouw en 2 kinderen moeten mee kunnen. Vinden ze zelf ;)
+ Zoals Edward al aangeeft is de auto bijzonder origineel. Er is aan de onderzijde nooit gelast en dat is op korte en langere termijn ook niet te verwachten. (Ik verwachtte ook niet dat mijn nieuwe televisie op korte termijn kapot zou gaan. Deze hield er helaas vanavond mee op)
+ De roest op de door Edward benoemde B stijl is oppervlakkig. De achterbalk heeft in de toekomst wat meer aandacht nodig maar is zeker niet zorgelijk.
+ De gebruikelijke zwakke plekken in deuren, onder het voorraam en nog wat andere punten zijn keihard.
+ Voor de compressietest is de motor met vlag en wimpel geslaagd. Op de snelweg haalt de auto zonder veel moeite na een minuutje of zo de 110. (petrol/gas 2.25) Hij start ook na 3 graden nacht temperatuur zonder blikken of blozen.
+ Gas is leuk tanken.
+ Mooi kleurtje. Op 2 panelen na de originele lak. Hier ga ik ook weinig aan doen. Ik vind het wat verweerde uiterlijk met aluminium oxidatie, her en der wat deukjes en oppervlakkige roest erg charmant. Alleen daar waar de roest een probleem vormt ga ik bijwerken of conserveren.
+ Schakelt als een (zoekt een mooie vergelijking) (vindt geen mooie vergelijking) Hij schakelt soepel en zonder gerammel.
+ Binnenzijde is in mooie staat. Alle originele binnenbekleding, hemel en hoofdstootbescherming is nog netjes aanwezig.
+ Hij doet het goed bij de vrouwen, ook bij de mijne.
+ De vorige eigenaar heeft met veel verstand van zaken er erg veel aan gedaan. Nieuwe remmen, Nieuwe banden, benzinetank, uitlaat, accu etc.

- Er zit nog geen imperiaal op
- Er mist nog een daktent
- Ik heb nog geen veldkeuken

- Natuurlijk zit hier en daar een roesthoekje maar dat kan in de komende tijd al rijdend worden opgelost. Nou ja niet echt al rijdend want ik heb toch echt al mijn handen en voeten nodig.
- Als het hard regent heb je zwembroek nodig maar dat schijnt niet uitzonderlijk te zijn.
- Het is een auto van 43 jaar oud. Dus elk moment kan er iets kapot gaan. Maar dat geldt ook voor mijn nieuwe televisie.

Voor nu is dat het wel, maar ongetwijfeld ga ik de komende tijd meer ontdekken.

Wat is vliegroest?

Afbeelding van WhatsApp op 2023-10-16 om 22.15.32_a4e6291d.jpg

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 16 Okt 2023, 23:21

Flaterix schreef:Wat is vliegroest?

https://www.technischwerken.nl/kennisbank/techniek-kennis/wat-is-vliegroest-en-hoe-ontstaat-vliegroest/
Dus bij jou het zal wel gewoon gaan om roest.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Edward

Berichtdoor Edward » 17 Okt 2023, 16:04

Erik Peters schreef:
Flaterix schreef:Wat is vliegroest?

https://www.technischwerken.nl/kennisbank/techniek-kennis/wat-is-vliegroest-en-hoe-ontstaat-vliegroest/
Dus bij jou het zal wel gewoon gaan om roest.

Groet,

Erik.

Ja klopt, de term wordt vaak verkeerd gebruikt. Ook door mij, dan wordt er lichte oppervlakkige roest mee aangeduid die makkelijk weg te schuren is en niet vanachter komt. De hele motorruimte is bij deze wagen roestbruinig maar dat is zo opgelost.

Het witte poeder op een alu deur met stalen frame erachter is bv geen vliegroest. Hoewel de roest inmiddels al wel vanaf het staal door het alu gevlogen is dus ook weer wel. :lol: Maar het geeft een verschil aan tussen een structureel probleem en eenvoudig oplosbare cosmetische schade. (die zonder aandacht heel rap structureel kan worden)
Edward van Vugt

Terug naar “Kroeg”