Traveller schreef:Voordat een Dinitrol behandeling wordt uitgevoerd wordt de auto geïnspecteerd of het wel zin heeft?
Klopt, dat is ook gedaan, en van daar uit geconcludeerd dat het zin had.
De auto was destijds in onderhoud bij Berwin (Zeist) en ook daar vonden ze dat de auto het zeker waard was.
Zelf heb ik er te weinig verstand van, heb geen brug thuis en moet dus vertrouwen op 3 mensen die aangaven dat het nut had.
Traveller schreef: Aan de koplampen te zien heb je een ouder type D2 en wellicht uit '99 of 2000?
klopt, bouwjaar 2000
Traveller schreef:Zo te zien is het geen vliegroest meer, maar puur verrot materiaal.
Inmiddels wel, maar zoals ik aangaf was dat niet en vonden meerdere (in mijn ogen) deskundige mensen
dat een behandeling gerechtvaardigd was en de auto daarna weer jaren mee zou kunnen zonder problemen.
(Dat 7 maanden later de monteur tijdens een APK door een balk heen prikte met een schroevendraaier had een eye-opener moeten zijn
dyngo schreef:Die dinitrol doet z'n werk waar het op gezond ijzer is aangebracht.
Ik was dus in de illusie dat met de post "schoonmaken en voorbereiden" ze dat zouden doen, helaas is anders gebleken.
dyngo schreef:Alles wat al rot is, uitsnijden en vernieuwen. Kun je nog jaren met die auto doen.
Dat laten we nu inderdaad doen
Naast dat ik het een fantastische auto vind, heeft hij ook sentimentele waarde voor ons.
Na goede jaren kwamen slechtere, en eenmaal daar bovenop was deze Disco de eerste concrete aankoop die we gedaan hebben.
Ook hebben we al vele mooie momenten mogen meemaken in deze auto, en er zullen er nog vele bijkomen

OttoVink schreef:Heb het altijd gezegd: tectyleren = camoufleren

Die uitspraak is inmiddels ook onderdeel van mijn algemene kennis
Maar alles positief zien, zonder dit voorval had ik b.v. de tip niet gehad om onder de tank te laten kijken,
uiteindelijk gaat hij er beter uit komen dan toen we hem kochten