De zogenaamde nieuwe betere Defender dan de nieuwe Land Rover Defender komt er ook in langs. Op vakantie heb ik hem live gezien en een stukkie als passagier meegereden. (helaas niet mee gereden)
Maar ik kan zeggen: ik ben niet onder de indruk! Het heeft net zo weinig met de Defender te maken als de nieuwe Defender. Ze rijden beide als een Range Rover, Discovery 5 of al het andere op lucht met een dikke motor en een 8 traps ZF. Veel plastic en nog veel meer elektronica.
Niks geen simpele robuuste avontuurlijke auto en zeker geen eenvoudig en betaalbaar werkpaard!
Van binnen is het geinig maar ook over gestileerd met knoppen die een vliegtuig indruk oid moeten geven. Van buiten lijkt het van voor op een G klasse van Mercedes en van opzij soort van op een Def met overduidelijk gejatte stijlkenmerken als de Alpine raamjes die bevestigingsbeugels geworden zijn.
Maar het meest bizarre vind ik de prijs: die is in Italië kennelijk ergens rond de 115.000 euri. Dat komt als ik op Gaspedaal kijk hier neer op 165K voor een geel kenteken auto. Dat is wezenlijk duurder dan de JLR Def en of deze betrouwbaarder is moet nog blijken. Ook dit is Engels.........
Voor mij liggen beide wagens vér boven mijn pijngrens van wat een auto mag kosten dus ik blijf bij mijn nuchtere bussie en een Serie voor de hobby.