Ik ben bezig met het bestellen van een dashboard cover uit zuid afrika. Mijn dashboard is nog prima in orde, en dat wou ik graag zo houden. Vandaar de 'noodzaak' voor wat bescherming tegen de Australische zon.
Ik heb de TD5 variant bestelt, maar is ook beschikbaar voor de Puma. Afgebeeld is voor een rechtsgestuurde auto, maar de versie die ze opsturen gaat voor een linksgestuurde auto zijn. Verkrijgbaar in drie kleuren, zand, grijs, zwart. De afbeelding van 'Sand & Charcoal' voor de TJ is de kleur variant die ik laat leveren. Dus zand met zwarte handgrepen om de boel een beetje schoon te houden. Zwart is trouwens de aangeraden kleur (vanwege mogelijk reflectie in de vooruit), maar ik wou een beetje breken met het zwart/grijze interieur in mijn auto.
Vraagprijs 1085 ZAR (ongeveer 60 euro), maar met verscheping ben ik uitgekomen rond de 100 euro (dat is excl 21% btw, en als het goed is hoef ik geen 20% importkosten te betalen omdat de waarde onder de 150 euro blijft).
Niet de allergoedkoopste optie dus, maar bij gebrek aan (makkelijk te vinden) alternatieven
Ze worden op bestelling gemaakt, en ergens in de komende twee weken verzonden (productie zou klaar moeten zijn op 18 januari). Zijn er liefhebbers die ook zo'n ding willen? Twee in een doos kost qua verzending namelijk ongeveer hetzelfde (met een beetje pech komt er dan wel 20% importkosten bovenop), en de eigenaar is nogal een leuke vent.
https://xaxle.co.za/product/defender-dash-cover/