Puma met luikjes?

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Landmarcs

Re: Puma met luikjes?

Berichtdoor Landmarcs » 23 Mar 2023, 11:58

Ron63 schreef:Jesses :lol: :lol:

Is de Defender eindelijk ontloken ... dan plakken ze er weer luikjes op.

Begrijp mij goed: ik mis de klepjes, maar dan met name de functionele kant van die dingen.
Waar denkelijk niemand naar terugverlangt: het fluiten, lekken en roesten van de klepjes.

Groeten MarcS

PS   Er was een tijd, de tijd van de eerste airco in de Defender(oïden), dat voor de luikjes een speciaal vervang-deel was om de "brievenbus-sleuf" dicht te zetten.   Ik zag daarvan eens een plaatje van een uit het warme Midden-Oosten afkomstige auto.

OttoVink

Berichtdoor OttoVink » 23 Mar 2023, 18:05

Landmarcs schreef:
Ron63 schreef:Jesses :lol: :lol:

Is de Defender eindelijk ontloken ... dan plakken ze er weer luikjes op.

Begrijp mij goed: ik mis de klepjes, maar dan met name de functionele kant van die dingen.
Waar denkelijk niemand naar terugverlangt: het fluiten, lekken en roesten van de klepjes.

Groeten MarcS

PS   Er was een tijd, de tijd van de eerste airco in de Defender(oïden), dat voor de luikjes een speciaal vervang-deel was om de "brievenbus-sleuf" dicht te zetten.   Ik zag daarvan eens een plaatje van een uit het warme Midden-Oosten afkomstige auto.

Je ziet er wel meer met zwarte kunststof brievenbus afdichting. was dat niet een v8 iets? ook wel eens gehoord dat dat moest voor de duitse markt , enfin, ik weet het niet.

paul k

Berichtdoor paul k » 24 Mar 2023, 08:16

Ik had jaren geleden een ex-mariniers in "winteruitvoering" die waren kennelijk vooruitstrevend :P ( auto was uit 1986)
Daar zat een Webasto standkachel in en ook daar geen sparingen in het schutboard tbv bedienbare luikjes. Daar waren plastic-achtige luikjes opgeplakt die verder geen functie hadden.
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)

LandBorgini

Berichtdoor LandBorgini » 07 Sep 2023, 10:03

Houston schreef:Leuke Puma te koop...

Afbeelding
Maar met de klepjes? Ik wist niet dat dat kon, bij dat model?
En hoe open je die dan? Want bij mijn weten zit er nergens een hendel?

Dat is inderdaad interessant! Misschien is er een verborgen bedieningselement of een speciale procedure om de klepjes te openen. Het lijkt erop dat er meer te ontdekken valt over dit model!

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 07 Sep 2023, 12:43

LandBorgini schreef:
Houston schreef:Leuke Puma te koop...
Afbeelding
Maar met de klepjes? Ik wist niet dat dat kon, bij dat model?
En hoe open je die dan? Want bij mijn weten zit er nergens een hendel?

Dat is inderdaad interessant! Misschien is er een verborgen bedieningselement of een speciale procedure om de klepjes te openen. Het lijkt erop dat er meer te ontdekken valt over dit model!

Als niemand de bijbehorende scharnieren heeft gevonden kunnen we gevoeglijk aannemen dat het slechts "voor de vorm" luikjes zijn.

Edward schreef al dat er liefhebbers zijn van dergelijke zinloze "voor de vorm" luikjes ... en dat het een dure hobby was.

Misschien is het een optie op die "voor de vorm" luikjes uit Trespa te zagen ?

Groeten MarcS

PS   Ik denk dat je erg veel aan het "Puma" dashboard moet doen om luikjes werkelijk functioneel te krijgen.   Waarschijnlijk is het makkelijker een traditioneel dashboard als startpunt te nemen, en daar de "Puma" electrickery achter te verbergen.   Blijf je nog een probleempje houden met het kachel-gedeelte.   Ik zou er wel wat voor over hebben, zo'n retro-dashboard ... maar ik denk dat je er met "wat" niet komt, ik denk dat het een stevig prijskaartje heeft.

LandBorgini

Berichtdoor LandBorgini » 08 Sep 2023, 17:57

Goed.

Terug naar “Kroeg”