Sunshine motors Spanje ervaring?

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Flaterix

Re: Sunshine motors Spanje ervaring?

Berichtdoor Flaterix » 19 Sep 2023, 20:39

Edward schreef:

Evengoed vind ik ongezien iets kopen van een onbekende ongeveer hetzelfde als meedoen aan een loterij.

Mee eens, maar stel dat een aantal mensen ervaringen heeft met deze onbekende dan is hij bekender en verhoogd dat de kansen op een winnend lot of voorkomt het het nemen van een te groot risico. Daarom mijn vraag of er ervaringsdeskundigen zijn onder de vele forumleden en ben ik benieuwd naar de beweegredenen om wel een auto op deze manier te importeren.

Edward

Berichtdoor Edward » 21 Sep 2023, 18:00

Mijn beweegreden om iets ongezien te kopen is altijd dezelfde: te lui en te gierig om af te reizen naar het te koop staande item. :lol: :lol:

Maar het is me zelden meegevallen. Hooguit niet méér tegengevallen dan vooraf verwacht.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

OttoVink

Berichtdoor OttoVink » 22 Sep 2023, 18:52

Als ze bij de kustwacht gelopen hebben kunnen ook spaanse land rovers heeel krokant zijn vanonderen weet ik uit ervaring.....

paul k

Berichtdoor paul k » 25 Sep 2023, 07:58

Flaterix schreef:
paul k schreef:Ik heb bij hem 2 1/2 jaar geleden een 88"gekocht.
Hele aardige man die vooral de kost verdiend aan export van Stawags naar de USA.
Ik moest behoorlijk wat aan de 88 doen, maar geen roest! Ga er maar van uit dat de Santana's daar vooral gebruikt worden voor bedrijfsmatige doeleinden. Deuken, krassen etc. Ik moest ook de meeste bushes vervangen. Banden waren slecht, bekleding kapot of ontbrekend.
Niets ingewikkelds overigens, wel ff werk en je leert de auto kennen.
Het transport is prettig geregeld; wordt voor je deur afgeleverd. Voor dat geld ( €1000,-ex) kan je m zelf niet halen en verzekerd transport door REVI.
De Spaanse APK is volgens mij een lachertje. 2x per jaar een keuring, maar ik denk door een blinde. Met zulke banden en met tape gemonteerde koplampen toch apk? Uitgedraaide remtrommels, waardoor dat ding bijna niet remde. ( uit/opgesteld)Dus alle 4 trommels vervangen.
Ondertussen hebben we heel veel plezier aan de Santana. Ik heb de "fout "gemaakt de Especial te kopen. Die vond ik zo lelijk dat ik m daarom wilde hebben. 1 voorruit ipv 2 halve, een plastic dashboard, maar al wel draairamen en een dashboardkastje!! Op Cyprus zit een bedrijf die veel Santana specifieke onderdelen heeft.
Hou er rekening mee dat je, al is het maar voor de zekerheid, nog kosten gaat maken om de Santana rijklaar te maken. Alle vloeistoffen vervangen, banden, etc. Maar goed, de Santana brengt ons overal, ik doe er de bouwboodschappen mee ( alles op het roofrack), spelen in het terrein etc. etc.
Kortom, aardige vent, maar vraag door wat je op het oog hebt!

Dank voor je zeer uitgebreide antwoord. Wat was uiteindelijk het voordeel om een auto bij hem vandaan te laten komen? Prijs, droog klimaat, aanbod? Het blijft natuurlijk spannend om ongezien een auto over te laten komen. Mij lijkt de prijsstelling die ik in de marktplaats advertenties lees gunstig en de door het droge klimaat roestarme chassis. Kan me anderzijds voorstellen dat ze als werkpaarden aardig afgeragd zijn. Nou vind ik dat qua uiterlijk niet zo'n probleem maar wat zou dat technisch voor gevolgen kunnen hebben. Blijft een gok. Ben erg benieuwd naar jou beweegredenen en of er nog meer ervaring deskundigen zijn.

Ik zou het zo weer doen. Ik weet zo'n beetje wat ik kan verwachten. De verkoper heeft veel filmpjes gestuurd. Op filmpjes is ook veel niet niet te zien. Tis met zoveel in het leven; wat zijn je verwachtingen, voor €6500,- in deze tijd een complete Santana kopen, waar alles klopt en niets aan hoeft te gebeuren is wellicht een verwachting die niet overeenkomt met de realiteit en dat is een omschrijving van een teleurstelling. Mocht je bij hem kopen, reserveer dan een bedrag van zo'n €1000,- extra als je alles zelf doet en het 3 dubbele als je het laat doen. Het blijft toch een soort van gok. Maar goed, ik zou het zo weer doen. De man reageert snel. is vriendelijk en zakelijk.
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)

Flaterix

Berichtdoor Flaterix » 27 Sep 2023, 06:53

Dank allen voor uw reacties!

deusjevo

Berichtdoor deusjevo » 21 Nov 2023, 18:17

Flaterix schreef:Dank allen voor uw reacties!

Is het nog wat geworden?
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT

En ook nog wat modern gescharrel....

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 21 Nov 2023, 19:23

Aan de vragen in de afdeling Techniek te zien, is het gelukt om een 109 Series 3 stawag te kopen (uit 1979).

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Flaterix

Berichtdoor Flaterix » 21 Nov 2023, 20:39

:D Dat is helemaal waar. Uiteindelijk gewoon in Nederland. Echt zoooooo blij mee :D
Bijlagen
IMG-20231003-WA0009.jpg
IMG-20231003-WA0004.jpg
IMG-20231111-WA0007.jpg

Terug naar “Kroeg”