De eerste Land Rover......

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Edward

De eerste Land Rover......

Berichtdoor Edward » 14 Aug 2023, 18:34

Leuk filmpje https://www.youtube.com/watch?v=ZWCTmyOFKik Land Rover nummer 1 die kennelijk terug gevonden is, gerestaureerd en vervolgens op reis gestuurd. :lol: :lol:

De zogenaamde nieuwe betere Defender dan de nieuwe Land Rover Defender komt er ook in langs. Op vakantie heb ik hem live gezien en een stukkie als passagier meegereden. (helaas niet mee gereden)

Maar ik kan zeggen: ik ben niet onder de indruk! Het heeft net zo weinig met de Defender te maken als de nieuwe Defender. Ze rijden beide als een Range Rover, Discovery 5 of al het andere op lucht met een dikke motor en een 8 traps ZF. Veel plastic en nog veel meer elektronica.

Niks geen simpele robuuste avontuurlijke auto en zeker geen eenvoudig en betaalbaar werkpaard!

Van binnen is het geinig maar ook over gestileerd met knoppen die een vliegtuig indruk oid moeten geven. Van buiten lijkt het van voor op een G klasse van Mercedes en van opzij soort van op een Def met overduidelijk gejatte stijlkenmerken als de Alpine raamjes die bevestigingsbeugels geworden zijn.

Maar het meest bizarre vind ik de prijs: die is in Italië kennelijk ergens rond de 115.000 euri. Dat komt als ik op Gaspedaal kijk hier neer op 165K voor een geel kenteken auto. Dat is wezenlijk duurder dan de JLR Def en of deze betrouwbaarder is moet nog blijken. Ook dit is Engels.........

Voor mij liggen beide wagens vér boven mijn pijngrens van wat een auto mag kosten dus ik blijf bij mijn nuchtere bussie en een Serie voor de hobby. :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door Edward op 14 Aug 2023, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Re: De eerste Land Rover......

Berichtdoor Landmarcs » 14 Aug 2023, 19:18

Edward schreef:De zogenaamde nieuwe betere Defender dan de nieuwe Land Rover Defender komt er ook in langs. Op vakantie heb ik hem live gezien en een stukkie als passagier meegereden. (helaas niet mee gereden)

Maar ik kan zeggen: ik ben niet onder de indruk! Het heeft net zo weinig met de Defender te maken als de nieuwe Defender.

Heb je kiekjes van die "betere" ?

Dat ze allemaal in bijna niks meer op ht origineel lijken was mij al wel duidelijk.
Dat ze ook qua prijs op de dure monderne Disco's en RangeRovers lijken maakt het makkelijk om er met een wijde boog om heen te lopen.

Groeten MarcS

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 14 Aug 2023, 20:44

Je bedoelt de Ineos Grenadier? <edit:> Ja dus.

Groet,

Erik.
Laatst gewijzigd door Erik Peters op 14 Aug 2023, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Edward

Berichtdoor Edward » 14 Aug 2023, 22:30

Kwas de link vergeten te plakken. :oops: :oops:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Redchilly

Berichtdoor Redchilly » 15 Aug 2023, 09:43

Toevallig gister avond het filmpje bekeken en kwam nu terug om te kijken of hij hier al was gedeeld om dat anders zelf te doen :)

De vondst is gaaf, het verhaal en opknappen ook.
De Grenadier ben ik nog niet uit wat ik daar van vindt, mede omdat ik die nog niet in het echt heb gezien.
Qua looks vanaf de foto's vindt ik deze wel mooier dan de nieuwe Defender.

djvoyager

Berichtdoor djvoyager » 15 Aug 2023, 14:45

Edward schreef:Leuk filmpje https://www.youtube.com/watch?v=ZWCTmyOFKik Land Rover nummer 1 die kennelijk terug gevonden is, gerestaureerd en vervolgens op reis gestuurd. :lol: :lol:

Zeker een leuk filmpje, en ik vindt het ook wel leuk dat de OG landie genoemd is naar het kenteken. :lol:
Wilco - Land Rover Defender 110 Td5 (2003)
Meissie - Renault Clio II Phase II 1.4 (2004)

LandBorgini

Berichtdoor LandBorgini » 12 Sep 2023, 14:54

Ik ben blij met jou.

Landmarcs

De eerste Land Rover...... die trolleybussen wegsleeepte ?

Berichtdoor Landmarcs » 29 Sep 2023, 17:28

Tja, beslist niet de eerste LandRover .... maar waarschijnlijk wel de eerste die trolleybussen wegsleepte.

Vanwege het copyright alleen een linkje: LandRover in Groningen - 1965
Foto: Fotobedrijf Piet Boonstra - Datum 1965-11-09 - Plaats Herebrug, Groningen

De Groninger trolleybus-dienst werd eind 1965 gestopt, enigszins versneld doordat een ongeluk met een kraanwagen een ingewikkelde bovenleiding-constructie had vernield.
Zoals we wel vaker zien wordt een oude vertrouwde (en potentieel veelbelovende) techniek wel vaker ingeruild voor iets nieuws dat "de toekomst" heeft.   Met de kennis van nu weer en geval van jammer.
Het voortbestaan van de Arnhemse trolleybus heeft aan een zijden draadje gehangen (ja ja, de "pun" is "intended" ... nu zijn we maar wat blij met deze oude maar schone techniek.

Anyway, de LandRover-connectie is overduidelijk als je het plaatje bekijkt.
De LandRover van het Gemeentelijk Vervoerbedrijf is op het plaatje de "trekker" (in alle betekenissen).
Nog aardiger is dat de [UJ-18-24] vlgs de RDW op 08-04-1964 voor het eerst werd ingeschreven, en dat ie nog steeds bestaat (met een laatste tenaamstelling in 2003, in 2020 de laatste kilometerstand-registratie, en actueel verzekerd).

Volgend jaar wordt ie dus 60 !  
Een leeftijd die lang niet iedere auto haalt.

LandRover Defender - wordt graag 60.png

Groeten MarcS

Landmarcs

Re: De eerste Land Rover...... die trolleybussen wegsleeepte ?

Berichtdoor Landmarcs » 05 Okt 2023, 10:10

Landmarcs schreef:... aardiger is dat de [UJ-18-24] vlgs de RDW op 08-04-1964 voor het eerst werd ingeschreven, en dat ie nog steeds bestaat (met een laatste tenaamstelling in 2003, in 2020 de laatste kilometerstand-registratie, en actueel verzekerd).

Kent niemand hier deze [UJ-18-24] ?
Internet leerde mij dat er in 2014 ook al eens op de oude LandRover prikpagina naar deze 88 werd gevraagd, toen overigens (ook) naar aanleiding van een oude zwart-wit-foto.

Groeten MarcS

Traveller

Berichtdoor Traveller » 05 Okt 2023, 11:15

Een geweldig filmpje van de eerste Land Rover inclusief de restauratie en overland trip, met plezier naar gekeken.

Groet, Chris

Terug naar “Kroeg”