Redchilly schreef:... laten we eerlijk zijn, een Land Rover is voor niemand het vervoermiddel dat het beste voldoet aan een vervoersvraag.
Als ik eerlijk moet zijn
- dat probeer ik steeds - dan is het de vraag hoe vaak welke auto dan ook de beste vervoersoplossing is.
Om op deze enigszins retorische vraag een (deel)antwoord te geven: Ik denk dat de privé-auto heel vaak geen goede vervoersoplossing is.
Dan terug bij de stelling dat een LandRover voor niemand het vervoermiddel is die het best voldoet aan een vervoersvraag.
Om deze stelling te toetsen moet je "het best voldoet aan een vervoersvraag" definiëren ... "niemand" behoeft natuurlijk geen nadere definitie.
Ik denk dat het niet erg moeilijk is om een vervoersvraag te formuleren waar "een Land Rover" het beste aan voldoet.
Edward heeft al een voorschotje genomen:
De combinatie van het toegestane trekgewicht met representativiteit en verder de economische overwegingen.
Voor mij geldt een gelijksoortige mix, maar met net iets andere ingrediënten:
De combinatie van de binnenruimte - net lang genoeg als (pseudo)camper - met "representativiteit / het tijdloze imago", en tevens minimaal een zekere off-road capability, en dan tenslotte ook weer de economische overwegingen.
Voor een (pseudo)camper kan je ook kijken naar een of ander busje, maar een busje scoort hoogstens op "utilitair" maar niet op "tijdloos" etc. Bovendien wordt de keuze een stuk lastiger wanneer je een busje met off-road kwaliteiten wilt ... en dan tenslotte is er de economische factor: Een compact 4x4 busje is prijzig, duur in onderhoud, en ... scoort niet op "tijdloos" en is qua economie ook geen hoogvlieger. Wat ik vooraf geen al te belangrijk argument vond - omdat je de toekomst hoogstens kan voorspellen - is de inmiddels gebleken uiterst lage afschrijving van een Defender .... achteraf een leuk bonus-argument (ook een zinloos argument want ik ben niet van plan mijn "belegging" snel te gelde te maken). O ja, als ik dat 4x4 busje dan niet vind deugen dan zijn er nog de 4x4 Toyota's, die als veel betrouwbaarder te boek staan. Wil je een Toyota die als (pseudo)camper kan fungeren dan is in ieder geval de start-investering een stuk groter, of de grotere betrouwbaarheid dan "economische winst" is durf ik te betwijfelen omdat je als je eenmaal reparaties krijgt aan die Toyota de rekeningen ook hoog zijn.Of te wel, afgezien van mijn eerste tegen-stelling, hebben we hier al twee "iemanden" waarvoor een LandRover "het best voldoet aan een vervoersvraag" ... een "twee iemanden" zijn duidelijk meer dan "niemand".

- Alice in Wonderland - The Lion and the Unicorn
Alice in Wonderland/Through the Looking-Glass is zeer leerzaam als het gaat om uitspraken waar "niemand" in voorkomt.
Het horloge van de White Rabbit brengt ons overigens weer bij het begin van deze kroegpraat.
Zo zie je maar: Alice in Wonderland/Through the Looking-Glass geeft overal een antwoord op, zelfs als je geen vraag hebt.
Groeten MarcS